• Sat 27 Jul 2019 23:19
    1208 visningar
    4 svar
    4
    1208

    Testa pos tidigare vid tvillingar?

    Jag testade positivt i torsdags KVÄLL(25/7) - hade troligtvis Ägglossning 18-19/7 då jag kände ÄL smärta den 18, kan dock ha blivit ?befruktad? innan då jag hade positivt ÄL test 15-18/7, dvs 4 dar!

    Plussade alltså på ÄL +7/ ÄL+8. ( BIM-7/8).

    RFSU visar ett svagt streck,

    CB digital early visar ett lite starkare men ändå svagt streck och

    CB digitalt med veckoindikator säger att jag är

    Gravid i vecka 1-2

    Samt att ÄL testet(CB) som jag tog först pga att jag är test-galen, visar glad gubbe dvs positivt.

    Känns omöjligt att testa positivt redan nu då det är så OTROLIGT tidigt ????, men hur kan 3 olika tester visa positivt och det ibte är någon graviditet tex?

    Med förra plussade jag på ÄL+10/11

    Får man högre HCG hormon vid tvillingar? Kan man alltså testa positivt tidigare pga tvillinggraviditet?

    Är det någon annan som testat såhär tidigt där det varit en ?vanlig? graviditet med ett barn?

  • Svar på tråden Testa pos tidigare vid tvillingar?
  • Anonym (Sally­)
    Sat 27 Jul 2019 23:27
    #1

    Ja, jag fick symptom som yrsel, illamående och känslig för lukter redan 6 dagar före beräknad mens. Testade på eftermiddagen dagen därpå (inte ens morgonurin) och fick gravid 1-2.

  • Anonym (Tidig­t)
    Sat 27 Jul 2019 23:30
    #2

    Du kan ha haft ägglossning någon dag tidigare , men vissa kvinnor plussar tidigt precis som andra kvinnor kan plussa väldigt sent.

    Jag har plussat 1 vecka innan BIM och det var inte tvillingar, så att du plussat tidigt är inte ett specifikt eller troligt tecken på en tvillinggraviditet

  • Anonym (Sally­)
    Sat 27 Jul 2019 23:31
    #3

    Förlåt, nu skrev jag fel. Kollade i min app och jag testade positivt 6 dagar före beräknad mens, men fick symptomen 7 dagar före beräknad mens.

    Och ja, det var tvillingar.

  • Anonym (Sally­)
    Sat 27 Jul 2019 23:39
    #4

    Kan tillägga att jag varit gravid 9 gånger, men aldrig har jag fått så tidiga och starka symptom som när det var tvillingar.

    Men det är inte ett helt säkert tecken, förstås.

    Hoppas det blir som du vill! :)

Svar på tråden Testa pos tidigare vid tvillingar?