• Hjac

    Flytta utomlands med barn

    Hej,

    Jag skulle vilja ha lite information om att flytta utomlands med barn. Jag är född och uppväxt i Sverige men flyttade till England där jag bodde i åtta år. När jag och min sambo väntade vårat barn, flyttade jag tillbaka till Sverige för att vara nära familj och kunna vara hemma med vår son ett år då detta inte hade fungerat för oss i England. Jag var också lite rädd för hur det skulle bli/fungera för vår familj för att det fungerar väldigt annorlunda där mot vad det gör i Sverige. Min man är engelsman och har stöttat när jag ville flytta till Sverige. För att ändå vara tillsammans har under detta året varit fram och tillbaka mellan Sverige och England då han jobbat remote emellanåt. Planen är att även han ska flytta till Sverige men det passar inte i nuläget av olika orsaker så för att familjen ska kunna vara tillsammans kommer nog jag och våran son att flytta tillbaka till England och flytten till Sverige för familjen får vänta något år. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att flytta utomlands med barn? Om det är något speciellt man behöver göra/ tänka på? Känns liksom mer komplicerat än när man flyttade själv.

    Tacksam för svar.

Svar på tråden Flytta utomlands med barn