• Anonym (Hjälp)

    Ont där nere, gravid vecka 6!!

    Hej. Jag har idag börjat få ont där nere precis när jag gått in i vecka 6. Jag har de andra veckorna haft som molvärk i livmodern från det att jag hade ägglossning fram till idag. Men idag har jag fått en annan värk mellan benen liksom, det känns som smärtan sitter i benet liksom på ett annat sätt, det gör inte ont hela tiden och gör inte jätteont. Men det känns på ett sätt jag inte känt förut, och inte i magen utan där nere. Är rädd för missfall, och nu när detta har känts idag och inte molvärken blir jag otroligt orolig.. vad är detta?!

  • Svar på tråden Ont där nere, gravid vecka 6!!
  • Anonym (Carro)

    Kan det vara tidig foglossning?

    Jag fick väldigt tidigt i graviditeten foglossning med smärta i/kring svanskotan. För andra kommer foglossningssmärta framtill i blygdbenet som du beskriver.

  • Anonym (3an på väg)

    Det är fullt normalt.

    Både i slidväggarna och vid blygdbenet kan man ha smärta. Det kan även smärta och ?dra? ljumskarna till.

    Det kan även ?hugga till? här och där vid exempelvis orgasm, när du reser dig från toaletten etc.

    Såvida det inte är outhärdlig och ihållande smärta, eller blödningar, så är det inget att oroa sig över. :)

Svar på tråden Ont där nere, gravid vecka 6!!