• Lu1331

    Skulle detta gå? Träning/kost

    Tjena Familjeliv. En snabb fråga ifall målet var att gå ned i vikt samt bygga muskler. Skulle en bra dag med kosten kunna vara tex frukost 2 ägg och havregrynsgröt. Sedan 1-2 timmar efter köra styrketräning på gymmet med cardio på 30-45 avslutning intervaller då. Därefter en protein Shake och banan sedan när man kommer hem dra på med middag som är då kycklingfilé med wokade grönsaker och lite potatis och sedan avsluta dagen med sista måltiden som kan vara till exempel tonfisk, kycklingfilé igen eller kvarg. Samt att träna 4-5 dagar i veckan och endast dricka vatten. Är det möjligt att gå ned i vikt och bygga muskler samtidigt ifall det följdes?

  • Svar på tråden Skulle detta gå? Träning/kost
  • Anonym (Eva)

    Jag antar att med gå ner i vikt att du menar att du vill bli av med fett. När du bygger muskler så kommer du att gå upp i vikt så att fokusera på viktnedgång när du styrketräna kommer göra dig frustrerad då vågen inte kommer ändra sig så mycket så länge du inte har mycket övervikt.

    Kosten är nog inget fel på men jag hade bytt ut potatis mot ris eller ökat på med grönsaker. Cardio hade jag inte kört så länge. Syftet med att köra det efter ett styrketräningspass är att pusha det sota man har. Det räcker med 15 min eller tills du känner att du inte har mer att ge. Då ska du köra på löpband och sprinta i ex antal sekunder vila tills du kan ge 110% igen och sen köra så tills du är slut. Kan du hålla på i 30 - 45 min så kör du på för låg hastighet.

    Kör du 4-5 pass i veckan så behöver du såklart dela in kroppen i muskelgrupper så att musklerna får den vila de behöver. Att köra Cardio efter varje pass skulle inte jag rekommendera iaf inte i början. Jag kör aldrig det på bendagar tex då dem redan är slutkörda då.

  • Sandraberg

    Låter som du ska äta väldigt lite? Inga mellanmål?

    Tränar du ingenting idag och ska lägga om till träning och ny kost så kommer det bli väldigt jobbigt.

    Skippa läsk och sötsaker och kör tre styrketräningarnas i veckan och ett kardio pass så kommer resultaten att komma :)

Svar på tråden Skulle detta gå? Träning/kost