• Anonym (Försö­kt med allt!!­)
    Tue 6 Aug 2019 22:41
    402 visningar
    1 svar
    1
    402

    Jag behöver hjälp!!

    Hej, detta är min första gång jag skriver ett inlägg i något sorts forum, men dessvärre har jag kommit till en punkt där jag är trött på min situation och behöver hjälp (iallafall så mycket som de går) 

    Jo de är såhär, jag går på p-piller (Rosal) och har skjutit upp min mens nästintill varje månad de senaste året, men förra månaden (Juli) bestämde jag mig för att ha min mens. Allt gick super och de var inga mer problem med de, men de två senaste dagarna av min mens så hade jag i en tampong (båda dagarna) för länge när jag knappt haft någon mens, efter detta så har de praktiskt taget spårat. De har kliat nu i nästintill 3-4 veckor i mitt underliv. Och denna klådan började inte förens 2 dagar efter mensen. Men efter dessa två dagarna så har de konstant kliat i mitt underliv, men första veckan kliade de endast på kvällarna, trodde jag hade fått en liten mini svamp men inga förändrade flytningar, ingen sveda, endast att de kliade på kvällarna. 2:a veckan kliade det under dagarna också, men fortfarande ingen förändring rent utseendemässigt eller flytningarna. Jag bytte skjöldmedel* för de kanske var trosorna som kliade, nopp. Jag besökte GYN där de sa att jag hade svamp, tog 2 solona tabletter med en veckas mellanrum (har alltid hjälpt mig emot svamp, men ingen förändring) kliandet är fortfarande kvar och är inne på snart 4:e veckan... som sagt, ingen förändring på mitt underliv (t.ex. svullnad, rodnad osv, utan den ser helt normal ut) Förutom att den kliar då och då under dagen. Men jag börjar alltså bli galen nu, nu har jag kliat så mycket att de börjar små svida runt slidkransen p.ga. att jag kliar så hårt. 

    Vad kan detta möjligtvis vara??? Har redan kollat ifall de var Lichen Sclerosus men de var de tydligen inte. Har jag ställt till med någon möjlig obalans?? 


    Hjälp. 
  • Svar på tråden Jag behöver hjälp!!
  • Wed 7 Aug 2019 01:26
    #1

    Vad jag har förstått så kan man dels få svamp i slidan men även svamp i de yttre delarna av underlivet. Finns olika krämer om man kan smörja med om svampen sitter i de yttre delarna, har du provat det? Om man inte har svamp i själva slidan så ser flytningarna ut som vanligt.

    Går det inte över så kontakta gyn igen!

Svar på tråden Jag behöver hjälp!!