• Mon 12 Aug 2019 18:53
    819 visningar
    15 svar
    15
    819

    Behöver feedback på min blogg

    Hej,

    Har skapat en blogg om privatekonomi och investeringar, över tusen personer har tittat på det senaste månaden men inte en enda kommentar. Skulle ni kunna ge lite feedback om det ser ok ut och fungerar som det ska? Finns det något som jag skulle kunna förbättra eller ta bort?

    tvamanadsloner.blogspot.com

    Uppskattar er hjälp! 

  • Svar på tråden Behöver feedback på min blogg
  • Tue 13 Aug 2019 10:29
    #4

    Tack för synpunkter, uppskattar verkligen! 

  • Thu 12 Sep 2019 20:56
    #5

    Hej igen, nu har jag uppdaterat bloggen och försöker att göra så bra jag bara kan. Stavfel kan jag inte göra något då svenska är inte min modersmål. Försöker skriva mer om mig själv och mina analyser. Som det ser ut enligt statistiken så har jag 10-20 trogna följare så hade varit kul att nå ut till fler :)

  • Fri 13 Sep 2019 21:23
    #8
    Anonym (Eva) skrev 2019-09-12 21:48:35 följande:

    Kollat lite igen och jag tycker det ser bättre ut. Läste om Fortnox och du hade kort men intressant information. Dock blev jag lite förvånad när inlägget slutar med att du rekommenderar att köpa deras aktier. Fick inte det intrycket att det var just det inlägget handlade om utan att det bara var något allmänt om Fortnox. Jag började även undra varför ska jag investera i dem, vad säger siffrorna som du har med? Utveckla gärna det och förklara vad de siffror du har med i dina inlägg betyder.

    Bra att du har en presentation av dig dock önskar jag lite mer personligt. Du vill att människor ska följa dina råd så då behöver du skapa ett förtroende. Vad du heter och ålder kan vara bra även om du har partner och barn (mest för att folk kan relatera till dig). Din bakgrund kan även vara intressant, man vill veta vem du är för att lita på dina råd. Att du skrivit vad du jobbar med är bra och bidrar med trovärdighet. Resterande stycken är lite röriga. Jag hade vetat veta varför du startat denna blogg och vilket syfte du har med den. Det var även ett konstigt uttalande om att betala sig själv först innan man betalar räkningar och shoppar upp resten. Det absolut första man borde göra är att betala räkningar. Sen lägger man undan en summa man kan spara, resterande ska gå till mat bensin och andra nödvändigheter. Det blir lite konstigt att rekommendera folk att inte prioritera sina räkningar i första hand. Det kan lätt misstolkas.


    Tusen tack för feedback! 
  • Thu 9 Jan 2020 20:54
    #14

    Äntligen har jag kommit igång med bloggen och uppskattar verkligen allas råd! Har ni fler är det bara hojta! 


Svar på tråden Behöver feedback på min blogg