• Anonym (Oroli­g)
    Sun 28 Jul 2019 03:11
    468 visningar
    8 svar
    -1
    8
    468

    Vecka 31 och känner barnets huvud knappt ett finger in i slidan

    Idag när jag skulle passa på att onanera medan mannen var iväg på jobbet så kände jag barnets huvud genom slidväggen knappt inte ens en fingerlängd in i slidan. För att förtydliga: jag kände inte huvudet genom livmodertappen utan det var liksom som bebisens tyngd gjorde att slidväggen gav vika och att huvudet därför buktade neråt i slidan, detta bara kanske 2-3 cm från öppningen. Blev jätteorolig och har tänkt på detta hela kvällen! Betyder detta att han är fixerad och redo att komma tidigare eller vad är det som sker? Jag kände då längre in mot livmodertappen och kände att den var riktad med öppningen ut mot själva slidan, svampig och kändes lite öppen eller vad man ska säga - jag skulle lätt kunna trycka in fingertoppen i den men jag vill ju inte starta något eller öka infektionsrisken. Jag är gravid med första barnet i vecka 31, har haft återkommande och ibland onda sammandragningar sedan vecka 27 ungefär och jobbar därför hemifrån för att magen drar ihop sig så väldigt. Sist en kontroll gjordes så låg bebisen med huvudet neråt i bäckenet och livmodertappen var 3 cm lång och opåverkad. Någon som har bättre koll? Känner inte att det är värt att ringa in och fråga eftersom det inte är något akut ärende med blod, värkar eller vattenavgång

  • Svar på tråden Vecka 31 och känner barnets huvud knappt ett finger in i slidan
  • Anonym (Mamma till fyra)
    Sun 28 Jul 2019 04:06
    #1

    Prova att låta bli att gräva runt med händerna inne i vaginan nu under graviditeten.

    Du bör också kontakta din barnmorska, så hon får undersöka dig och se hur det står till...

  • Anonym (L)
    Sun 28 Jul 2019 06:55
    #2
    Anonym (Mamma till fyra) skrev 2019-07-28 04:06:51 följande:

    Prova att låta bli att gräva runt med händerna inne i vaginan nu under graviditeten.

    Du bör också kontakta din barnmorska, så hon får undersöka dig och se hur det står till...


    Varflr skulle man inte röra sig där nere under graviditeten? Var du själv heliga maria helt utan sex under din graviditet? Du vet väl att bebis är väl skyddad där inne och risken för infektion är obefintlig så länge vattnet inte har gått.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 18:20
    #3
    Anonym (Mamma till fyra) skrev 2019-07-28 04:06:51 följande:

    Prova att låta bli att gräva runt med händerna inne i vaginan nu under graviditeten.

    Du bör också kontakta din barnmorska, så hon får undersöka dig och se hur det står till...


    Så du menar att jag varken ska kunna onanera eller ha sex med min man för att jag är gravid?
  • Wed 31 Jul 2019 20:07
    #4

    Du vet att du kan trigga tidiga värkar genom sex.. Kanske dags att sluta pilla därnere ett tag.

  • Anonym (Mamma till fyra)
    Thu 1 Aug 2019 02:37
    #5
    Anonym (Orolig) skrev 2019-07-28 18:20:51 följande:

    Så du menar att jag varken ska kunna onanera eller ha sex med min man för att jag är gravid?


    Ja, det menar jag. Känner man barnets huvud bara 2 cm från slidöppningen så kanske det inte är rätt läge att onanera?

    Om det nu verkligen var barnets huvud som du kände..

    Vad sa barnmorskan om saken?
  • Anonym (Mamma till fyra)
    Thu 1 Aug 2019 02:41
    #6
    Anonym (L) skrev 2019-07-28 06:55:45 följande:

    Varflr skulle man inte röra sig där nere under graviditeten? Var du själv heliga maria helt utan sex under din graviditet? Du vet väl att bebis är väl skyddad där inne och risken för infektion är obefintlig så länge vattnet inte har gått.


    Skulle jag känna barnets huvud precis vid slidöppningen, ja då skulle jag utan tvekan hellre vara heliga Maria än att onanera i vaginan.

    Man kan onanera utan att gräva runt inne i vaginan.
  • Anonym (bm)
    Thu 1 Aug 2019 03:33
    #7

    nej, det var inte barnets huvud du kände, det var garanterat en bajskorv du palperade genom vaginalbotten

  • Anonym (A)
    Thu 1 Aug 2019 14:43
    #8
    Anonym (Mamma till fyra) skrev 2019-07-28 04:06:51 följande:
    Prova att låta bli att gräva runt med händerna inne i vaginan nu under graviditeten.
    Du bör också kontakta din barnmorska, så hon får undersöka dig och se hur det står till...
    Håller med
Svar på tråden Vecka 31 och känner barnets huvud knappt ett finger in i slidan