• Karolinas93

    Förvirrad

    Hej

    Jag träffade min kille för 6 månader sedan och sen dess har det varit vi. Vi bor inte ihop men båda vill ha en framtid med varandra. Men nu till ?problemet?. Jag har haft en kopparspiral insatt då jag inte ville bli gravid och behöva stå i valet om abort eller inte. Då jag gjorde en abort för ca 6år sedan och mådde jätte dåligt under en lång tid. I måndags gjorde jag ett grav test då min mens var försenad, jag gjorde detta bara för att utesluta att de inte var det, utan att de berodde på stress som jag då trodde. Men grav testet var posetivt, gjorde ett till för säkerhetens skull och de visade samma. Jag var så chockad då jag trodde att jag inte kunde bli gravid eftersom jag hade en spiral. Men var hos en barnmorska igår och hon hittade inte trådarna och trodde ev att den kan ha åkt ut.

    Min pojkvän är just nu bortrest men jag har berättat för honom. Båda tycker de är för tidigt, då vi hade velat vänta nått/några år och inte stressa. MEN jag vet ändå inte om jag klarar av att göra en abort till. Jag har varit så ledsen och bara legat och gråtit sen jag fick veta detta. Jag kan inte riktigt tänka logiskt. Mitt huvud säger ?det är för tidigt gör abort? men min kropp och känslor säger ?behåll? .Det känns som att jag är så ensam i de här då min kille verkar tycka att abort är enda alternativet och att jag borde se det som ?att det inte är utvecklat än? eftersom jag är så tidigt i graviditeten. Han säger att vi kommer att klara av detta tillsammans osv. Och jag vet att det är sant, men jag kan inte sluta tänka att ?de är mitt barn?.

    Jag vet bara inte om vårt förhållande kommer att hålla efter en abort då jag redan nu känner att jag mer gör det för hans skull, (inte bara men mest) för att jag inte vill tvinga honom till något. Och jag redan nu stänger av känslor och är besviken och arg på honom. Även om jag förstår honom också att han vill vänta och inte stressa.

    Jag är bara så förvirrad, rädd och ledsen. Har pratat med några vänner, dom är jätte fina och tar in hur jag mår, lyssnar och stöttar och säger att de kommer att stötta mig oavsett vad jag väljer att göra. Att valet är helt på min sida.

Svar på tråden Förvirrad