• Emelie Farrell

    Vad tycker ni om namnet?

    Vad tycker ni om namnet Cosette?

    Har ni hört det förut eller känner ni någon som heter det? Jag letar efter lite ovanliga namn till mina enäggstvillingar som ska födas i november (tjejer) har ni några tips eller favoriter som ni använt eller inte använt, ge gärna förslag till båda tvillingarna som passar ihop!

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • Emelie Farrell
    Bunny on speed skrev 2019-07-28 01:12:33 följande:

    Associerar till klosett-> toalett


    Ja det kanske inte blir så kul
  • KaeJ

    Tänker på Les Mis jag.

    Tycker du ska ta de namnen som känns rätt för dig/er och inte tänka på vad andra tycker. Kommer alltid finnas nån som tycker nåt, vilka namn ni än väljer. :)

    Lycka till.

  • Kusinen

    Jag tycker också att namnet är för lika klosett. Annat öiknande namn är Claudette och Colette.

    Det finns ju många fina franska namn. Här är några exempel. Tycker att de kan kombineras ungefär hur som helst om man undviker na,n som är för lika varandra.

    Nadine, Pauline, Francine, Emmeline, Elise, Christelle, Celine, Angeline, Amelie, Arianne, Hermine, Claudine, Beatrice, Mirabelle, Juliette, Vivienne, Rosalie, Corinne, Giselle, Odette.

    Personligen gillar jag Rachelle, men kanske kan det bli funderingar kring uttal där eftersom den engelska varianten är så vanlig.

  • fluu

    Nej, det är inte min grej. Dels låter det som klosett, dels känns det lite.....boudoir.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?