• Anonym (v 35)
    Mon 5 Aug 2019 17:35
    312 visningar
    1 svar
    1
    312

    Gravid v 35 och mår dåligt

    Är gravid i v 35. Har ett planerat snitt om ca 4 veckors tid. 


    Jag har senaste 2 v mått sååå dåligt. Både fysiskt och mentalt. Illamåendet är tillbaka, värre än första trimestern med konstant illamående och nära till kräkning, fast som tur är inte kräkts än... svårt att kräkas rent allmänt.


    Jag har foglossningar sedan v 15 men överlever dom rätt bra nu när barnet fixerats så det stabiliserar bäckenet bättre.


    Lågt blodtryck hela graviditeten som gör att jag lätt blir yr och svårt att sitta och stå nån längre stund.


    Ser bra ut med urin, blodvärde och urinprov på kontrollerna. 


    Relativt liten mage men bebisen växer som den ska. 


     


    Jag mår såå dåligt av att inte sova ordentligt, må illa konstant, yr och konstig. Instängd i min kropp, kan inte göra nåt som jag brukar typ, inte på samma sätt i alla fall.Dåligt humör etc.


    Någon som känner igen sig? Råd om vad man kan göra, för jag vete sjutton om jag pallar 4 v till! Håller på att bli tokig!! :( 


    Vet att man ska vara tacksam (hade själv svårt att bli gravid så jag vet hur jobbigt sånt är!!!) men kan ändå inte hjälpa att jag mår dåligt.

  • Svar på tråden Gravid v 35 och mår dåligt
  • Anonym (Belön­ingen!­)
    Mon 5 Aug 2019 18:02
    #1

    Känner med dig! Haft 2 helvetiska graviditeter själv och trodde som du att jag inte skulle stå ut. Men man gör det märkligt nog. Tänk inte att du har si och så länge kvar- då blir det övermäktigt. Ta en dag i taget, en halv dag, en timme. När det var som värst räknade jag minuter och tänkte sen att jahapp, så många färre minuter kvar att vara gravid. Sysselsätt dig med sånt du mår bra av och som dryktar tankarna. Förbered för barnet och tänk på hur underbart det ska bli alldeles snart när du får hålla lilla pyret i dina armar! Hjärta

    Vad gäller det fysiska är det inte möe man kan göra. Vila, vila, vila. Ät bara det du mår bra av. Stödstrumpor kanske?

Svar på tråden Gravid v 35 och mår dåligt