• Anonym (Längtan......)

    Komma över längtan efter mer barn.

    Hej!

    Behöver tips på hur man gör för att komma över längtan efter en sladdis!

    Har alltid känt mig färdig med barn och varit nöjd med dom vi har.

    Min man har 3 st barn sen ett tidigare förhållande och dom är stora nu.

    Jag har ett barn sen innan och vi har ett gemensamt som är 8 år.

    Vi har varit tillsammans i 11 år. Han är 8 år äldre än mig och jag är 35.

    I början på året så sa han under ett svagt ögonblick att vi borde ha ett till barn.

    Det satte sig i mig och jag tänkte att de är klart vi ska ha de.

    Så efter några veckor berättade jag att jag vill då sa han att han bara skojade.

    Jag blev jätte ledsen då jag verkligen tänkt på de.

    Månaderna gick och jag frågade igen, då sa han om du känner att det är viktigt så vill jag också det men vi väntar till efter sommaren.

    När sommaren kom och jag frågade om jag skulle ta ut spiralen, snäste han att gör det när du vill för du bestämmer ju ändå.

    Då märkte jag att nått va konstigt.

    Jag sa att men jag vill inte ha barn med nån som inte vill, han sa då att han ångrar sig igen.

    Jag sa att jag gärna ville och att han skulle tänka på de en sista gång.

    För några veckor sedan sa han att han verkligen inte vill ha ett till och att han aldrig velat de heller. Han är nöjd.

    Jag känner mig lite lurad och besviken. Vi har många barn och jag borde vara mer än nöjd.

    Vill ju ändå inte ha barn med nån som inte vill.

    Hur går jag vidare?

    Så vad har ni för erfarenheter?

    Behöver jag prata med någon för att bli kvitt längtan eller försvinner den?

    Hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Komma över längtan efter mer barn.
  • Anonym (Kajsa)

    Det kommer att gå över, du vill ju dessutom inte ha barn med honom. Är du beredd att lämna honom för att skaffa barn med någon annan?

    Nöj dig med det du har och jobba på er relation istället.

  • Anonym (Elakt)

    Elakt av honom att ge dig förhoppningar och sedan rycka undan mattan under dina fötter. Jag förstår att du nu önskar en liten till. Längtan har startats och det är svårt att trycka undan den. De andra barnen han har är ju inte ens era gemensamma så de räknas inte in för fem öre i att "ni har flera stycken". Nej ni har en tillsammans. Hans barn sedan tidigare ersätter på inget sätt gemensamma.

  • Anonym (Längtan......)

    Nej jag vill verkligen inte lämna honom. Vi har det super bra tillsammans.

    Vi är dessutom nygifta.

    Blev bara lite snuvad när han väckte känslan och längtan och sedan ångrade sig.

    Hoppas det går över av sig själv.

Svar på tråden Komma över längtan efter mer barn.