• kma
    Sun 4 Aug 2019 23:45
    369 visningar
    7 svar
    7
    369

    Hur ska jag göra med min vuxna katt, pensionat eller min lägenhet?

    Hej, behöver ert råd angående detta.

    Jag ska åka bort i en vecka i september. Jag fick hem en kattunge igår som kommer vara hemma med min sambo då han ej ska med på resan. Den här katten har aldrig varit ute utan kommer vara innekatt i min stora lägenhet på 80 kvm och den har redan börjat trivas bra.

    Jag har en till katt som bor hos mina föräldrar som bor i hus den katten är van att vara ute så det är därför katten inte bor hos oss längre då vi har flyttat till lägenhet högst upp där katten inte kan gå ut.

    Nu är frågan ska sambon ha den vuxna katten hemma denna vecka också eller ska jag låta den katten bo på pensionat? Jag vet inte alls hur hon kommer reagera på min kattunge. Hon gillar inte andra katter särskilt mycket hemma hos mamma och pappa. Särskilt inte andra honor men hanar går okej och min kattunge är hane.

    Min stora katt har varit hos mig förr en helg så det är inte helt främmande här och då trivdes hon bra här. Men frågan är om hon kommer klara lägenhet i en vecka och bara få vara på balkongen och dela lägenhet med en kattunge dessutom? Sambon känner hon bra.

    Vad hade ni gjort, lämnat till katthemmet eller varit i lägenheten med ny kattunge med sambon men kan ej gå ut på en vecka?

    Kanske ska säga också att hon inte gillar kattlådor och har ingen hos mamma och pappa utan går ut och gör sina behov och nu ska hon plötsligt dela med kattunge? Fast jag skulle ju kunna ha två lådor här i och för sig.

    Vad tycker ni blir bäst för den stora katten som är 5 år?

  • Svar på tråden Hur ska jag göra med min vuxna katt, pensionat eller min lägenhet?
  • kma
    Sun 4 Aug 2019 23:50
    #2
    Anonym (X) skrev 2019-08-04 23:47:27 följande:

    Varför kan inte katten vara kvar i huset?


    Glömde den lilla detaljen mina föräldrar ska också med på resan plus min släkt så finns ingen annan som kan vara kattvakt tyvärr.
  • kma
    Mon 5 Aug 2019 00:12
    #5
    Anonym (boxen) skrev 2019-08-04 23:59:38 följande:

    Kan inte din sambo och nya kattungen vara i dina föräldras hus den veckan ni är borta?

    Annars så ta katten till din lägenhet. Att bo på pensionat tror jag blir värre. Köp en sele och koppel till henne så kan din sambo gå ut med henne lite på dagarna.


    Jo jag föreslog det för honom men han lät inte så pigg på det då huset ligger 4 mil från hans jobb och han jobbar ganska mycket och skulle i så fall känna sig stressad över att det blir så långt till katterna. Nu har han bara 4 min till jobbet nämligen annars lär han åka varje dag i över en timme fram och tillbaka.

    Ja det känns som om pensionatet är värre. Tack för tipsen!
Svar på tråden Hur ska jag göra med min vuxna katt, pensionat eller min lägenhet?