• Sun 4 Aug 2019 17:10
    114 visningar
    4 svar
    4
    114

    Föräldrar penning

    Är det någon som vet hur föräldrar penningen fungerar jag och min särbo är gravida 6 veckan och han är såååå orolig för att pengarna inte kommer att räcka jag har jobbat sen i mars och fått på timmar finns det någon som kan hjälpa mig

  • Svar på tråden Föräldrar penning
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 4 Aug 2019 17:18
    #1

    Kolla på F-kassans hemsida, där kan du räkna ut hur stor fp du får.

  • Anonym (Uträk­ning)
    Sun 4 Aug 2019 17:23
    #2

    Du gör en uträkning. F.kassan kan hjälpa dig.

    Hur många timmar jobbar du per månad? Din f.penning kommer baseras på hur stor omfattning i procent du har jobbat. Så det beror på hur mycket du kommer jobba fram tills du får barnet

    Här kan du se lite mer

    www.forsakringskassan.se/privatpers/kassakollen

  • Sun 4 Aug 2019 18:25
    #3

    Jag har varit Tim anställd från mitten av mars till sista maj sen började jag på heltid 40 timmar i veckan och får dess utom mer i lön och jag kommer att vara där augusti ut sen blir det äldre omsorgen och timmar igen

  • Anonym (Uträk­ning)
    Sun 4 Aug 2019 18:32
    #4
    idem skrev 2019-08-04 18:25:34 följande:

    Jag har varit Tim anställd från mitten av mars till sista maj sen började jag på heltid 40 timmar i veckan och får dess utom mer i lön och jag kommer att vara där augusti ut sen blir det äldre omsorgen och timmar igen


    Då är det nog rätt så lugnt om du jobbar där tills december. Oktober om det är så att så att du för förlängt och tänker jobba kvar där
Svar på tråden Föräldrar penning