• Anonym (Mhm)
    Sun 28 Jul 2019 08:48
    20171 visningar
    497 svar
    +1
    497
    20171

    Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?

    Nu när känslorna svalnat och vettet hunnit ikapp så kommer även samvetet.

    Du har varit med och satt henne i skiten. Du har vetat om att frun fanns. Du har kunnat säga nej varje gång men din stolthet och lust har gått före hennes äktenskap. Om du på nått vis försöker göra det för hennes skull så för fan prata med honom först. Han borde säga det, inte du. Du ska bara försvinna så långt bort du kan och lämna frun ifred. Du vill bara göra det för att döva ett dåligt samvete.

    Jag är ledsen men skriver man en tråd om otrohet så kommer moralpredikningar. Du kommer att bli sårad. Gånga den känslan med 1000000000 så får du fruns känsla om DU kommer och berättar.

  • Anonym (Mhm)
    Sun 28 Jul 2019 09:48
    #9
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-28 09:26:55 följande:

    Jag visste inte att han var gift när vi fick kontakt utan det berättade han efter första träffen. Han har varit otrogen tidigare. De har varit gifta i 39 år och hon börjar planera för pensionen och att de ska göra allt de inte kunnat tidigare ex ut och resa, flytta till Spanien, ta hand om barnbarnen osv. Han vill däremot fortsätta arbeta och leva och inte pensionera sig. Han har tagit upp skilsmässa med henne och sagt att hon förtjänar någon som uppskattar henne men hon är uppfostrad att inte skilja sig. Jag är 20 år yngre och jag vet ju att när jag bryter så kommer han fortsätta med andra kvinnor. Jag är inte naiv men jag tänker att om jag vore hon så skulle jag vilja veta. Han kommer aldrig berätta för sin fru om att han är otrogen.


    Du har från första mötet varit delaktig.

    Du får helt enkelt säga till karlen att du går till frun om en vecka. Han har tills det datumet på sig att erkänna sitt misstag och be om ursäkt annars kontaktar du henne. Men jag gissar att du vill skriva anonymt till frun och sätta hus i helvete men sen försvinna under jorden för att inte behöva stå för en konfrontation varken från frun eller mannen. En fegis alltså. Han kommer neka naturligtvis. Du måste ha bevis om det ska gå. Utskrifter på sms, foton, mötesplatser, räkningar osv.
  • Anonym (Mhm)
    Sun 28 Jul 2019 10:02
    #15
    -1
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-28 09:50:07 följande:

    Jag tänkte bara skicka ett anonymt sms från något kontantkort att din man är otrogen, ett tips är att titta på hans kontoutdrag när han påstår att han åker på resor utomlands och hans samtalslistor och i hans mobil såsom kik och Skype.


    Du vill inte bara förstöra deras liv, du vill även rasera det förtroende som frun lyckats bygga upp under alla år. Hon ska alltså tvingas bryta det förtroendet för att snoka bland mannens saker. Nej vet du. Så länge DU inte träder fram i egen hög person så har aldrig otroheten skett.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 19:48
    Svedenborg skrev 2019-07-30 18:38:14 följande:

    allt det där vet du ju inte, frun kan ju själv ha en älskare och reagera tvärtemot det du skriver


    Och just därför borde mannen ta den biten och inte älskarinnan...
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 21:04
    -2
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-30 20:57:18 följande:

    Om du inte ser det är det kanske läge att du kalibrerar om din moraliska kompass. Måste nog tyvärr var lite uppriktigt elak mot dig. Du är inte klar med den otrohet du själv drabbats av och tänker nog inte riktigt klart när man diskuterar otrohet. Samma sak när du kallar mannen i fråga för en massa otrevliga saker. Kan tyvärr inte tolka det på annat sätt än att du är extremt bitter och har inte bearbetat och gått vidare.


    Jag vet att jag kanske oxå är elak nu Molly men jag har samma känsla, dvs att du inte har bearbetat färdigt det du var med om. Har läst om ?din? otrohet flera gånger och du tar alltid parti och gör den otrogne till enda boven. I ett forum där bara en version framförs kan man omöjligt vara helt partisk. Det är väldigt få förhållanden, där allt varit kanon från bådas sida, där en är otrogen. I ditt fall verkade som att allt stod rätt till men han bedrog dig. Så är det sällan.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 21:07
    molly50 skrev 2019-07-30 20:48:49 följande:

    Men vad är det egentligen hon har gjort som är så vidrigt förutom att delta i hans otrohet?

    Är det att avslöja den på det sättet hon gjorde,eller hur menar du?


    Hennes inlägg tyder på att hon saknar moral och etik, eller bara skiter i det, alternativt trollar.

    Lite narcissistiska drag helt enkelt. Ingen empati.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 21:32
    Anonym (eh?) skrev 2019-07-30 21:15:53 följande:

    Rätt uppenbart. Hon avslöjade en otrogen man så han inte kan fortsätta med sina aktiviteter bakom ryggen på sin fru. Att sedan mannen vill lämna blev TS fel, som om kvinnan skulle må bättre av att leva vidare med en man som uppenbarligen inte älskar henne. Han borde alltså ha stannat av ren barmhärtighet, för att hon inte skulle bli ensam?  Hade inte detta skett ändå till slut, om mannen var så ointresserad av att lappa ihop sitt förhållande och så snabb att kasta sig i älskarinnans famn vid första bästa tillfälle?.

    Anser att det varken är snällt för mannen eller kvinnan att leva i ett förhållande som är så kärlekslöst. Hon förtjänar bättre än så, det gör alla människor.

    För övrigt är det väldigt uppenbart att de som själva har intresse av att vara otrogna, också är de som försvarar andra otrogna.


    Har du missat att frun inte alls är den som vill lämna i vilket fall som helst, även fast hon nu vet om flera älskarinnor?! Hon kanske (efter lång betänketid) vill ha ett öppet förhållande? Hon var ju typen som stannar oavsett. Skit samma. Mannen vill ändå inte vara gift med henne mer så det kvittar vad han hade sagt eller gjort mot henne så hade hon sett skilsmässa som en sista utväg. Hon är typen som stannar av barmhärtighet. Men det borde vara upp till paret själva att reda ut, inte ts.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 21:52
    -2
    molly50 skrev 2019-07-30 21:46:15 följande:

    Om man tror att hon trollar så är det ju bara att anmäla tråden.

    Hennes handling är fel. Det håller jag med om. Men jag skulle aldrig använda ord som narcissist och vidrig om en person jag inte ens känner.


    Jag kan bara basera mina inlägg på den personen som ts vill att jag ska se. Och baserat på det så saknar hon både etik och moral samt har narcissistiska drag eftersom hon verkar sakna empati.

    En normal person hade inte kört på som ts. En med moral hade insett sitt misstag redan bland de första sidorna men hon kör på med sitt race medans publiken buar och jublar om vartannat. Roande om inte annat.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 23:24
    +1
    molly50 skrev 2019-07-30 21:37:40 följande:

    Ja,det börjar kännas personligt riktat mot mig.

    Du verkar ha missat de otrohetstrådar skapade av älskarinnor där jag även gett älskarinnan skulden?

    Jag har även gett min fd väninna lika stor skuld som mitt ex.

    Men du menar alltså att jag bär en del av skulden till det också?

    Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan jag verka bitter för att jag känner mig påhoppad som person.

    Jag reagerar på att älskaren i detta fallet slipper lindrigt undan och att TS får bära skulden och att jag tycker det är lite fel. Och då få jag veta att jag är bitter och inte har gått vidare?

    För mig börjar det kännas som att du och den andre personen som kritiserar mig som person känner er trampade på en öm tå.


    Nej nej, tvärtom Molly!

    Du är unik som faktiskt är oskyldig. Min poäng är att i de flesta relationer (där en är otrogen) så ligger det annat bakom oxå. Där båda är lika goda kålsupare. Förstår du? Jag menar därför att du blir partisk i en otrohets-diskussion eftersom du förutsätter att alla som blivit bedragna är oskuldsfulla och oskyldiga.
  • Anonym (Mhm)
    Tue 30 Jul 2019 23:45
    Anonym (Vira) skrev 2019-07-30 23:35:13 följande:

    Håller med!

    Jag vet en kvinna som levde i ett misshandelsförhållande och bedrog sin man först efter många år i det där eländet. Till slut lyckades hon med den andra mannens hjälp ta sig ur det. Det är ett exempel bland på hur det kan ligga till.

    I ett annat fall var den en person som bedrog den mest självupptagna idiot jag träffat.

    Alla som bedrar är inte alltid så skyldiga till ett moraliskt brott som man kan tro och alla bedragna är inte alltid oskyldiga.

    Jag tror att närmare hälften av alla förhållanden någon gång råkar ut för otrohet (jag vill minnas att jag läst det). Det betyder inte att hälften av alla människor är förkastliga svin. Det är sådant som händer av en mängd olika orsaker, ibland fullt förståeliga, ibland helt förkastliga.


    Har hänt mig med. Fick kontakt med en annan man när jag var i en extremt destruktiv relation med en psykiskt sjuk person. Den nya mannen lyfte mig och tog mig ut den relationen. Jag var inte fysiskt otrogen i den bemärkelsen men mina känslor uttryckte jag tydligt och vi kysstes en gång. Är fortf tsm med samma man :)
  • Anonym (Mhm)
    Wed 31 Jul 2019 12:05
    +1
    molly50 skrev 2019-07-31 11:00:48 följande:

    Jag har aldrig påstått att den som blir bedragen är oskuldsfull och oskyldig.

    Men den som är otrogen gör ju ett eget val. Och det valet är den otrogne ensam skyldig till.

    Om jag gjorde något fel mot mitt ex så var det,hur som helst,inget jag fick veta då han aldrig pratade med mig om det.

    Och då kan det vara lite svårt att göra något åt.


    Den Molly som jag fått en bild av med hjälp av dina inlägg är en väldigt snäll och diplomatisk person. Ursäkta uttrycket men kanske lite mesig/försiktig? Hon vill bli omtyckt av alla och ger mycket av sig själv för att uppnå det.

    Det kanske är fel men den bilden har du förmedlat till mig.

    Det är inte ovanligt att sakna självinsikt. Alla vet inte hur man är i en utsatt situation. Beviset kan du läsa här. Det är flera som har samma uppfattning, trots det väljer du att fortsätta tro att alla är som dig.
Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?