• Anonym (Vill så gärna träffa honom!­)
    Wed 7 Aug 2019 07:33
    225 visningar
    31 svar
    31
    225

    Facebookvän, ska till hans stad, han bjuder inte in

    Undrar vad ni tänker om det här. Jag har haft en man på Facebook nu i ett par år. Han bor i ett annat land. Vi har aldrig träffats IRL, utan vi lärde först känna varandra på ett internationellt chatforum, och senare blev vi även vänner på Facebook (det var faktiskt på hans initiativ), och i och med det fick ju även veta varandras namn, se foton, känna till varandras familje- och livsförhållanden o.s.v..

    Nu ska jag åka till ett event i hans stad, och bo på hotell ett par nätter. Det skulle alltså finnas en möjlighet att träffas IRL. Jag har inte vågat fråga honom om vi ska det, men han VET att jag ska till hans stad över en lång weekend. Jag har skrivit om eventet och staden, och hur jag ska resa och var jag ska bo, flera gånger på Facebook. Men han har aldrig reagerat på något av de inläggen, fast vi diskuterat andra saker på Facebook samtidigt. Aldrig ens kommenterat att jag ska komma till hans stad, eller tipsat om något etc..

    Ska jag tolka det här, som att han inte vill ha något med mig att göra IRL? Det måste vara så, eller hur? Vågar jag kontakta honom direkt, ändå? Jag skulle så himla gärna vilja träffa honom!

    Tänker även, att om han inte är mer intresserad av mig, än att han inte vill träffa mig IR när vi för en gångs skull har chansen, med de geografiska avstånd som det handlar om, så kanske jag ska avvänna honom på Facebook också? Det känns liksom inte "lönt" att vara vän längre. När jag är vän med folk i andra länder, så är det - känner JAG i alla fall - underförstått att man ömsesidigt SKULLE VILJA umgås IRL, och att det bara är det geografiska avståndet som hindrar. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-07 07:35
    IR skulle vara IRL, In Real Life. Såklart.

  • Svar på tråden Facebookvän, ska till hans stad, han bjuder inte in
  • Anonym (A)
    Wed 7 Aug 2019 07:42
    #1
    +1

    Han kanske tycker att det är märkligt att du inte nämnt det för honom och tolkar det som att du inte vill ses?

  • Anonym (Fråga du)
    Wed 7 Aug 2019 07:44
    #2
    +1

    Han kanske tycker det är märkligt att du skall resa så nära honom utan att du själv glatt berättar det? Det borde vara du som föreslår en fika på stan.

  • Wed 7 Aug 2019 07:45
    #3
    Anonym (A) skrev 2019-08-07 07:42:19 följande:

    Han kanske tycker att det är märkligt att du inte nämnt det för honom och tolkar det som att du inte vill ses?


    +1
  • Anonym (K)
    Wed 7 Aug 2019 08:10
    #4

    Han kanske bara vill vara onlinekompis med dig? Jag har haft massvis med spelkompisar som jag har pratat med dagligen. Jag hade ändå inte orkat träffa dom irl, skulle kännas för läskigt och jobbigt.

  • Anonym (Va)
    Wed 7 Aug 2019 08:14
    #5
    +1

    Du har ju inte skrivit ett personligt meddelande till honom om att du ska resa dit eller? Så möjligt är ju att han tror att du inte vill ses, eftersom du inte pratar/berättar detta för honom. Att han ser dina planer öppet på ditt flöde är inte samma sak. 

  • Anonym (Grabb­en bredvi­d)
    Wed 7 Aug 2019 08:16
    #6
    +1
    Anonym (Vill så gärna träffa honom!) skrev 2019-08-07 07:33:43 följande:

     Tänker även, att om han inte är mer intresserad av mig, än att han inte vill träffa mig IR när vi för en gångs skull har chansen, med de geografiska avstånd som det handlar om, så kanske jag ska avvänna honom på Facebook också? Det känns liksom inte "lönt" att vara vän längre. När jag är vän med folk i andra länder, så är det - känner JAG i alla fall - underförstått att man ömsesidigt SKULLE VILJA umgås IRL, och att det bara är det geografiska avståndet som hindrar. 


    Facebook vänner har man för att slippa träffas IRL. Det är liksom vitsen med det.
  • Anonym (H)
    Wed 7 Aug 2019 08:18
    #7
    +1

    Folk är inte tankeläsare och han kan aldrig gissa att du funderar på att han borde bjudit dig till en träff IRL. Han kanske inte ens sett dina inlägg i FB?/ inbland märkliga logik.

    Är du intresserad av att träffa honom IRL, fråga honom :)

    Personligen har jag mängder med vänner på Facebook som varken de eller jag är intresserade av att ses IRL, utan att ta bort varandra som vänner för det. Men vi använder väl Facebook olika helt enkelt.

  • Anonym (Vill så gärna träffa honom!­) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 08:24
    #8
    -1

    Verkar finnas två falanger här: en som tror att han bara vill vara Facebookvän, och att det är normalt, och en som tycker att jag borde ta initiativet och kontakta honom privat. MIN känsla säger, att det är han som borde ha reagerat och sagt "ÅH, ska du komma hit på X-eventet! Då måste du även kolla in DET museet, eftersom du är så intresserad av DET ämnet som vi har diskuterat så mycket. Vi bestämmer en tid och så går vi dit tillsammans, så ska jag visa dig mina favorit-artefakter!"

    Men det kanske det inte är? Kanske jag ska våga skicka ett privatmess..?

    Tack i alla fall, nu fick jag lite input! Och angående "läskigt", så tror jag att det är mer läskigt för en tjej att träffa en man från nätet, än tvärtom. Eller så verkar jag konstig på något sätt, ha ha! :D

  • Anonym (Manne­n_myte­n)
    Wed 7 Aug 2019 08:31
    #9
    +2

    Är han gift så tänker han väl att hans fru inte skulle uppskatta om han träffade en svenska på besök? (svenskor har inte särskilt bra rykte utomlands pga att många är  ganska lätta att få i säng). 

  • Anonym (Va)
    Wed 7 Aug 2019 08:33
    #10
    +1
    Anonym (Vill så gärna träffa honom!) skrev 2019-08-07 08:24:13 följande:

    Verkar finnas två falanger här: en som tror att han bara vill vara Facebookvän, och att det är normalt, och en som tycker att jag borde ta initiativet och kontakta honom privat. MIN känsla säger, att det är han som borde ha reagerat och sagt "ÅH, ska du komma hit på X-eventet! Då måste du även kolla in DET museet, eftersom du är så intresserad av DET ämnet som vi har diskuterat så mycket. Vi bestämmer en tid och så går vi dit tillsammans, så ska jag visa dig mina favorit-artefakter!"

    Men det kanske det inte är? Kanske jag ska våga skicka ett privatmess..?

    Tack i alla fall, nu fick jag lite input! Och angående "läskigt", så tror jag att det är mer läskigt för en tjej att träffa en man från nätet, än tvärtom. Eller så verkar jag konstig på något sätt, ha ha! :D


    Våga skicka ett privatmess? Pratar ni inte redan i privat meddelande? I så fall vore det väl inte konstigt att i ert samtal nämna att du ska dit? 
Svar på tråden Facebookvän, ska till hans stad, han bjuder inte in