• Vildbi

    Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!

    Detta handlar om mjölk!





    Med Jesper Rönndahl!

    12 minuter av din lördag - matnyttig information som alla borde ta till sig.

  • Svar på tråden Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!
  • Anonym (Mumu)
    Kramklubba skrev 2019-08-10 22:44:32 följande:

    Vilken bullshit. Mjölk är inte speciellt varken nyttigt eller onyttigt. Men det är ganska näringsrikt.


    Och verkar göra kvinnor bensköra.
  • Vildbi
    Anton Chigurh skrev 2019-08-10 19:22:30 följande:

    Hur känns det att tugga, och så småningom svälja ner, ett annat däggdjurs muskler ???


    Anonym (tänk) skrev 2019-08-10 21:43:59 följande:

    Ja, det borde vara betydligt "räligare" att äta en annan varelses kropp, eller menstruation (ägg) än dess mjölk.


    Nu råkar jag vara vegan, så jag förstår inte varför ni frågar MIG. Fråga er själva eller nån som är köttis.
  • Vildbi

    Humorprogram i all ära; men allt som sägs stämmer.

    Herregud så okunniga folk är.

  • Anonym (tänk)
    Vildbi skrev 2019-08-11 00:45:18 följande:
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-10 21:43:59 följande:

    Ja, det borde vara betydligt "räligare" att äta en annan varelses kropp, eller menstruation (ägg) än dess mjölk.


    Nu råkar jag vara vegan, så jag förstår inte varför ni frågar MIG. Fråga er själva eller nån som är köttis.
    Eftersom du blir så upprörd över lite mjölk så är det ganska naturligt att ifrågasätta varför du inte spammar forumet med anti-kött-trådar och anti-ägg-trådar också.
  • Anonym (Fi)
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-11 01:07:27 följande:
    Eftersom du blir så upprörd över lite mjölk så är det ganska naturligt att ifrågasätta varför du inte spammar forumet med anti-kött-trådar och anti-ägg-trådar också.
    Det är lite det nya bland hysteriska veganer som vill lägga sig i andras liv, att attackera mjölken. Har stött på veganer som tjatar om att mjöl i princip är värre än kött. Tröttsamt med folk som tydligen måste definera sig utifrån vad de stoppar i munnen.
  • Vildbi
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-11 01:07:27 följande:

    Eftersom du blir så upprörd över lite mjölk så är det ganska naturligt att ifrågasätta varför du inte spammar forumet med anti-kött-trådar och anti-ägg-trådar också.


    Dessa mjölktrådar skapades av mig som en reaktion på en annan mjölktråd.

    Jag vill inte behöva betala för era hjärt-kärl-sjukdomar pga er bristande kunskap.

    Vuxna människor som klunkar i sig litervis med fet mjölk!? Seriöst...
  • Anonym (MJÖLK=DÖD?)
    Vildbi skrev 2019-08-11 01:41:35 följande:
    Dessa mjölktrådar skapades av mig som en reaktion på en annan mjölktråd.

    Jag vill inte behöva betala för era hjärt-kärl-sjukdomar pga er bristande kunskap.

    Vuxna människor som klunkar i sig litervis med fet mjölk!? Seriöst...

    Då föreslår jag att du kollar upp de nya NCBI rönen innan du går på kost-korståg.

    1. Man har nu funnit att fett minsann inte alls är den hälsofara man befarat innan.
    Framförallt inte fleromättade fetter som Omega 3 och 6 som visar sig vara i princip direkt livsviktiga för såväl kroppsliga som kognitiva funktioner.
    Människor och folkgrupper som livnär sig på fettrika dieter lever i regel längre och hälsosammare än de som livnär sig framförallt på söndermalda sädesslag (<--- det är vi det).


    Medelhavsdieten som korrelerar med lägre frekvens av hjärt och kärlsjukdomar är hög i fetter. Samma gäller i regel den Japanska dieten som inkluderar mycket fet fisk.

    2. Naturlig mjölk innehåller inte stora mängder fett. Ca 1 g fett per 100 g mjölk (beroende på produktionsmetod).
    Laktosen (sockret i mjölken) är i så fall ett betydligt större problem.

    3. Sockret är problemet, och sockret finns i nästan allt. Socker tas blixtsnabbt upp av kroppen och omvandlas till glukos. Det får insulinhalterna i blodet att skjuta i höjden och detta tror man nu är en av de ledande orsakerna till uppgången i HochK sjukdomar. Problemet med våra sädesslag är att de nu mer är så finmalda att de fibrer som innan försenat upptagningen av kolhydraterna inte längre finns i kosten. Vilket återigen leder till ständigt exploderande och dalande insulinhalter.


     


    Men för all del. Ta du din information ifrån humoristiska TV-program vars manus är skrivna av nyexaminerade media och kommunikationsstudenter. De vet nog vad de talar om, de har ju lärt sig googla som experter.

  • Anonym (-pin-)
    Anonym (MJÖLK=DÖD?) skrev 2019-08-11 04:25:45 följande:

    Då föreslår jag att du kollar upp de nya NCBI rönen innan du går på kost-korståg.

    1. Man har nu funnit att fett minsann inte alls är den hälsofara man befarat innan.

    Framförallt inte fleromättade fetter som Omega 3 och 6 som visar sig vara i princip direkt livsviktiga för såväl kroppsliga som kognitiva funktioner.

    Människor och folkgrupper som livnär sig på fettrika dieter lever i regel längre och hälsosammare än de som livnär sig framförallt på söndermalda sädesslag (<--- det är vi det).

    Medelhavsdieten som korrelerar med lägre frekvens av hjärt och kärlsjukdomar är hög i fetter. Samma gäller i regel den Japanska dieten som inkluderar mycket fet fisk.

    2. Naturlig mjölk innehåller inte stora mängder fett. Ca 1 g fett per 100 g mjölk (beroende på produktionsmetod).

    Laktosen (sockret i mjölken) är i så fall ett betydligt större problem.

    3. Sockret är problemet, och sockret finns i nästan allt. Socker tas blixtsnabbt upp av kroppen och omvandlas till glukos. Det får insulinhalterna i blodet att skjuta i höjden och detta tror man nu är en av de ledande orsakerna till uppgången i HochK sjukdomar. Problemet med våra sädesslag är att de nu mer är så finmalda att de fibrer som innan försenat upptagningen av kolhydraterna inte längre finns i kosten. Vilket återigen leder till ständigt exploderande och dalande insulinhalter.

     

    Men för all del. Ta du din information ifrån humoristiska TV-program vars manus är skrivna av nyexaminerade media och kommunikationsstudenter. De vet nog vad de talar om, de har ju lärt sig googla som experter.


    Du har fel. Sluta sprida lögner, allvarligt talat!
  • CarinaL26

    Dumheter! Det finns NOLL vetenskapliga belägg för detta. Det enda problemet med mjölk är laktosen, OM MAN ÄR LAKTOSINTOLERANT.

    Att man kan tycka att det känns konstigt att dricka ett annat däggdjurs mjölk är en annan fråga som inte har det minsta att göra med om det är nyttigt eller onyttigt.

Svar på tråden Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!