• Anonym (tycke­r synd om alla som råkar illa ut)
    Fri 9 Aug 2019 21:49
    344 visningar
    3 svar
    3
    344

    Fortsätt skriva vi lyssnar

    Jag har läst väldigt många trådar här. Det är hemskt vad många människor står ut med år ut och år in.

    Ibland är det så hemskt att jag inte längre kan fortsätta läsa. Men jag tvingar mig att fortsätta för vem ska annars läsa det tänker jag.

    Jag önskar att alla får ett bra liv så snart som möjligt. Jag önskar att jag kunde göra att det blev så på en gång för alla.

    Fortsätt och kämpa för det blir bättre!

    Fortsätt skriva! Vi lyssnar!

  • Svar på tråden Fortsätt skriva vi lyssnar
  • Fri 9 Aug 2019 22:19
    #1

    Instämmer

  • Anonym (trött­is)
    Fri 9 Aug 2019 22:42
    #2

    Om ni ändå bjuder in så kanske jag kan få klaga av mig lite?

    Jag är en kvinna lite över 30. Jag har autism, cfs och förstörda axlar. Jag kan inte höja armarna över axelhöjd och ibland fryser den ena eller andra axeln. Jag har problem med höfterna och benen och ibland måste jag gå med rullator. Jag har problem med minnet och koncentrationen ibland. Innan smarta telefoner kom kunda jag glömma att äta och ta mediciner på flera dagar.

    Jag har levt ett liv med mobbing och ensamhet, även från personer som borde ha älskat och stöttat mig. Jag kände mig ofta helt osynlig. Inte ens lärare i skolan frågade efter mig om jag inte kom på lektioner. De enda som verkade se mig var killarna som utnyttjade mig fysiskt, psykiskt, sexuellt och ekonomiskt från 6an tills efter gymnasiet, Mina föräldrar behandlade mig helt annorlunda än mina syskon. De var familjens gullegrisar som alltid fick allt de ville och jag fick vara glad om jag blev beordrad att plocka in tvätten.

    Sedan jag gick ut gymnasiet har jag kämpat att få gehör för mina åkommor, samtidigt som jag kämpat med jobb som jag inte egentligen klarar, med arbetsförmedligen, soc, Jag har flera självmordsförsök bakom mig men det enda som hände var att någon trött läkare tittade på mig och sa att jag inte såg deppig ut. 

    Efter väldigt många turer har jag i alla fall fått sjukersättning och nu sitter jag här, ensam, utan vänner, utan familj och de enda jag någonsin träffar är hemtjänsten. Min största glädje förra månaden var när det kom ett paket från Bodyshop som jag beställt till mig själv.

  • Anonym (A)
    Fri 9 Aug 2019 22:47
    #3

    Instämmer

Svar på tråden Fortsätt skriva vi lyssnar