• Anonym (Tankar)

    Någon mer som nästan alltid fejkar orgasm? Behöver dela tankar

    Jag är en kvinna som endast har fått orgasm en gång i hela mitt liv av sex. I början av förhållanden brukar jag inte fejka de första gångerna för jag vill se om jag kan få orgasm på riktigt. Men har sedan börjat fejka för att det aldrig går. Nu är jag i ett förhållande sedan 1 år tillbaka, förhållandet känns mer seriöst än de jag haft tidigare. Jag fejkar orgasm då jag inte kunnat komma med nuvarande heller. Jag vet inte hur jag ska göra? Vill liksom inte såra killen. Någon mer som fejkar orgasm regelbundet? Skulle det vara jättehemskt av mig om jag fortsätter fejka orgasm under hela tiden vi är tillsammans eller hur ska jag tänka? Hjälp?!

  • Svar på tråden Någon mer som nästan alltid fejkar orgasm? Behöver dela tankar
  • Anonym (Varför inte vara ärlig?)

    Fattar inte grejen med att fejka..om det är ett seriöst förhållande behöver man väl knappast det. Var öppen och ärlig med att du har svårt att få orgasm annars kommer du aldrig kommer över mentalt tröskeln och kunna få det.

    För mig tog det 4 år med sambon, tänkte aldrig tanken att jag sårade honon och han tänkte heller aldrig så för han visste att om vi hade tålamod och jag slappnade av mentalt och vi lärde känna varandra så skulle det gå till slut. Ni sedan 2 år tillbaka får jag varje gång för vi vet precis hur vi ska göra. Som sagt är det seriöst så har man tålamod och väntar på varandra!!

  • Anonym (Jo)

    Aldrig fått organs vid sex... är snart 30 blev av med oskulden som 13 åring. Tror det är mer vanligt än vad folk vill kännas vid.

  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Varför inte vara ärlig?) skrev 2019-08-05 21:17:21 följande:

    Fattar inte grejen med att fejka..om det är ett seriöst förhållande behöver man väl knappast det. Var öppen och ärlig med att du har svårt att få orgasm annars kommer du aldrig kommer över mentalt tröskeln och kunna få det.

    För mig tog det 4 år med sambon, tänkte aldrig tanken att jag sårade honon och han tänkte heller aldrig så för han visste att om vi hade tålamod och jag slappnade av mentalt och vi lärde känna varandra så skulle det gå till slut. Ni sedan 2 år tillbaka får jag varje gång för vi vet precis hur vi ska göra. Som sagt är det seriöst så har man tålamod och väntar på varandra!!


    För mig gör det ingenting att jag inte får orgasm vid sex. Men de killar jag har haft sex med har undrat och nästan krävt att jag ska få orgasm. Och därav har jag fejkat. Min fråga var mer om det är elakt att fejka orgasm? Om jag sårar honom genom det? Måste man vara totalt ärliga mot varandra i ett förhållande? Eller skulle det fungera ändå om jag fortsätter fejka?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Jo) skrev 2019-08-05 21:30:59 följande:

    Aldrig fått organs vid sex... är snart 30 blev av med oskulden som 13 åring. Tror det är mer vanligt än vad folk vill kännas vid.


    Fejkar du varje gång då?
  • Studentpappa

    Varför fejka? Det är väl bättre att du hjälper killen genom att berätta hur du vill ha det. Fejkar du tror han ju att det är så du vill ha det, är det så jäkla svårt att prata?


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Tankar)
    Studentpappa skrev 2019-08-05 21:41:32 följande:

    Varför fejka? Det är väl bättre att du hjälper killen genom att berätta hur du vill ha det. Fejkar du tror han ju att det är så du vill ha det, är det så jäkla svårt att prata?


    För att jag inte kan få orgasm? I början så brukar jag visa hur jag vill ha det och att klitoris måste smekas och så. Men då jag ändå inte kunde få orgasm så gav jag typ upp och började fejka istället. Men för min del är det inget viktigt att få orgasm vid sex men män verkar tycka det är jätteviktigt att kvinnan får orgasm vid sex?
  • Anonym (Hanna)

    Du kommer få en massa svar av folk som inte förstår vad som gör att man vill fejka. Som inte förstår att det kan vara enklare att njuta om man fejkar för man slipper orgasmpressen. (Att få minst en orgasm per samlag hör ju trots allt till att vara en lyckad kvinna för att inte tala om hur knäckt mannen kan tänkas bli om han inte får göra sin manliga grej och ta kvinnan till stjärnhimlen.)

    Nåväl. Jag har tyvärr tappat förmågan att få vaginal

    orgasm vid samlag efter att ha fött två barn, jag tänder inte tillräckligt på att bara bli smekt och jag blir stressad av att ha en mans huvud mellan mina ben längre stunder. Så de senaste åren har jag fejkat. Jag var tillsammans med mitt ex (ej barnens pappa) i fyra år och tänkte i ungefär tre år att det inte spelar någon roll. Jag njuter ju ändå (det gör jag, verkligen). Men sen någonstans började det skava i mig. Kanske var det en kombination med att relationen skavde. Mot slutet kände jag mig mest trött på mig själv. Men har man fejkat så länge kan man inte bara sluta. Det hade blivit katastrof för mitt ex som lade väldigt stor vikt vid vårt suveräna sexliv (och sin egen suveräna förmåga får man tänka, även om han inte sa det rent ut).

    Så jag förstår verkligen varför du gör som du gör men jag skulle råda dig att sluta. Försök ta ett ärligt snack med din partner. Inte för att starta någon jakt på orgasmen (herregud vad trist och stressigt!) utan för att han ska kunna acceptera att du kanske inte så ofta får orgasm men tycker om att ligga med honom ändå. Det är iaf vad jag ska göra med min nästa partner. Han får lov att köpa att jag funkar som jag gör.

  • Anonym (pröva)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-05 20:54:05 följande:

    Jag är en kvinna som endast har fått orgasm en gång i hela mitt liv av sex. I början av förhållanden brukar jag inte fejka de första gångerna för jag vill se om jag kan få orgasm på riktigt. Men har sedan börjat fejka för att det aldrig går. Nu är jag i ett förhållande sedan 1 år tillbaka, förhållandet känns mer seriöst än de jag haft tidigare. Jag fejkar orgasm då jag inte kunnat komma med nuvarande heller. Jag vet inte hur jag ska göra? Vill liksom inte såra killen. Någon mer som fejkar orgasm regelbundet? Skulle det vara jättehemskt av mig om jag fortsätter fejka orgasm under hela tiden vi är tillsammans eller hur ska jag tänka? Hjälp?!


    Finns det inte en gel du kan använda som ger orgasm? 
  • Anonym (Varför inte vara ärlig?)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-05 21:31:59 följande:

    För mig gör det ingenting att jag inte får orgasm vid sex. Men de killar jag har haft sex med har undrat och nästan krävt att jag ska få orgasm. Och därav har jag fejkat. Min fråga var mer om det är elakt att fejka orgasm? Om jag sårar honom genom det? Måste man vara totalt ärliga mot varandra i ett förhållande? Eller skulle det fungera ändå om jag fortsätter fejka?


    Jag tycker fortfarande att killarna får ha tålamod och förstå att för er han vara svårt gör en tjej, om han blir sårad då är det hans problem. Jag tycker att det är helt fel att fejka speciellt om man är i ett seriöst förhållande. Varför ska man ljuga om något sånt? Det har ju inte alltid med att göra att man inte tycker att det är skönt eller att han gör fel. Jag tycker inte att du ska fortsätta fejka, för din egen skull kan det vara enklare att vara ärlig för att lättare komma dit att du inte behöver fejka mer utan verkligen får orgasm. Låt det ta tid bara:)
Svar på tråden Någon mer som nästan alltid fejkar orgasm? Behöver dela tankar