• Nemmisen

    2 digitala tester med olika resultat?

    Hej! Hade oskyddat sex runt min ägglossning den 14-16 juli.

    Tog ett digitalt graviditetstest från rfsu i fredags morse som sa YES +.

    Tog senare under dagen ett digitalt test från clearblue som sa inte gravid och ett på lördag morgon som sa inte gravid. Fick sedan på fredag eftermiddag blödningar som är inne på dag 3 just nu, inte alls lika riklig som min vanliga mens utan har kunnat gå med endast trosskydd hela tiden.

    Så nu har jag lite smått panik och vet inte vad jag ska tro? Någon som varit med om liknande? Kan rfsus digitala visa fel eller har jag fått missfall eller är det nidblödningar? Ursäkta mitt röriga inlägg.

  • Svar på tråden 2 digitala tester med olika resultat?
  • Stuppis1

    Det är inte nidblödning, det får man när ägget fäster och då bör du inte få plus samma dag utan först några dagar senare.

    Troligtvis är det ett av två alternativ.

    1. Du är gravid men hcg-halterna är fortfarande så låga att du ligger på gränsen till vad som kan detekteras och därför visar en del tester positivt och andra negativt.

    2. Du är gravid men har fått tidigt missfall och HCG har börjat sjunka.

    Kan inte säga vilket som är mest sannolikt, tyvärr måste du nog vänta några dagar. Jag skulle ha avvaktat tre-fyra dagar och sedan testat med morgonurin. Får du negativt även då kan du nog vara säker på att du inte är gravid.

Svar på tråden 2 digitala tester med olika resultat?