• Sun 4 Aug 2019 17:12
    538 visningar
    8 svar
    +1
    8
    538

    Hur påbörjar man fertilitetsutredning?

    Krumelur skrev 2019-08-04 14:30:39 följande:

    Jag var i kontakt med en klinik som utför dessa fertilitetsutredningar. Det ända kravet vi inte uppfyller är att vi har våra adresser på olika platser. Dom så att vi kan bekosta utredningen själva via privatklinik. Men dom pengarna existerar inte.

    Jag vill testa om jag kan bli gravid och han om hans spermier existerar och simmar..

    Vad har vi för alternativ? Hur kan vi ta reda på detta utan att stå på samma adress?


    Om man aktivt försökt få barn i 12 månader isträck utan plus (och inte har gemensamma barn sen tidigare) eller haft 3 missfall på raken och inte har fått barn emellan så kan man ha rätt till utredning via Landstinget. Då kontaktar man bara Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säger att man vill göra en infertilitetsutredning (eller en missfallsutredning) så får man ställa sig i kö. Så gjorde vi efter missfall nr 3. Alla besök gick på högkostnadsskyddet/frikortet.
  • Fri 23 Aug 2019 19:54
    #8
    pepsi20 skrev 2019-08-23 19:38:27 följande:

    Ursäkta att jag kommer & stör i denna tråd men dom har ingen gräns för någon ålder vid ivf?


    Jo, max 40-42år för kvinnan brukar det vara. Kontakta Kvinnokliniken i ditt Landsting för mer info.
Svar på tråden Hur påbörjar man fertilitetsutredning?