• Anonym (Vill inte göra abort igen)

    Hur stor risk är det att bli gravid vid 35 års åldern?

    Hur stor är risken att bli gravid vid 35 års åldern, två dagar efter senaste mensen?

    Min man och jag hade sex igår två dar efter senaste mens och precis vid slutet så frågar han mig om han kunde spruta i mig, jag sade nej, eftersom vi har förut lyckas bli oplanerad gravida just på samma sätt, två ggr... ena gången fick jag göra abort helt emot min vilja, andra gången så lovade han att vi skulle behålla om det skedde igen.

    men nu har han gjort precis samma sak igen! Fast jag sade nej så kom han i mig för att det var försent...

    Om jag blir gravid igen så kommer han ta livet av sig...

    Va?? Där stannade jag upp och bara titta på honom...

    ?Om jag blir gravid igen så är det faktiskt ditt fel då jag faktiskt sa nej. Så varför säger du att du ska ta livet av dig när det är jag som kommer bli knäckt att behöva genomgå en till abort igen...?

    Så hur stor är risken?? Att det skulle lyckas bli en 3:e gång samma visa?

  • Svar på tråden Hur stor risk är det att bli gravid vid 35 års åldern?
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)
    Kverulant67 skrev 2019-08-02 02:26:26 följande:

    Tror du att ms gör det svårare för kroppen att bli gravid???

    Du är fullt fertil till du är ca 50år.


    Nej men just medicinen jag tar minskar.
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)
    Sgtwolf skrev 2019-08-02 02:46:16 följande:

    Ni har sex och sedan säger du nej. Då saknas samtycke när han kommer i dig. Han försöker vända sitt övergrepp till att vara ditt fel. Han är sedan inte ångerfull och snarare ger dig mer skuld när han eg borde vara den som skäms. Har du blivit gravid så är det ditt beslut hur du vill göra. Han har ju redan tagit sitt beslut när han sprutade i dig....

    Taskig ekonomi går att lösa. Har du för stora skulder i förhållande till din inkomst så går det få skuldsanering osv.

    Du funderar sedan tidigare på att lämna. Sluta fundera och dra nu.


    Jag har aldrig tänkt på att jag kan lösa det med skuldsanering. Nu gav du mig verkligen hopp. Måste gå vidare med det förslaget.

    För jag tänker inte stå ut längre, det har gått för långt. Man ska inte behöva vara rädd.
  • Anonym (Q)

    Tror du att han kommer att begå självmord så är det bäst att köra honom till psykakuten. Det är inte ditt ansvar att han eventuellt begår självmord. Menar han inte vad han säger så är det otroligt manipulativt och kontrollerande och en klar dealbreaker. Nästa gång han börjar prata om det så ber du honom lägga av eller ta sig till psykakuten direkt. Vad han än väljer att göra så be honom sköta det snyggt för sina barns skull.

    Kan du skynda på dina planer att lämna lite? Det låter som att du är i en mycket obehaglig och potentiellt farlig situation. Är du säker på att han inte kommer att skada dig och barnen? Ta hand om er och var försiktig!!

  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Vill inte göra abort igen) skrev 2019-08-02 07:41:43 följande:

    Gulliga du, tack jag hoppas jag har orken att kämpa. :)


    Klart du har.. Och det kommer bli bra för dig.. Styrkekramar =)
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)
    Anonym (Q) skrev 2019-08-02 12:49:20 följande:

    Tror du att han kommer att begå självmord så är det bäst att köra honom till psykakuten. Det är inte ditt ansvar att han eventuellt begår självmord. Menar han inte vad han säger så är det otroligt manipulativt och kontrollerande och en klar dealbreaker. Nästa gång han börjar prata om det så ber du honom lägga av eller ta sig till psykakuten direkt. Vad han än väljer att göra så be honom sköta det snyggt för sina barns skull.

    Kan du skynda på dina planer att lämna lite? Det låter som att du är i en mycket obehaglig och potentiellt farlig situation. Är du säker på att han inte kommer att skada dig och barnen? Ta hand om er och var försiktig!!


    Ja han är tyvärr väldigt bra på att manipulera mig.

    Och emellanåt känns det som han faktiskt skulle kunna göra oss illa fast han säger att han aldrig skulle kunna göra det...
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)
    Anonym (Man 43) skrev 2019-08-02 13:19:45 följande:

    Klart du har.. Och det kommer bli bra för dig.. Styrkekramar =)


    Tack för att du tror på mig att jag kan klara detta. :)
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Vill inte göra abort igen) skrev 2019-08-02 21:17:44 följande:

    Tack för att du tror på mig att jag kan klara detta. :)


    Man klarar av mer än man tror.. Och jag tror att du är en stark människa..! Vill du får du gärna pm:a mig om du vill prata=)
  • Orchido84
    Anonym (Man 43) skrev 2019-08-02 22:55:44 följande:

    Man klarar av mer än man tror.. Och jag tror att du är en stark människa..! Vill du får du gärna pm:a mig om du vill prata=)


    Tack så gullig du är som erbjuder dig. Svårt att pm:a dig då di är anonym :)men tack ändå.
  • Anonym (Nope)
    Orchido84 skrev 2019-08-04 10:27:46 följande:

    Tack så gullig du är som erbjuder dig. Svårt att pm:a dig då di är anonym :)men tack ändå.


    Han är inte anonym utan har blivit avstängd. Troligen pga av att han är ett äckel som skickade runkflåsiga pm till kvinnor här på familjeliv, bland annat till mig.

    Var inte så naiv TS.
  • Orchido84
    Anonym (Nope) skrev 2019-08-04 10:34:37 följande:

    Han är inte anonym utan har blivit avstängd. Troligen pga av att han är ett äckel som skickade runkflåsiga pm till kvinnor här på familjeliv, bland annat till mig.

    Var inte så naiv TS.


    Okej.
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Nope) skrev 2019-08-04 10:34:37 följande:

    Han är inte anonym utan har blivit avstängd. Troligen pga av att han är ett äckel som skickade runkflåsiga pm till kvinnor här på familjeliv, bland annat till mig.

    Var inte så naiv TS.


    Nej jag är inte avstängd.. Men tack vara sånna som du är jag gärna Anonym!

    Och nej jag har aldrig pm:at någon som inte vill få pm.. Men du vet ju allt om mig!
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)

    Tack och lov så blev jag inte det!! Har sagt åt honom på skarpen att han aldrig mer får utsätta mig för detta om han nu inte ville ha flera barn!

  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Vill inte göra abort igen) skrev 2019-08-19 18:26:16 följande:

    Tack och lov så blev jag inte det!! Har sagt åt honom på skarpen att han aldrig mer får utsätta mig för detta om han nu inte ville ha flera barn!


    Så vad har ni tagit för steg för att det här inte ska upprepas då? Kommer ni börja med kondom? Har någon av er bokat tid för sterilisering?
  • Anonym (Vill inte göra abort igen)
    Anonym (Agnes) skrev 2019-08-19 18:56:18 följande:

    Så vad har ni tagit för steg för att det här inte ska upprepas då? Kommer ni börja med kondom? Har någon av er bokat tid för sterilisering?


    Noll sex. För jag har typ vägrat sedan dess. Så risken är stor att han lämnar mig. Jag

    Tänker inte utsätta mig för sådant här igen för att människan bestämde sig för att leka gud.
  • Anonym (Plupp)

    Vad skönt att höra att det inte blev någon graviditet. Låter som ett bra beslut att visa honom att du menar allvar.

  • Anonym (Gummit)

    Hur gamla är ni egentligen? Hört talas om kondom?

Svar på tråden Hur stor risk är det att bli gravid vid 35 års åldern?