• Anonym (Annik­a)
    Mon 12 Aug 2019 10:38
    1284 visningar
    19 svar
    19
    1284

    Barn som hoppar från hopptorn - risk att drunkna?

    Anonym (I) skrev 2019-08-02 08:27:58 följande:

    Du har bara haft 3 drömmar som "slagit in" under alla år du levt. Alltså är det en slump. Sanndrömmar finns inte. Drömmar speglar bara ens känslor och erfarenheter.

    Ni bestämmer tillsammans vad som blir bäst för era barn. Själv så skulle jag aldrig låta en 8 åring hoppa från flera meter, speciellt inte om man inte ens kan se botten.


    Sanndrömmar finns inte? Varför säger du så? De finns visst även fast du inte har det!
  • Anonym (Annik­a)
    Mon 12 Aug 2019 10:42
    #11

    Ts, jag drömmer också sanndrömmar!! Vet hur obehagligt det är. Att andra säger att det inte existera är bara för att de inte har den förmågan. Det du såg var en bassäng och ni skulle bada i en mörk sjö? Så det är nog inte det tillfället iaf. Men en mörk djup sjö skulle jag inte heller tycka var så bra oavsett medialitet. Man vill ju hitta sitt barn om det händer nåt! 

  • Anonym (Annik­a)
    Mon 12 Aug 2019 10:42
    #12

    Ts, jag drömmer också sanndrömmar!! Vet hur obehagligt det är. Att andra säger att det inte existera är bara för att de inte har den förmågan. Det du såg var en bassäng och ni skulle bada i en mörk sjö? Så det är nog inte det tillfället iaf. Men en mörk djup sjö skulle jag inte heller tycka var så bra oavsett medialitet. Man vill ju hitta sitt barn om det händer nåt! 

  • Anonym (Annik­a)
    Mon 12 Aug 2019 20:05
    #14
    Anonym (Whaat) skrev 2019-08-12 10:47:35 följande:

    Jag ska skriva prov i skolan idag, men jag drömde inatt att jag hade sex med Två lärare på toaletten! hur fan gör jag nu.. Ska jag sjukanmäla mig?? Tänk om det är en sanndröm!!


    Ja vad är problemet med det? Ha sex med dem eller hoppa över det?
  • Anonym (Annik­a)
    Tue 13 Aug 2019 21:14
    #16
    Mascaraklumpar skrev 2019-08-13 11:51:59 följande:

    Drömmar är ett sätt att förbereda sig på situationer som skulle kunna inträffa i verkligheten. Oroar man sig för något - oavsett hur rationell eller irrationell oron är - så tolkar hjärnan det som att situationen riskerar att inträffa och anordnar en "övning" så att det ska gå bättre att hantera situationen när den händer på riktigt. Eftersom vår oro oftast är relaterad till sådant som vi bedömer skulle kunna hända, så är det sådant vi drömmer om - dvs vi drömmer betydligt oftare att vi eller våra barn drunknar, faller, råkar ut för en bil-, båt- eller flygolycka, befinner sig i ett brinnande hus osv, än att vi blir jagade av noshörningar, får slut på dricksvatten eller smittas av Ebola - i andra delar av världen är dessa drömmar mycket vanligare.

    På så vis kan man ju se det som att sanndrömmar existerar. Du ska besiktiga bilen och natten innan drömmer du att den inte går igenom pga att styrleden glappar, och så blir det exakt så - ja, för du har ju känt att den var dålig och oroat dig för besiktningen, liksom. Det är inget konstigt eller övernaturligt med det utan högst normalt.

    Det man får fråga sig vid sådana här tillfällen är hur pass rationell oron är. Drömmar om flygkrascher (med kommersiella flygbolag) behöver man tex aldrig ta på allvar eftersom flygrädsla är en helt irrationell rädsla, men när det gäller barn och vatten finns det verkliga risker och där är det nog viktigare att lyssna på sin magkänsla. Om du tycker att det känns osäkert så låt henne inte hoppa - inte för att känslan uttryckte sig just i form av en dröm, utan pga känslan i sig.


    Man måste skilja på "sanndrömmar", "oro","orealistiska tankar och katastroftankar", det är helt skilda saker. Har man aldrig haft sanndrömmar så vet man inte alls vad det innebär. Jag förstår att det är så för de flesta och då är det svårt att relaterar till det. Men det är inte så att bara för att man själv inte kan se det så finns det inte. 
Svar på tråden Barn som hoppar från hopptorn - risk att drunkna?