• Anonym (Anonym)

    Känt att du blivit gravid redan vid ägglossning

    Är det någon här inne som känt på sig redan från äl att du blivit gravid och visat sig stämma?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-05 19:24
    Det jag menar på är om man fått den där magkänslan att man blivit det precis sådär efter äl att (ja där satte den) och att den känslan stämt. Inte att du känner själva spermien och ägget mötas....

  • Svar på tråden Känt att du blivit gravid redan vid ägglossning
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-05 18:23:12 följande:

    Båda gångerna har jag känt så.


    Det har alltså bara känts så redan från dagen efter äl tills du tog test? Kände du något märkligt då? Symtom? Eller den där magkänslan man kan få?
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-05 18:12:59 följande:

    Är det någon här inne som känt på sig redan från äl att du blivit gravid och visat sig stämma?


    Du kan omöjligt känna att du blir gravid under ÄL eftersom ägget inte fäster i kroppen förrän ca en vecka senare, om det är befruktat alltså. Det du känner är själva ÄL, inget annat.
  • Anonym (...)

    Kände det direkt båda gångerna. En snurrande känsla i huvudet, och en obehagskänsla i hela kroppen. Lätt illamående. Har haft rätt, och har blivit snudd på dödssjuk båda gångerna också (havandeskapsförgiftning), två akuta kejsarsnitt. Det sägs vara omöjligt att man kan känna det, men jag som har spökande hormoner har definitivt märkt en skillnad i kroppen omedelbart. Under min första graviditet gick jag upp ett kilo i veckan under de första tio veckorna! Kroppen började samla på sig vatten direkt. Gick totalt upp ca 30 kg båda gångerna (vätska). Fått två pyttesmå barn på 2,4 respektive 1,4 kg.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-08-05 19:02:04 följande:

    Du kan omöjligt känna att du blir gravid under ÄL eftersom ägget inte fäster i kroppen förrän ca en vecka senare, om det är befruktat alltså. Det du känner är själva ÄL, inget annat.


    Det jag menar på är om man fått den där magkänslan att man blivit det precis sådär efter äl att (ja där satte den) och att den känslan stämt. Inte att du känner själva spermien och ägget mötas.... suck. Inte ens jag är så korkad....
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-05 19:21:25 följande:
    Det jag menar på är om man fått den där magkänslan att man blivit det precis sådär efter äl att (ja där satte den) och att den känslan stämt. Inte att du känner själva spermien och ägget mötas.... suck. Inte ens jag är så korkad....
    Nja, med tanke på hur du startade tråden var det tyvärr inte särskilt tydligt... Det finns gott om tok där ute som faktiskt tror både det ena och det andra.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-08-05 19:26:39 följande:

    Nja, med tanke på hur du startade tråden var det tyvärr inte särskilt tydligt... Det finns gott om tok där ute som faktiskt tror både det ena och det andra.


    Lade till det i trådstarten nu. :) så det blir mer tydligt vad jag menade :)
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-05 19:33:03 följande:
    Lade till det i trådstarten nu. :) så det blir mer tydligt vad jag menade :)
    Thumbs up på den!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-08-05 19:40:17 följande:

    Thumbs up på den!


    :)
  • Anonym (Karja)

    Kände när ägget fäste. Det liksom högg till på rätt ställe och sedan blev jag yr och började kräkas våldsamt en stund. Var mig själv några timmar senare. Andra barnet. Kände även ?sparkar? vid v 11. Dottern låg enlig bm mycket ytligt då jag hade livmoder i bakvägg. Älskar båda barnen men har en konstig samhörighet med detta barn. Inland känns det som vi är samma person. Kan nästan läsa hennes tankar och VET exakt hur hon känner innan hon hunnit beskriva det.

Svar på tråden Känt att du blivit gravid redan vid ägglossning