• Mon 5 Aug 2019 23:47
    281 visningar
    2 svar
    2
    281

    Vad ska jag kräva?

    Min son som är 14 år har en jämngammal kompis som bor på annan ort. Han är ofta hos oss och bor över i flera dagar. Det är jättekul att de håller kontakten. Det som är jobbigt är att det kostar en del med tanke på att de är tonåringar och äter rätt mycket. Min son är aldrig hos kompisen så det är ju inte så att det jämnar ut sig. Någon gång har jag bett mamman om pengar då jag har betalat entré på något lekland och ätit ute. Länge betalade jag utan att be om att få något då mamman blev ensam med två barn för sju år sedan. Då ställde vi såklart upp och hjälpte och stöttade, men det känns som man blir utnyttjad nu. Hon har ny man och har bra jobb men skickar aldrig med några extra pengar eller erbjuder att betala något. Jag måste skriva och be henne isåfall och det börjar bli tröttsamt och jag känner att jag vet inte hur mycket jag kan kräva. Jag vet bara att jag börjar bli trött på det! Idag följde vi kompisen till tåget och fick betala hans biljett för hans kort fungerade inte. Nu ikväll hade jag inte hört något utan fick skicka meddelande om be mamman swisha mig för biljetten. Känner mig så utnyttjad och vill inte ställa upp på detta längre! Samtidigt tycker jag synd om min son som ju vill träffa kompisen. Vad ska jag göra? Några råd?

Svar på tråden Vad ska jag kräva?