• Digestive

    Youtube-kanalen SwebbTV har stängts ner.

    En populär Youtube-kanal som har funnits i flera år har stängts ner och med motiveringen ?hate speech?/Hets Mot Folkgrupp. Bland alla som har medverkat i intervjuer - figurer från både höger och vänster, upp och ner - så finns det säkerligen några bland dem som hyser åsikter som kan placeras under motiveringen, medan ansvariga för kanalen inte gav uttryck för sådana åsikter vid något tillfälle.

    Vad anser ni om att Youtube-kanaler som dessa stängs ner en efter en? - omröstningsfråga.

    Ska man kunna intervjua människor med exotiska/provocerande/olagliga åsikter utan att för den delen få sin plattform undanryckt? - diskussionsfråga.


    Besvarar inte ökända provokatörer.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-07 18:33
    Youtube har återställt kanalen helt och hållet.

    Så var det med det...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Youtube-kanalen SwebbTV har stängts ner.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-08-11 21:01:34 följande:
    Hur menar du att du skulle få in exempelvis Elsa Widding, Tage Tuvheden, Olle Johansson, Elise Rydhal, Karl Hedin, Jacob Nordangård i Wikipedias definition av alternativhögern? Du menar att alla de nämnda >>förenas i sitt fokus på vit identitetspolitik och vit makt.<<? Bland dessa så finns mig veterligen en kommunist och en socialdemokrat...

    Ge exempel på denna hets mot folkgrupper och främlingsfientlighet.

    De är en uttalad plattform för kritik mot >>massmigrationen, klimatlarmen och feminismen.<< samt kritiska mot den etablerade median liksom etablissemanget i allmänhet. På intet vis poserar de alltså som neutrala...
    Så du har exempel på andra än alt right - jag och andra  frågat om detta utan svar.

    Tack - då kom äntligen ett svar. Jag har inte hittat dessa själv utan de som dykt upp är uteslutande alt right. Har du en länk eller två så kan vi jämföra 'intervjutekniken' tex.

    Ja, deras agenda är främlingsfientlig - främlingsfientlig och invandringskritisk behöver inte betyda samma sak. Ofta är de som beskriver sig som invandringskritiska snarare invandrar-kritiska. En enorm skillnad kan det vara.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-08-11 21:01:34 följande:
    Hur menar du att du skulle få in exempelvis Elsa Widding, Tage Tuvheden, Olle Johansson, Elise Rydhal, Karl Hedin, Jacob Nordangård i Wikipedias definition av alternativhögern? Du menar att alla de nämnda >>förenas i sitt fokus på vit identitetspolitik och vit makt.<<? Bland dessa så finns mig veterligen en kommunist och en socialdemokrat...

    Ge exempel på denna hets mot folkgrupper och främlingsfientlighet.

    De är en uttalad plattform för kritik mot >>massmigrationen, klimatlarmen och feminismen.<< samt kritiska mot den etablerade median liksom etablissemanget i allmänhet. På intet vis poserar de alltså som neutrala...
    Kommunisten var SDare, andra var utsedda till årets folkförvillare och åter andra verkar vara rättshaverister eller klimatförnekare. I det stora så tillförde inte listan mycket som talar för att swebbtv går andra ärenden än de som stödjer alt right och alt right stödjer. Tack igen

    Lägg till lite konspirationsteorier så är säkert lyckan total för följare av Swebbtv som då med all rätt kan kallas msm-kritiska, etablissemangskritiska och invandringskritiska.   De sprider främlingsfientlighet och går alt-rights ärenden...
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-11 21:22:07 följande:

    Så du har exempel på andra än alt right - jag och andra  frågat om detta utan svar.

    Tack - då kom äntligen ett svar. Jag har inte hittat dessa själv utan de som dykt upp är uteslutande alt right. Har du en länk eller två så kan vi jämföra 'intervjutekniken' tex.

    Ja, deras agenda är främlingsfientlig - främlingsfientlig och invandringskritisk behöver inte betyda samma sak. Ofta är de som beskriver sig som invandringskritiska snarare invandrar-kritiska. En enorm skillnad kan det vara.


    Men sluta nu...

    ...två av namnen är från samma avsnitt som jag tidigare rekommenderade och som du själv har kommenterat.

    Du har alltså inte lyckats hitta avsnitt som du tidigare har kommenterat?
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-11 22:01:36 följande:

    Kommunisten var SDare, andra var utsedda till årets folkförvillare och åter andra verkar vara rättshaverister eller klimatförnekare. I det stora så tillförde inte listan mycket som talar för att swebbtv går andra ärenden än de som stödjer alt right och alt right stödjer. Tack igen

    Lägg till lite konspirationsteorier så är säkert lyckan total för följare av Swebbtv som då med all rätt kan kallas msm-kritiska, etablissemangskritiska och invandringskritiska.   De sprider främlingsfientlighet och går alt-rights ärenden...


    Är Elise Rydhal en SD:are? Tar hemskt gärna emot källor på det.

    Övrigt har ingenting med Wikipedias definition av alternativhögern att göra.

    Du verkar inte ens kunna misskreditera dessa människor så att de hamnar under alternativhögern... enligt egen definition.

    Du får ursäkta om jag inte blir särskilt imponerad.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-08-11 22:43:10 följande:
    Är Elise Rydhal en SD:are? Tar hemskt gärna emot källor på det.

    Övrigt har ingenting med Wikipedias definition av alternativhögern att göra.

    Du verkar inte ens kunna misskreditera dessa människor så att de hamnar under alternativhögern... enligt egen definition.

    Du får ursäkta om jag inte blir särskilt imponerad.
    Varför skulle jag misskreditera dessa människor - jag säger ett Swebbtv driver en agenda som i allt stämmer med den agenda alt right driver.  Vilket du själv skrivit.

    Du behöver varken bli imponerad eller något annat. Vi skriver säkert av olika skäl.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-11 22:49:57 följande:

    Varför skulle jag misskreditera dessa människor - jag säger ett Swebbtv driver en agenda som i allt stämmer med den agenda alt right driver.  Vilket du själv skrivit.

    Du behöver varken bli imponerad eller något annat. Vi skriver säkert av olika skäl.


    Frågar du mig varför du misskrediterar dessa människor när du har misskrediterat dem? Eh...

    Har inte skrivit något sådant men låt mig prova kraften i dina cylindrar genom att låta poletten hamna där den hamnar.

    Klart att jag inte blir imponerad när någon påstår gång på gång att SwebbTV innehåller material som strider mot Hets Mot Folkgrupp/hate speech - utan att kunna visa upp ett enda exempel på det efter flera dagar.

    Ingen har lyckats visa upp sådant material här i tråden (någonstans någonsin?) från SwebbTV och det material som har anklagats för Hets Mot Folkgrupp/hate speech, har fått anklagelserna upphävda.

    Vet du ens vad Hets Mot Folkgrupp/hate speech innebär? Är det möjligtvis så att du helt och hållet har missförstått vad dessa saker innebär?
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-08-11 23:22:12 följande:
    Frågar du mig varför du misskrediterar dessa människor när du har misskrediterat dem? Eh...

    Har inte skrivit något sådant men låt mig prova kraften i dina cylindrar genom att låta poletten hamna där den hamnar.

    Klart att jag inte blir imponerad när någon påstår gång på gång att SwebbTV innehåller material som strider mot Hets Mot Folkgrupp/hate speech - utan att kunna visa upp ett enda exempel på det efter flera dagar.

    Ingen har lyckats visa upp sådant material här i tråden (någonstans någonsin?) från SwebbTV och det material som har anklagats för Hets Mot Folkgrupp/hate speech, har fått anklagelserna upphävda.

    Vet du ens vad Hets Mot Folkgrupp/hate speech innebär? Är det möjligtvis så att du helt och hållet har missförstått vad dessa saker innebär?
    Du skrev väl att jag misslyckades med att misskreditera dem?  Eller anser du att jag har det?

    Om vi återgår till TS så var det alltså så att ingen bakom Swebbtv skull aha med främlingsfientlighet eller hets mot folkgrupp att göra - vilket vi visat var ett falskt påstående.  okej, du menar inom ramen för deras aktivitet på Swebbtv, må så vara.

    Jag menar att Swebbtv genom att ge plats för alt right ger dem en plattform för främlingsfientlighet och hets mot folkgrupp. Alt rights agenda är att normalisera extremt främlingsfientliga uppfattningar.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-11 23:30:17 följande:

    Du skrev väl att jag misslyckades med att misskreditera dem?  Eller anser du att jag har det?

    Om vi återgår till TS så var det alltså så att ingen bakom Swebbtv skull aha med främlingsfientlighet eller hets mot folkgrupp att göra - vilket vi visat var ett falskt påstående.  okej, du menar inom ramen för deras aktivitet på Swebbtv, må så vara.

    Jag menar att Swebbtv genom att ge plats för alt right ger dem en plattform för främlingsfientlighet och hets mot folkgrupp. Alt rights agenda är att normalisera extremt främlingsfientliga uppfattningar.


    Ja, om du ville få dem till alternativhögermaterial. Tror du att någonting annat är aktuellt för diskussionen? Jag bryr mig inte det minsta hur exotiska åsikter och världsbilder det är som uttrycks indirekt eller direkt i SwebbTV. Det är inte olagligt eller för den delen emot Youtubes regler att ha fel eller ens tokigt fel...

    Det tar alltså en halv dag innan du behöver få saker upprepade för dig:
    Digestive skrev 2019-08-03 15:01:49 följande:

    Jaha, så du trodde att mitt påstående gällde överallt och i alla tider - snarare än att beröra främlingsfientliga uttryck i den aktuella kanalen som tråden handlar om. Du får nog tänka om där...


    Är det minnet eller förmågan att tänka om som sviker dig? Tråden har aldrig handlat om livsbagaget för de kanal-ansvariga och således har jag aldrig kommenterat eller påstått någonting om det.

    Ge då exempel på denna främlingsfientlighet och hets mot folkgrupp som SwebbTV har gett utrymme för. Din förståelse för sådana här ting är härmed satt på prov...

    Det är dags för verkstad nu. Och som snacket har gått hitintills så kan du knappast behöva lång tid på dig heller - man hittar uppemot 20 citeringar i den här tråden... där du konstaterar att sådant material finns SwebbTV.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Anonym (Grannen under)
    Digestive skrev 2019-08-09 12:46:35 följande:
    Nu var det inte mitt mål att verka neutral utan mycket riktigt så ansåg jag - i trådstarten - att det Inte hade gått rätt till. Men när en skribent förklarade hur Youtube fungerade rent praktiskt så blev jag uppdagad om att Youtube högst troligt inte ens hade kollat igenom materialet och att det inte ens var säkert att de skulle kontrollera avstängningen överhuvudtaget.

    Nu har avstängningen blivit kontrollerad av Youtube, materialet som har anmälts har blivit setts igenom av personal och sidan är numera uppe och återställd igen.

    Jag var dock noga med att utforma röstalternativen neutralt liksom frågan som skulle besvaras. Men visst har jag inte slitit mitt hår med uppgiften och det kunde säkerligen ha gjorts mer neutralt även där.

    Visst lutar det politiska materialet åt höger Youtube när diverse konservativa, nationalister och liberaler inte känner sig representerad i traditionell/etablerad media. Skillnaden mellan män och kvinnors politiska orientering gör sig också påmind på Youtube som är mansdominerad, män tenderar att oftare luta åt höger (liksom Instagram som är kvinnodominerad, kvinnor tenderar att oftare luta åt vänster).

    Det finns inte mycket jag skulle sympatisera med på SwebbTV (det är inte ens sådant material som jag söker mig till på kanalen) och hade du läst vad jag skriver så hade du kommit fram till att jag, i första hand, värnar om en funktion som dessa kanaler har: att lyfta fram människor med åsikter och världsbilder i rampljuset som inte får något rampljus i vanliga fall.

    Men visst uppskattar jag kanalen, det är ingenting som jag hymlar med. Det är dock inget stoff för en icke revolutionär individualanarkist att känna igen sig i...

    Hur jag reagerar/skulle reagera utifall vänsterorienterat material råkar ut för samma sak är ingenting som kan avgöras genom att läsa någonting i den här tråden. Medan det är praxis att klä upp en meningsmotståndare i sämsta möjliga kläder här i Familjelivs forum... medan diskussioner om sak och egentlig hållning uteblir - inget av mina längre inlägg där jag har deklarerat mina bekymmer och tankar om saken, har fått någon som helst respons. Som exempelvis det här (och faktiska) brandtalet:
    Digestive skrev 2019-08-08 10:58:50 följande:

    Och visst kan SwebbTV som företeelse och särskilt med tanke på de som intervjuas vara ett gott argument för att Public Service behövs och har en viktig uppgift.

    Hur är det problematiskt, KillBill? - det är vad vi betalar dem för och förhoppningsvis blir de bättre på att även inkludera, göra folk medvetna om samt hålla ordet öppet om dessa exotiska till knasiga åsikter och världsbilder - så de går att bemöta i djupare diskussions och så art samhällsinformationen/folkbildningen träffar rätt.

    Med en stor matta så händer dock ingenting då medvetenheten om vart folket står och varför de står där de står, OCKSÅ försvinner under en sådan matta. Du kan inte bemöta folk som du har tystat... om nu målet med bemötandet är förändring till det socialt bättre liksom godare folkbildning.

    Det är en smula naivt att tro att stigmatisering och tystand fungerar på så vis att folk rättar sig i ledet och tar till sig annan information... ingenstans i världen fungerar det så och det finns inga socialpsykologiska fynd som tyder på att metoden fungerar - varför du överallt i västvärlden kan se hur dessa strömningar bara blir större och större, hur desinformerade de än må vara. Det är vad som händer när folk inte bemötts på plan som räknas för DEM.

    Brukar du själv bry sig om folk som inte lyssnar på dig och inte på något vis vill förstå dig, utan enbart har intresset att tysta dig? Är det så du själv fungerar som varelse, KillBill? För att få dig se min sida av saken så bör jag alltså nonchalera och försöka tysta dig här, istället för att bemöta dig i djupare diskussion och försöka presentera bättre idéer än dina?


    Vem har dock bemött min syn på samhällsutveckling och hur människan fungerar i det sociala? Ingen.

    Eller exempelvis:Vem har bemött min poäng om gemenskapsutvecklingen på sikt och det mänskliga tillståndets dilemma i detta kontext? Ingen.

    Så att måla ut mig som en person med den ena och den andra påhittade agendan är en aning förment - när min faktiska agenda och mina faktiska tankar står i tråden.

    I praktiken så lyckas man säga mer om sig själv än om andra på det viset. Jag kan exempelvis utgå från att det mesta av innehållet i det här inlägget inte blir läst av folket här... och att det även är samma folk som har synpunkter om och en bestämd uppfattning av mig och min aktivitet.

    Jag får anta att samma personer anser sig ha läst en bok efter titel och baksida...

    Aja, det är vid det här laget överflödigt att påpeka hur tröttsamt det är. Då mina läsare, de som jag överhuvudtaget riktar min aktivitet till och som läser mina inlägg i faktisk mening, förstår och förstod för längesen.
    Ja, ditt sätt att resonera kanske ändrar sig allteftersom mer information kommer fram i tråden - men faktum kvarstår att du i ditt sätt att resonera önskar att plattformarna för det fria ordet ska kontrolleras i betydligt större utsträckning än det görs idag, där den som driver en nätsajt eller den som är chefredaktör för en tidning är ansvarig för det som framförs på sajten eller i tidningen och kan åtalas om detta bryter mot lagen.

    Jag anser att det är problematiskt att extrema åsikter kan inspirera lättpåverkade, instabila personer till terrorism, hatbrott eller bara till att bli ganska harmlösa konspirationstroende rättshaverister - men vi kan inte ha "folkdomstolar" som i stället för exempelvis Youtube avgör vad som ska få finnas där. Min inställning är alltså att det var korrekt av Youtube att släcka ner kanalen, liksom det var korrekt av dem att ändra beslutet.

    De måste själva få avgöra detta. Du skrev "Historien visar gång på gång hur det här är och har varit ett lyckat recept... inga problematiska represalier har någonsin grott fram ur olika former av åsikts- och/eller annan folkkontroll. Det enda som behöver problematiseras kring det här är huruvida mattan som allt ska hamna under, är tillräckligt stor eller inte"

    Jag tolkar det understrukna som att du anser att någon, oklart vem eller vilka, ska avgöra vilka metoder Youtube och andra ska använda för att kontrollera det material som publiceras där.i stället för dagens system där "medierna" är självständiga och suveräna men samtidigt har att förhålla sig till lagstiftning kring t ex upphovsrätt och hets mot folkgrupp.

    Kort sagt. Jag har lyssnat på en del material från SwebbTV och anser att det är obehagligt - men jag vill inte vara en del av en "folkdomstol" som ska avgöra vad Youtube ska tillåta eller inte tillåta. 
  • Digestive
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-08-12 14:27:11 följande:

    Ja, ditt sätt att resonera kanske ändrar sig allteftersom mer information kommer fram i tråden - men faktum kvarstår att du i ditt sätt att resonera önskar att plattformarna för det fria ordet ska kontrolleras i betydligt större utsträckning än det görs idag, där den som driver en nätsajt eller den som är chefredaktör för en tidning är ansvarig för det som framförs på sajten eller i tidningen och kan åtalas om detta bryter mot lagen.

    Jag anser att det är problematiskt att extrema åsikter kan inspirera lättpåverkade, instabila personer till terrorism, hatbrott eller bara till att bli ganska harmlösa konspirationstroende rättshaverister - men vi kan inte ha "folkdomstolar" som i stället för exempelvis Youtube avgör vad som ska få finnas där. Min inställning är alltså att det var korrekt av Youtube att släcka ner kanalen, liksom det var korrekt av dem att ändra beslutet.

    De måste själva få avgöra detta. Du skrev "Historien visar gång på gång hur det här är och har varit ett lyckat recept... inga problematiska represalier har någonsin grott fram ur olika former av åsikts- och/eller annan folkkontroll. Det enda som behöver problematiseras kring det här är huruvida mattan som allt ska hamna under, är tillräckligt stor eller inte"

    Jag tolkar det understrukna som att du anser att någon, oklart vem eller vilka, ska avgöra vilka metoder Youtube och andra ska använda för att kontrollera det material som publiceras där.i stället för dagens system där "medierna" är självständiga och suveräna men samtidigt har att förhålla sig till lagstiftning kring t ex upphovsrätt och hets mot folkgrupp.

    Kort sagt. Jag har lyssnat på en del material från SwebbTV och anser att det är obehagligt - men jag vill inte vara en del av en "folkdomstol" som ska avgöra vad Youtube ska tillåta eller inte tillåta. 


    Det som ströks under var skrivet sarkastiskt men framgången med sarkasm fungerar såklart si sådär i text.

    Vilka avsnitt finner du obehagliga? Är det det här obehagliga materialet som du knyter ann till riskerna att lättpåverkade blir terrorister och/eller rättshaverister?

    Frågar för att få en närmare inblick. I stort verkar vi inte stå jättelångt från varandra i frågan om det fria ordet men där du ser risker så verkar jag finna sensation och närmare förståelse för oliktänkande i allmänhet. Det är i min mening svårt att arbeta för en förändring och bättre medvetenhet, om man inte vet vart folk står och varför de står där de står - då träffar saker för dåligt för att någon ska kunna ta till sig av bättre idéer och en rimligare världsbild.

    De flesta argument som förs fram i allmänhet mot sådant här verkar snarare handla om att dunka det egna ledets rygg och bekräfta sin egen åsikt, snarare än att vara starka och träffsäkra argument som vilseledda kan till till sig.

    Många verkar i praktiken frodas av polariseringen vi har.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac

    Polariseringen drivs av alternativhögern, av SDsvansen, av SDs kommunikationsavdelning och andra trollfabriker i ett land i närheten.

    Det är populismen och de som sprider propaganda och alternativa sanningar som frodas i den här miljön. De som verkar i dessa kretsar drar nytta av polariseringen. Det är inget okänt.

  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-12 21:18:38 följande:

    Polariseringen drivs av alternativhögern, av SDsvansen, av SDs kommunikationsavdelning och andra trollfabriker i ett land i närheten.

    Det är populismen och de som sprider propaganda och alternativa sanningar som frodas i den här miljön. De som verkar i dessa kretsar drar nytta av polariseringen. Det är inget okänt.


    Alltså mer eller mindre fullständigt ensidig...
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-08-13 10:30:09 följande:

    Alltså mer eller mindre fullständigt ensidig...


    Appropå ensidig. Det var SDs Dick E från samtiden som försvarade den kritiken mot den bruna filmen som goebbelsk propaganda mm med att SD inte ville ge en fullständig bild av historien utan bara en ensidig bild som inte stämde med verkligheten.

    Så ser vi vilka som sprider alternativ sanning, splittring och försöker dra nytta av det.

    Det som kallades 'det bruna formspråket' av samma partis ideolog..
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-08-13 14:47:25 följande:

    Appropå ensidig. Det var SDs Dick E från samtiden som försvarade den kritiken mot den bruna filmen som goebbelsk propaganda mm med att SD inte ville ge en fullständig bild av historien utan bara en ensidig bild som inte stämde med verkligheten.

    Så ser vi vilka som sprider alternativ sanning, splittring och försöker dra nytta av det.

    Det som kallades 'det bruna formspråket' av samma partis ideolog..


    Skulle ha stått >>ensidigt<< tidigare men t:et kom inte med.

    Uh, jag får ta och se den där filmen någon gång.

    Ja, visst är SD en part i polariseringen men det är svårt för min del att se det så ensidigt.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Anonym (Grannen under)
    Digestive skrev 2019-08-12 17:00:29 följande:
    Det som ströks under var skrivet sarkastiskt men framgången med sarkasm fungerar såklart si sådär i text.

    Vilka avsnitt finner du obehagliga? Är det det här obehagliga materialet som du knyter ann till riskerna att lättpåverkade blir terrorister och/eller rättshaverister?

    Frågar för att få en närmare inblick. I stort verkar vi inte stå jättelångt från varandra i frågan om det fria ordet men där du ser risker så verkar jag finna sensation och närmare förståelse för oliktänkande i allmänhet. Det är i min mening svårt att arbeta för en förändring och bättre medvetenhet, om man inte vet vart folk står och varför de står där de står - då träffar saker för dåligt för att någon ska kunna ta till sig av bättre idéer och en rimligare världsbild.

    De flesta argument som förs fram i allmänhet mot sådant här verkar snarare handla om att dunka det egna ledets rygg och bekräfta sin egen åsikt, snarare än att vara starka och träffsäkra argument som vilseledda kan till till sig.

    Många verkar i praktiken frodas av polariseringen vi har.
    Du är inte ensam om att ha synpunkter på Youtube och Google. Jag länkar till ett inslag på SwebbTV där Ingrid Carlqvist tillsammans med en SwebbbTV-representant analyserar hur regeringen ingrep och stoppade SwebbTV. Där får man lära att Google och Youtube är vänsterextremistiska.

    Nedstängningen berodde egentligen på att man kritiserade synen på klimathotet.

    Vet du inte vem Ingrid Carlqvist är och vad hon står för så kan du lämpligen använda dig av vänsterextremistiska Google och googla.


    ">

  • Anonym (M)
    Digestive skrev 2019-08-11 22:43:10 följande:
    Är Elise Rydhal en SD:are? Tar hemskt gärna emot källor på det.

    Övrigt har ingenting med Wikipedias definition av alternativhögern att göra.

    Du verkar inte ens kunna misskreditera dessa människor så att de hamnar under alternativhögern... enligt egen definition.

    Du får ursäkta om jag inte blir särskilt imponerad.
    Ja, inte fan är hon en kommunist i alla fall, hur har du kommit fram till det?

    Läs vad hon själv skriver i intervjuer, så fattar du. 
  • Digestive
    Anonym (M) skrev 2019-08-15 11:16:26 följande:

    Ja, inte fan är hon en kommunist i alla fall, hur har du kommit fram till det?

    Läs vad hon själv skriver i intervjuer, så fattar du. 


    Hon har varit en del av den autonoma vänstern, har själv titulerat sig som kommunist och varit medlem i bland annat Kommunistisk Ungdom. Hur hon står idag, i fråga om kommunis, är jag dock inte helt säker på - men att hon ideologiskt skulle ha blivit sverigedemokrat (läs: värdekonservativ, nationalist och så vidare) hade förvånat.

    Exakt vad skulle tala emot en kommunistisk hållning i hennes intervjuer? I den 50 minuter långa intervjun i SwebbTV ger hon inte tecken på att ha svängt om ideologiskt och knappast med en så hård sväng som Padriac ville mena.

    Men visst är hon inte (längre) en sorts arketyp av en ung svensk kommunist - precis som exempelvis Malcom Keyeyune inte heller är en sådan arketyp men i högsta grad kommunist.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Anonym (M)
    Digestive skrev 2019-08-15 12:53:19 följande:
    Hon har varit en del av den autonoma vänstern, har själv titulerat sig som kommunist och varit medlem i bland annat Kommunistisk Ungdom. Hur hon står idag, i fråga om kommunis, är jag dock inte helt säker på - men att hon ideologiskt skulle ha blivit sverigedemokrat (läs: värdekonservativ, nationalist och så vidare) hade förvånat.

    Exakt vad skulle tala emot en kommunistisk hållning i hennes intervjuer? I den 50 minuter långa intervjun i SwebbTV ger hon inte tecken på att ha svängt om ideologiskt och knappast med en så hård sväng som Padriac ville mena.

    Men visst är hon inte (längre) en sorts arketyp av en ung svensk kommunist - precis som exempelvis Malcom Keyeyune inte heller är en sådan arketyp men i högsta grad kommunist.
    Har varit kommunist ja, men tar totalt avstånd från det idag. Det borde du ju veta om du  nu nämner hennes namn. 

    2006 stängde Elise och hennes make av tv:n och sade sedan upp prenumerationen på Bonniertidningen Sydsvenska Dagbladet. Det blev en vändpunkt.


    De bodde på Möllevången i Malmö och fick se massinvandringens dåliga sidor med rån, fortkörningar, knarkhandel och misshandel. Alla brott begicks av invandrare, så hennes definition av vad en brottsling var kom att förändras.


    Samtidigt försvann svenska hemlösa och ersattes av hitresta tiggare.


    Paret fick nya vänner. Allt fler visade sig vara invandringskritiker precis som Sverigedemokraterna var vid denna tid. Rydahl förstod att massmediernas bild av invandringskritiker var falsk.


    ? Förra året [2018] så bara erkände jag att jag hade fel om invandringen, helt fel. Det var de invandringskritiska rösterna som till exempel Mikael Janssonoch Anders Klarström som hade rätt. Jag borde ha lyssnat på vad de sa, inte tvärt om.

    Visst gillar hon SD, och gör hon inte det så är hon ännu längre höger ut. 
    Tycker du ska vara lika noga med dina egna åsikter och källor som du vill att andra ska vara. Du saknar ju ganska mycket trovärdighet i ditt sätt att argumentera. Om du nu vill att folk ska titta på kanalen för att ha en åsikt, så gör samma sak själv. Läs på om dom som använder i din argumentation. 

  • Digestive
    Anonym (M) skrev 2019-08-15 13:11:29 följande:

    Har varit kommunist ja, men tar totalt avstånd från det idag. Det borde du ju veta om du  nu nämner hennes namn. 2006 stängde Elise och hennes make av tv:n och sade sedan upp prenumerationen på Bonniertidningen Sydsvenska Dagbladet. Det blev en vändpunkt.

    De bodde på Möllevången i Malmö och fick se massinvandringens dåliga sidor med rån, fortkörningar, knarkhandel och misshandel. Alla brott begicks av invandrare, så hennes definition av vad en brottsling var kom att förändras.

    Samtidigt försvann svenska hemlösa och ersattes av hitresta tiggare.

    Paret fick nya vänner. Allt fler visade sig vara invandringskritiker precis som Sverigedemokraterna var vid denna tid. Rydahl förstod att massmediernas bild av invandringskritiker var falsk.

    ? Förra året [2018] så bara erkände jag att jag hade fel om invandringen, helt fel. Det var de invandringskritiska rösterna som till exempel Mikael Janssonoch Anders Klarström som hade rätt. Jag borde ha lyssnat på vad de sa, inte tvärt om.

    Visst gillar hon SD, och gör hon inte det så är hon ännu längre höger ut. 

    Tycker du ska vara lika noga med dina egna åsikter och källor som du vill att andra ska vara. Du saknar ju ganska mycket trovärdighet i ditt sätt att argumentera. Om du nu vill att folk ska titta på kanalen för att ha en åsikt, så gör samma sak själv. Läs på om dom som använder i din argumentation. 


    Jag har sett intervjun... och hur man förhåller sig till Sveriges immigrationspolitik och massmedia utgör ingen som helst ideologisk skiljelinje mellan kommunism och någonting annat.

    Ser inte heller något avstånd från kommunism och än mindre ett totalt avstånd. Ett avstånd från den autonoma/extrema vänstern och det vänsterorienterade etablissemanget är dock mer eller mindre uttalat...

    Tror du att kommunister rent historiskt har varit för öppna gränser eller en lika generös immigrationspolitik som Sveriges vänster idag? Verkar någon av våra kommunistiskt styrda länder särskilt öppna på sådana punkter (exempelvis Kina, Kuba eller Vietnam)?

    Mitt förtroende bland människor som resonerar som om ideologiska skiljelinjer går vid vilken magkänslan man själv får av intervjuer, kan kvitta. Jag har en någorlunda god koll på ämnet ideologi och idéhistoria överlag, som jag också förhåller till när ideologi ska diskuteras.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
Svar på tråden Youtube-kanalen SwebbTV har stängts ner.