Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

    Vänja två vuxna hundar vid varandra

    Det du beskriver ser inte jag som något problem så länge din nya hund lyssnar på din gamla. Att morra och visa tänderna är en del av deras kommunikation och betyder inte att det kommer börja bråka utan din gamla hund visar bara var gränserna går.

    Låt dem få strosa runt fritt och ge dem chansen att göra upp detta. Då menar jag inte att de kommer sloss men det är helt naturligt att de gör upp om vem som bestämmer. Din äldre hund verkar vara den dominanta och så länge den yngre visar sig undergiven så kommer det inte bli några problem. Det kan behövas en ordentlig tillsägelse från din äldre innan den yngre fattar och det är helt normalt och okej så länge din yngre inte käftar emot.

  • Anonym (Emma)
    Butterfly83 skrev 2019-08-08 10:53:12 följande:

    Jag har redan märkt under de första dagar att den nya hunden börjat följa den gamla hundens signaler. Den nya slutar försöka gå fram och hälsa när gamla visar att den inte vill. De första gångerna försökte den nya envist ändå. De gör lungt sida vid sida när man är utanför gården. De kan snusa på något på marken med nosarna nästan fast i varandra utan att min gamla reagerar. Den nyas rörelser får bara inte komma som en överraskning för min gamla eller vara för snabba. Initiativet till kontakten måst typ vara taget av min gamla hund. Min gamla hund måst få vara den som går närmare och inte tvärtom. Då går allt bra.


    Det låter som att det kommer gå bra. Inget du behöver oroa dig för utan låt dem umgås så mycket som möjligt.
Svar på tråden Vänja två vuxna hundar vid varandra