• Anonym (Vad göra)

    Investera större belopp i fonder nu eller avvakta?

    Hej

    Jag har sparat ihop drygt 185.000kr i fonder till mina barn och kommer investera 300.000kr till. Har 5 fonder. Ska jag investera dem nu eller tror ni på mer börsras? Investera allt nu eller dela upp tex på 12 mån?

    Tusen tack

  • Svar på tråden Investera större belopp i fonder nu eller avvakta?
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Det är onödigt riskabelt att investera allt på en gång. Att sprida det på 12 månader låter bättre.

  • Anonym (Vad göra)

    [quote=79827417][quote-nick]Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2019-08-13 01:21:31 följande:[/quote-nick]Det är onödigt riskabelt att investera allt på en gång. Att sprida det på 12 månader låter bättre.[/

    Tack. Om man vill byta ut sina fonder, är det dålig tid nu? Men man säljer billigare och köper billigare så struntsamma att vänta?

  • Studentpappa

    Du verkar ju duktig att spara, kan du inte kontinuerligt spara i fonder så träffar du både upp och nergång? Det går ju fint att ha en automatisk dragning till fonder om du inte vill göra det manuellt.

    Jag köper både aktier och fonder till barnen men gör det i en ISK på Nordea och har lågt courtage så jag gör det relativt regelbundet. Brukar köpa för 2-10tkr per gång för att få bra spridning på innehavet.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Vad göra)

    Fonderna går ner varje dag nu, ska man ändå köpa??

  • CarinaL26

    Ja eller nej är inte tillräckliga svar utan det handlar om vilka fonder man tänker investera i och för vilken tidshorisont man sparar.

Svar på tråden Investera större belopp i fonder nu eller avvakta?