• Tue 30 Jul 2019 08:18
    3204 visningar
    45 svar
    +1
    45
    3204

    Tvillingar 2020

    Får jag också hoppa in? ???? Väntar enäggstvillingar och är i vecka 14+1. Bf är 26/1 just nu men har RUL om ett par veckor. Mådde illa fram till förra veckan och spydde mycket samt trötthet utöver det. Känner mig piggare nu men längtar såååå mycket till att få se de snart igen.

  • Wed 31 Jul 2019 14:28
    #12
    Leiazn skrev 2019-07-30 22:36:53 följande:

    Hej allihopa! Jag är bara i vecka 7 med mina twins! Verkligen kul med en sån här tråd och se andras resa med tvilling graviditet! Hur mår ni i er graviditet?

    Love Mandy hur vet du redan att det är enäggstvillingar ????


    Vi gjorde KUB och då sa barnmorskan det. :)
  • Wed 31 Jul 2019 14:34
    #13
    Solros80 skrev 2019-07-31 09:00:56 följande:

    För mig är det andra graviditeten. Illamåendet och kräkningarna har varit mycket mer intensiv denna gång. Visst kände jag lite illamående tidigare men inte i närheten av detta. Nu slog illamåendet till i vecka 7 och har pågår fortfarande men är lite bättre. Är i vecka 15 nu. Kunde bara äta sallad och knäckebröd i två månader. Har fått legrigan och legrigan comp som lindrar något. Legrigan comp innehåller koffein och effedrin så det har hjälpt mot tröttheten också lite.

    Vi fick veta att det blir tvillingar i vecka på Vul 7 vecka åtta. Jag visste inte om jag skulle le eller gråta. Men nu har jag smällt det och ser många fördelar med det.


    Lider verkligen med dig. Det är min andra graviditet också och har haft precis samma som du med illamående och trötthet, men mitt illamående avtog förra veckan. Håller tummarna att du mår bättre snart också.

    Vi får försöka tänka kring de positiva sidorna så mycket vi bara kan. Vet du om du bär på tvåäggs eller enäggs? Vi har BF samma dag såg jag. :)
  • Fri 2 Aug 2019 19:35
    #25
    HannaEl skrev 2019-08-02 15:57:59 följande:

    Hej, även här är det tvillingar på G, är just nu i vecka 14... Har ett barn på 9 år så känns lite galet att vi går från tre till fem i familjen


    Grattis :D Hur känns graviditeten än sålänge?
Svar på tråden Tvillingar 2020