• Tue 13 Aug 2019 15:12
    1261 visningar
    16 svar
    16
    1261

    Skada utomlands, försäkring?

    Vilken försäkring pratar du om? Reseförsäkringen som ingår i de flesta hemförsäkringar?

  • Tue 13 Aug 2019 15:28
    #6

    Vissa hemförsäkringar har ersättning för förstörda semesterdagar, mot uppvisande av läkarintyg.

    Vissa bolag har en utökad reseförsäkring för detta skydd. Läs villkoren för försäkringen. Ingår det inte där kommer inte försäkringsbolaget ge er något extra, så det finns inget att strida om.

    Maken hamnade på sjukhus för njursten första dagen på en resa vi gjorde. Vi hade tillägget (Länsförsäkringar) och fick ersättning för hans sjukhusdagar och de vilodagar han ordinerades. Jag minns inte beloppet men det var typ våra resekostnader delade med antalet dagar x sjukdagarna. Även min del av resekostnader räknades in.

  • Tue 13 Aug 2019 15:49
    #8
    Seniorita skrev 2019-08-13 15:36:37 följande:

    Det är via hemförsäkringen jag försökt men verkar inte gå vägen. Ska kolla upp om det går via visa-kortet att få något.


    Gör så! På samma resa som maken blev sjuk försenades mitt bagage 2 dagar så vi fick verkligen hårdtesta alla försäkringar. Med Mastercard får man inte ersättning för förstörda semesterdagar men kolla vad som gäller just för er.
  • Tue 13 Aug 2019 19:07
    #16

    Klart det är surt. Ibland lär man sig den hårda vägen.

Svar på tråden Skada utomlands, försäkring?