• Wed 31 Jul 2019 13:00
    390 visningar
    6 svar
    6
    390

    Någon som varit på retreat?

    Jag var iväg till Rättvik på retreat, St Davidsgården. Det var en retreat i total tystnad. Inget prat, Inga klockor, ingen radio, ingen tv, mobilförbud överallt utom på egna rummet. Följde rytmen som finns på gården med mat, bön, gudstjänst etc och som helt sköttes av de boende. Jag bara flöt med. Så underbart avkopplande och helande.

  • Wed 31 Jul 2019 13:18
    #3
    Chianti skrev 2019-07-31 13:09:03 följande:

    Var det svårt? Har du gjort något liknande tidigare, och hur kom det sig att du valde just den retreaten?


    Det var mycket lättare än jag trodde. Det fanns äntligen tid för att bara vara. Inga krav, ingen press. Att sitta framför den öppna brasan med en kopp kaffe och bara glo var så skönt och avkopplande. Bläddra på måfå bland deras böcker. Ta promenader i skogen omkring.

    Jag var inte ens sugen på att använda mobilen och surfa. Jag tog massa bilder med mobilen men inget annat.

    Första gången jag var på retreat men är inte obekant med fenomenet, många av mina vänner åker iväg så jag visste vad som väntade. Blev rekommenderad att åka just dit och valde en helg som passade mitt schema.

    Jag blev faktiskt lite ledsen och besviken när tystnaden bröts strax före jag skulle åka hem. När jag fick prata igen och tog adjö så kändes det så sorgset.
Svar på tråden Någon som varit på retreat?