• Fri 2 Aug 2019 23:41
    3819 visningar
    93 svar
    93
    3819

    Gå ned 10 kg, pepptråd!

    Hej,

    Råkade bli gravid men fick missfall. Hann gå upp 5 kg tyvärr. Nu har jag totalt 10 kg att gå ned.

    Tänkte starta nu på söndag.

    Längd 166, vikt 67 kg. Målvikt 57 kg.

    Här kan vi som vill bli av med trivselkilon följas åt.

    Tänkte ta det långsamt, 0,5 kg/vecka.

  • Svar på tråden Gå ned 10 kg, pepptråd!
  • Mon 19 Aug 2019 08:13
    #61
    Orkide skrev 2019-08-19 07:52:29 följande:

    Du kommer fortfarande inte med något nytt, du bidrar inte med någonting och du skriver med dålig attityd. Du har inte här att göra sålänge du inte är här för att gå ner ännu mer.


    Vad är det som är så provocerande? Tydligen är det här ny information då det inte diskuterats innan.

    Ni pratar om det är nog med råg i mackan eller om det räknas som en promenad att ta barnen i skolan.

    Tror jag sett EN person i hela tråden prata om portionsstrl osv.

    Men allt ni säger här är också redan "ältat"då det finns en miljon pepptrådar så kom inte med den.

    Bemöt det jag säger så kan vi ha en diskussion om viktnedgång istället för att det ska provocera dig att jag inte skriver "gumman" och överdoserar smileys
  • Mon 19 Aug 2019 10:58
    #62
    Aldrigfet skrev 2019-08-18 22:06:46 följande:

    Det finns absolut inget att ta åt sig av här

    Det är svintråkigt att gå ner i vikt, jag vet. Har själv tappat över 30kg.

    Alla kan ändra kost men det handlar om attityd och våga rannsaka VARFÖR man äter. Allt är inte biologiskt.

    Vet inte varför du tar det så personligt. Det får stå för dig.

    Men menar man allvar så är det bra tips. Jag trodde inte det var en trivseltråd då alla faktiskt verkar så målmedvetna.


    Du kommer fortfarande inte med något nytt, du bidrar inte med någonting och du skriver med dålig attityd. Du har inte här att göra sålänge du inte är här för att gå ner ännu mer.
    Aldrigfet skrev 2019-08-19 08:13:33 följande:

    Vad är det som är så provocerande? Tydligen är det här ny information då det inte diskuterats innan.

    Ni pratar om det är nog med råg i mackan eller om det räknas som en promenad att ta barnen i skolan.

    Tror jag sett EN person i hela tråden prata om portionsstrl osv.

    Men allt ni säger här är också redan "ältat"då det finns en miljon pepptrådar så kom inte med den.

    Bemöt det jag säger så kan vi ha en diskussion om viktnedgång istället för att det ska provocera dig att jag inte skriver "gumman" och överdoserar smileys


    Ignorerar dig då du inte verkar ha alla hästar hemma.
  • Mon 19 Aug 2019 21:07
    #63
    Aldrigfet skrev 2019-08-19 08:13:33 följande:

    Vad är det som är så provocerande? Tydligen är det här ny information då det inte diskuterats innan.

    Ni pratar om det är nog med råg i mackan eller om det räknas som en promenad att ta barnen i skolan.

    Tror jag sett EN person i hela tråden prata om portionsstrl osv.

    Men allt ni säger här är också redan "ältat"då det finns en miljon pepptrådar så kom inte med den.

    Bemöt det jag säger så kan vi ha en diskussion om viktnedgång istället för att det ska provocera dig att jag inte skriver "gumman" och överdoserar smileys


    Som Ts tycker jag du ska ändra attityd.

    Ingen har diskuterat innwhåll i kost, om en promenad räknas som motion eller annat du nämner. Du har läst det någon annanstans och svamlar en massa här bara.

    Syftet är att peppa varandra. Att hålla diet, och inte äta så mkt som man gjort innan är svårt. Det krävs målmedvetenhet och disiplin. Att börja träna är också jobbigt i början. Alla livsstilsförändringar är jobbiga.

    Därav Pepp. Ingen här är omedveten om hur kost osv fungerar. Vi är alla insatta.

    Syftet är att hjälpa och stötta inte komma och kritisera. Då kan du hålla dig borta.
  • Tue 20 Aug 2019 07:12
    #64

    -1,5 kg på en dryg vecka! Måste vara något skumt med mätningen...

    Kampen fortsätter!

  • Wed 21 Aug 2019 10:50
    #65
    +1
    Parasoll skrev 2019-08-19 21:07:43 följande:

    Som Ts tycker jag du ska ändra attityd.

    Ingen har diskuterat innwhåll i kost, om en promenad räknas som motion eller annat du nämner. Du har läst det någon annanstans och svamlar en massa här bara.

    Syftet är att peppa varandra. Att hålla diet, och inte äta så mkt som man gjort innan är svårt. Det krävs målmedvetenhet och disiplin. Att börja träna är också jobbigt i början. Alla livsstilsförändringar är jobbiga.

    Därav Pepp. Ingen här är omedveten om hur kost osv fungerar. Vi är alla insatta.

    Syftet är att hjälpa och stötta inte komma och kritisera. Då kan du hålla dig borta.


    Jag har inte kritiserat mer än jag kommit med en annan infallsvinkel.

    Ni ha också läst den här tråden 100ggr.

    Ingen av er verkar ju njuta av er viktnedgång. Därav att ändra attityden.

    Tycker en det är roligt behöver man inte sitta och skylla ifrån sig på Internet.

    Alla här inne verkar ju sjukt målmedvetna (den biten ni valde att inte nämna när ni blev kränkta...) så varför utsätta er för viktminskning som är tråkig i längden för INGEN av er kommer sitta och mumsa gurka om ett halvår. För det är astråkigt.

    Så varför vill INGEN här inne nämnas vid att det är attityden runt mat som behöver ändras? Det är ju den enskilt största faktorn till att man är överviktig. Det är därför en målplan med "1dl havregryn till frukost" osv inte håller, för man tröttnar.

    Så om ni är så på det, gör något som blir hållbart, som ni kan leva med resten av livet.

    Sen att jag inte har "Alla hästar hemma".

    Snälla, du behöver inte bli kränkt för att jag call you on your bullshit.

    Hade du velat gå ner i vikt hade du kanske velat diskutera men du kanske bara vill ha beröm för att du inte tryckte en Snickers på väg till jobbet? ????????

    All pepp (så, duger mitt inlägg nu?)
  • Wed 21 Aug 2019 13:45
    #66

    Hur går det för dig? =D
    Jag har också börjat, har 15 kg jag vill gå ner. Och ja jag vet att man ska göra det hållbart m.m. och det ska jag! Efter min rivstart ;) Går på Nutrilette i 2 veckor sen ska jag jobba fram en mer hållbar metod. Men roligt att följa varandras framsteg! Vad är din strategi? =)

  • Wed 21 Aug 2019 21:41
    #67
    Nótt skrev 2019-08-21 13:45:23 följande:

    Hur går det för dig? =D

    Jag har också börjat, har 15 kg jag vill gå ner. Och ja jag vet att man ska göra det hållbart m.m. och det ska jag! Efter min rivstart ;) Går på Nutrilette i 2 veckor sen ska jag jobba fram en mer hållbar metod. Men roligt att följa varandras framsteg! Vad är din strategi? =)


    Äter enligt standardmetoden på lifesumapoen dvs 1300 kcal per dag. Löpning 3 ggr i veckan.

    Viktnedgången börjat stanna av, gått ned 2,5 kg på 2 veckor. Men bara vara envis så lossnar det väl.
  • Thu 22 Aug 2019 06:51
    #68

    Här går det trögt just nu. Stod still ett tag men nu går det långsamt ner igen. Totalt : 1,7kg ner.

  • Thu 22 Aug 2019 08:19
    #69
    Orkide skrev 2019-08-22 06:51:00 följande:

    Här går det trögt just nu. Stod still ett tag men nu går det långsamt ner igen. Totalt : 1,7kg ner.


    Samma här, nån viktplatå trots bra mat o träning. Hur mkt äter du per dag? Jag äter 1300 kcal.
  • Thu 22 Aug 2019 09:25
    #70

    [quote=79847857][quote-nick]Parasoll skrev 2019-08-22 08:19:37 följande:[/quote-nick]Samma här, nån viktplatå trots bra mat o träning. Hur mkt äter du per dag? Jag äter 1300 kcal.[/

    Så lågt underskott hade jag inte klarat pga barnen Försöker hålla mig mellan 1500-1600 för att inte bli gnällig

Svar på tråden Gå ned 10 kg, pepptråd!