• Sophie12

    Känner mig inte gravid

    Gjorde ett graviditetstest för en vecka sen och är gravid. När mensen skulle kommit började jag må lite smått illa, fick rosa flytningar(nidblödning har jag förstått nu) och ömma bröst med tydligare vårtgård.

    Men nu vecka 5+2 känner jag absolut ingenting. Vet att det är tidigt men kan inte låta bli att bli orolig då jag verkligen inte känner mig gravid.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Känner mig inte gravid
  • Elchoffo

    Känner igen mig! Inga symtom förutom att mensen är borta och positivt på test. Kan vara så att jag är tröttare än vanligt. Har fått bruna flytningar nu så vi får se vad de står för nästa vecka. Är i v. 6+6 nu...

  • Sophie12

    Hoppas allt är som det ska!

    Tror man känner sig tryggare och blir mer på riktigt när man hört hjärtat slå.

  • Elchoffo

    Verkligen . Bokade in ett privat VUL just för att jag saknade symtom främst. Känns så konstigt. Får du vänta länge på UL?

  • Sophie12

    Ska på första besöket på fredag så får se vad barnmorskan säger då.

    Om jag inte får ultraljud så vill jag iaf höra hjärtat slå så jag vet att liten mår bra därinne.

    Vilken vecka fick du UL?

  • B0bbo

    Jag hade heller inga symptom i början på min graviditet, det är väldigt vanligt så försök att inte oroa dig allt för mycket! Har BF om 12 dagar så allt har gått bra! Hade även en mindre blödning i vecka 7, så med det sagt så vill jag egentligen bara säga att det inte behöver betyda något dåligt varken med blödning eller symptom! Håller tummarna :)

  • Elchoffo
    Sophie12 skrev 2019-08-11 15:59:29 följande:

    Ska på första besöket på fredag så får se vad barnmorskan säger då.

    Om jag inte får ultraljud så vill jag iaf höra hjärtat slå så jag vet att liten mår bra därinne.

    Vilken vecka fick du UL?


    Hoppas allt går bra hos barnmorskan. Är ju helt normalt att inte ha några symtom som sagt. Bokade privat VUL och de gör tidigast från v.7+0. Har mitt "vanliga" i v.12.

    Skönt att allt gått bra för dig B0bbo! Hoppas du får en behaglig förlossning :)
  • Let it Rain

    Har två friska graviditeter bakom mig där jag knappt hade några symptom alls från början till slut. Grattis!

  • emphz
    Sophie12 skrev 2019-08-11 15:59:29 följande:

    Ska på första besöket på fredag så får se vad barnmorskan säger då.

    Om jag inte får ultraljud så vill jag iaf höra hjärtat slå så jag vet att liten mår bra därinne.

    Vilken vecka fick du UL?


    Man lyssnar inte på hjärtat så tidigt, det är väldigt svårt - nästan omöjligt att hitta tidigt i graviditet. Oftast görs det med doppler hos barnmorskan först runt vecka 20

    Hoppas du kan få ett vul! :)
  • Elchoffo

    Skönt att läsa att det är flera som knappt haft symtom. För mig har illamåendet kommit så fort jag är hungrig (vilket jag blir rätt fort). Mitt VUL såg bra ut. Blöder fortfarande till och från men utan värk så är inte lika panikorolig. Hoppas det gått bra för dig TS hos barnmorskan :)

Svar på tråden Känner mig inte gravid