• Avenia

    Värt att plugga till ssk?

    Jag har ett svårt val framför mig. Har en utbildning som jag har svårt att få bra jobb inom, och har nu kommit in på ssk. Är det värt det att leva fattigt i några år? Hur stora är chanserna att få forska eller undervisa sedan, det är det jag vill isåfall.

  • Svar på tråden Värt att plugga till ssk?
  • Anonym (Anonym)

    Om du blir sjuksköterska kommer du knappast att varken undervisa eller forska... Det är ett yrke man bara ska läsa till om man verkligen vill jobba med det. De verkar ha hyfsad lön men det är sjukt slitigt.

  • Anonym (Anonym)

    Finns det inget annat du kan utbilda dig till? Kanske bygga vidare på det du redan har?

  • Avenia
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 14:38:30 följande:

    Om du blir sjuksköterska kommer du knappast att varken undervisa eller forska... Det är ett yrke man bara ska läsa till om man verkligen vill jobba med det. De verkar ha hyfsad lön men det är sjukt slitigt.


    Vad menar du? Man kan ta en med magister eller doktorera, vilket jag är ute efter. Men hur svårt är det?
  • Avenia
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 14:39:11 följande:

    Finns det inget annat du kan utbilda dig till? Kanske bygga vidare på det du redan har?


    Nej, är inte så intressant just nu.
  • Avenia
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 14:39:11 följande:

    Finns det inget annat du kan utbilda dig till? Kanske bygga vidare på det du redan har?


    Nej, är inte så intressant just nu.
  • Anonym (Anonym)
    Avenia skrev 2019-08-04 14:43:57 följande:
    Vad menar du? Man kan ta en med magister eller doktorera, vilket jag är ute efter. Men hur svårt är det?
    Jo men vill du alltså skaffa en magistersexamen eller doktorera inom sjuksköterskeyrket..? Lite ovanligt men kör på det isf om du är så intresserad!

    Annars är det ju liksom vanligast att man utbildar sig till ssk för att sedan faktiskt jobba som det.
  • Avenia
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 14:48:55 följande:

    Jo men vill du alltså skaffa en magistersexamen eller doktorera inom sjuksköterskeyrket..? Lite ovanligt men kör på det isf om du är så intresserad!

    Annars är det ju liksom vanligast att man utbildar sig till ssk för att sedan faktiskt jobba som det.


    Ja, det är vanligast. Är du ssk?
  • Anonym (Fd ssk)

    Har en magisterexamen i omvårdnad som ssk. Rekomender inte att plugga till ssk.

  • Anonym (Anonym)
    Avenia skrev 2019-08-04 14:51:57 följande:
    Ja, det är vanligast. Är du ssk?
    Nej jag har ett helt annat yrke men har en magisterexamen inom det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 14:58:48 följande:
    Nej jag har ett helt annat yrke men har en magisterexamen inom det.
    Alltså inte mag som ssk... Suck vad otydlig man är ibland x)
Svar på tråden Värt att plugga till ssk?