• Anonym (1)

    Slag i huvudet, söka vård?

    Jag svimmade först, han slog mig ganska hårt i ansiktet/över huvudet.
    Kan man söka vård anonymt? Har yrsel, illamående, svårt att gå. Kan det gå över av sig självt?

  • Svar på tråden Slag i huvudet, söka vård?
  • pyssel

    Här kan du lösa hur du bör bli bemött. Är du över 18 är personal inte skyldig att anmäla. Förhoppningsvis kommer du vilja det själv med rätt stöd och bemötande. Var inte rädd att söka vård!

    plus.rjl.se/infopage.jsf&nodeId=39797


    Alla hästar hemma
  • Anonym (1)

    Tack för svar. Han säger att jag inte får söka vård. Jag mår helt ok, har bara lite ont, typ som migrän, mår lite illa och lite yr. Om jag söker vård, vad kan jag säga så dom inte misstänker nått?

  • 8airam8

    Har du något sätt du kan ta dig därifrån på? Kan du kontakta någon som hjälper dig?


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (1)
    8airam8 skrev 2019-08-03 00:41:24 följande:

    Har du något sätt du kan ta dig därifrån på? Kan du kontakta någon som hjälper dig?


    Nej men jag vill nog gå till akuten men bara om dom inte anmäler nått, Blir bara värre då, det är jag säker på. Är så himla ledsen just nu och smärtan i ansiktet kanske blir värre av det
  • pyssel

    Misshandel i förhållanden hör inte till ovanligheter på akuten så sådana misstankar kan du inte styra över. Det är naturligt att du resonerar som du gör men i realiteten är det inte vården du ska vara rädd för utan mannen du lever med. Men till honom är det viktigt att säga att du har en bra historia hur det gått till så du kommer iväg. Förhoppningsvis träffar du någon som tar väl hand om dig och även ställer rätt frågor och lämnar dörren öppen till annan hjälp även om du inte tar emot den idag.


    Alla hästar hemma
  • Anonym (1)
    pyssel skrev 2019-08-03 00:46:02 följande:

    Misshandel i förhållanden hör inte till ovanligheter på akuten så sådana misstankar kan du inte styra över. Det är naturligt att du resonerar som du gör men i realiteten är det inte vården du ska vara rädd för utan mannen du lever med. Men till honom är det viktigt att säga att du har en bra historia hur det gått till så du kommer iväg. Förhoppningsvis träffar du någon som tar väl hand om dig och även ställer rätt frågor och lämnar dörren öppen till annan hjälp även om du inte tar emot den idag.


    Nej oki, jag har tidigare sökt vård för det och då har dom ringt polisen. Jag är över 18, borde jag inte ha ett val? 
Svar på tråden Slag i huvudet, söka vård?