• Sun 11 Aug 2019 14:33
    493 visningar
    3 svar
    3
    493

    Är kort och mår dåligt av det

    Jag är lite längre än dig(158 cm) och har haft exakt samma upplevelser som dig. När jag träffar nya människor brukar de kommentera att jag är kort, och de som är mig nära kan också ibland retas om min längd men det är ingen som egentligen vill såra dig. Jag tar inte illa upp när folk kommenterar min längd, och du bör heller inte göra det av det faktum att du inte kan ändra din längd. Eftersom du är 23 år gammal så kommer du nog inte växa mycket mer. Det kommer inte göra dig något gott alls att gå runt och må dåligt över din längd, fokusera istället på att hitta andra egenskaper som du gillar hos dig själv och förbättra de som du faktiskt har kontroll över. Visst, ibland kan jag önska att jag var längre men för det mesta så älskar jag faktiskt min längd. Min pojkvän och många killar älskar korta, petite tjejer som oss. Han är 183cm och jag älskar att krama om honom och känna mig säker i hans armar. Tack vare min korta längd kan jag lägga mitt huvud på hans bröst och lyssna på hans hjärtslag. Han kan också lyfta mig och bära mig hur lätt som helst eftersom jag är så kort och nätt. Då känner han sig manlig och jag känner mig kvinnlig (ledsen om det triggar vissa feminister). Sen de dagar du vill vara längre kan du ha på dig klackar. Så vad jag tycker är, embrace your height och var självsäker! och om någon längre än dig retar dig så säg bara att du kan se deras dubbelhaka uppifrån så håller dom nog tyst lol 

Svar på tråden Är kort och mår dåligt av det