Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Känsla av meningslöshet. Kanske borde ta livet av mig ändå?

    Du är inte "frisk" än, tyvärr. Det kan ta lång tid att hitta ett normalläge efter en depression. Det kan vara så att du behöver terapi och/eller medicinering.

    Det jag skulle rekommendera är att först skaffa ett nytt jobb eller en utbildning som kan leda till nytt jobb.

    Du skulle behöva testa lite "mindfullness" med dina barn. Nu menar jag inte något flummigt utan helt enkelt att när du är med barnen vara mentalt närvarande, ta in sinnesintrycken, uppskatta vilka fina barn du har och njuta av tiden tillsammans. Även om det är tufft att vara förälder, än mer på deltid, så ger de oerhört mycket glädje.

  • Anonym (Anonym)

    För övrigt, en bekant till mig berättade nyligen att hans kvinnliga kusin begått självmord. Hon lämnar efter sig två barn, det yngsta kommer inte ens att ha en minnesbild av sin mamma men den äldre definitivt. Jag vet inte vilket som är värst... Hur som helst kommer de alltid att ha ett tomrum där en älskad förälder borde finnas.

    Självmord är själviskt och löser ingenting men skadar många i din omgivning. Tänk på dina barns bästa.

Svar på tråden Känsla av meningslöshet. Kanske borde ta livet av mig ändå?