• Anonym (?)

    Kille som lyssnar på tjejpoddar-normalt?

    Min kille lyssnar på två poddar med bara tjejer. En varg som söker sin podd och della q. Jag har själv inte lyssnat och har inte så bra koll på poddar i övrigt. Därav denna trådstart med en kanske ev ?dum fråga?. Vad jag undrar är om det är normalt att killar/män lyssnar på poddar med bara kvinnor? Gör ni män det? Min jämförelse med det skulle vara att han följde tex en blogg skriven av en kvinna. Och jag har av någon anledning svårt att förstå varför han skulle göra det. Men det kanske är jag som har ett feltänkt men har svårt att förstå vad som skulle intressera honom. Ska försöka lyssna själv för att förstå men tänkte bara höra om det är något som är helt normalt eller inte. Har som sagt inte koll på poddar. Skriver på telefonen så sorry för ev stavfel.

  • Svar på tråden Kille som lyssnar på tjejpoddar-normalt?
  • Anonym (rymdensvampyrer)

    Nej, det är inte normalt.
    Tänk dig själv: en tjej som lyssnar på killpoddar.
    Usch.

  • Anonym (?)

    Kan tillägga att han följer kvinnorna som är i poddarna på twitter dessutom. Jag är nyfiken på vad som är så intressant med dem och ja, jag vet hur knäppt och dåligt det låter men jag har svårt att inte känna lite svartsjuka :( därav vågar jag inte lyssna själv för jag tänker att det kommer färga min syn på det. Därav ville jag ha en objektiv syn på det. Skulle bli tacksam för svar av någon som lyssnar på dessa poddar själv.

  • Man343

    Vad handlar poddarna om? Det spelar ju rätt stor roll faktiskt.

    Är det tex sminktips eller träning?

  • Anonym (?)
    Anonym (rymdensvampyrer) skrev 2019-07-30 11:11:26 följande:

    Nej, det är inte normalt.

    Tänk dig själv: en tjej som lyssnar på killpoddar.

    Usch.


    Inte? Har svårt att avgöra om du är ironisk eller inte. Som jag sa har jag noll koll på poddar därav frågan.
  • Anonym (?)
    Man343 skrev 2019-07-30 11:13:49 följande:

    Vad handlar poddarna om? Det spelar ju rätt stor roll faktiskt.

    Är det tex sminktips eller träning?


    Ingen aning faktiskt. Därav ville jag ha svar från någon som lyssnar själv. Della q verkar vara typ tjejsnack och den andra handlar om kultur står det i beskrivningen
  • Anonym (J)

    Du förstår alltså inte hur en man skulle kunna ha utbyte av en kvinna på ett intellektuellt eller humoristiskt plan?

  • Anonym (Anonym 666)

    Ja det vore ju jättekonstigt om du lyssnade på poddar gjorda av män också, eller följde en mans blogg, eller såg tv-program med bara manliga programledare.... Förstår du ironin?

  • Anonym (rymdensvampyrer)
    Anonym (?) skrev 2019-07-30 11:14:37 följande:
    Inte? Har svårt att avgöra om du är ironisk eller inte. Som jag sa har jag noll koll på poddar därav frågan.
    Jag var ironisk. Gjorde snabb sökning och vargpodden handlar om kultur tydligen, här står det lite om Della Q https://www.expressen.se/noje/della-q-om-kritikerna-deras-liv-verkar-trista/

    T
    ycker det är bra om en kille vill veta mer om tjejer.
  • Bestemor
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-30 11:17:04 följande:

    Ja det vore ju jättekonstigt om du lyssnade på poddar gjorda av män också, eller följde en mans blogg, eller såg tv-program med bara manliga programledare.... Förstår du ironin?


    Eller bara läser böcker av författare som har samma kön som en själv
  • Anonym (rymdensvampyrer)

    Många tjejer gillar fotboll. Kollar säkert matcher med bara män på planen. Ska man bli svartis?

Svar på tråden Kille som lyssnar på tjejpoddar-normalt?