• Tue 13 Aug 2019 16:16
    1645 visningar
    19 svar
    19
    1645

    Bröst eller mage?

    Hej!

    Ni som är tjejer, vad föredrar ni: "normalstora" bröst men att ha lite extra fett på övriga kroppen (mage, lår etc) eller att vara smal/vältränad men knappt ha några bröst kvar?

    Killar - vad tycker ni är attraktivt på en kvinna: lite extra fett/hull på kroppen med "normalstora" bröst eller en smal/vältränad kvinna fast som knappt har några bröst?

    Är sugen på att börja träna för att få ordning på övriga kroppen; men är så orolig för att brösten ska försvinna ???????? Och en operation är inte aktuell ????

  • Svar på tråden Bröst eller mage?
  • Tue 13 Aug 2019 16:42
    #3
    Anonym (Smal) skrev 2019-08-13 16:37:28 följande:

    Jag själv föredrar mig själv smal med små bröst. Har gått upp i vikt under graviditeten och är inte alls bekväm med att ha större bröst och mer fett på kroppen fast många kanske anser det som mer kvinnligt att ha lite fett/kurvor och bröst, jag till skillnad från vissa andra får dock inga kurvor när jag lägger på mig mer fett. Antar att det är väldigt individuellt beroende på kroppstyp. Vissa passar i alla storlekar medan kvinnor som jag själv enbart bara passar i att vara smal och nätt. Du behöver ju inte träna så pass hårt att din procentuella fettmassa på kroppen ligger nere på bara några ynka få procent, då behåller du brösten :)


    Hur går man tillväga för att inte brösten ska försvinna då? Tips? <3
  • Tue 13 Aug 2019 16:45
    #4
    Anonym (...) skrev 2019-08-13 16:40:10 följande:

    Som man kan jag säga att jag föredrar något mitt emellan. Du behöver inte vara extremt smal, men en hängande mage är inte så sexigt heller. En sund, vältränad men inte extrem kropp är mitt ideal. 


    Tack för din åsikt som man, ja den där "hängande" magen är lite det jag fått efter att jag fått flera barn. Något jag gärna blir av med, men samtidigt så vill jag inte riskera att brösten försvinner. Är rädd att killar inte ska se mig som attraktiv ifall dem försvinner :/ Så vet inte hur jag ska göra :/
  • Tue 13 Aug 2019 17:10
    #7
    Anonym (Smal) skrev 2019-08-13 16:48:26 följande:

    Hur mycket väger du nu, hur lång är du och vad är ditt mål? En bild på din kropp (om du känner dig bekväm!! du kan ha kläder på) eller en bild på en kroppstyp som liknar din skulle vara bra för att veta vilken utgångspunkt som gäller, men alla kommer ju fortfarande ha olika åsikter. Nyttiga måltider, lätt kondition och styrketräning utan att fokusera så mycket på bröstövningar skulle nog vara det ultimata men jag är absolut ingen expert på träning. :)


    Är cirka 168cm lång och väger någonstans mellan 67-69. Kroppsformen är väl mer att jag har hängande mage och på sidorna har jag enligt mig två rejäla lovehandles :/ Vikten får jag gärna ner till cirka 60-65, men det viktigaste för mig är att få bort magen och dem där kärlekshandtagen på sidorna :(
  • Tue 13 Aug 2019 19:14
    #11
    Anzil skrev 2019-08-13 18:18:59 följande:

    Brösten är väl ändå en viktig del på en kvinna tycker jag. Rent utseendemässigt kanske jag inte skulle finna kvinnan attraktiv. Men skulle vi prata och det visar sig vara en vettig kvinna med trevlig personlighet kan hon plötsligt bli attraktiv rent utseendemässigt också.

    Brösten försvinner väl inte på en kvinna om man tränar? Jag har sett vältränade kvinnor som har brösten kvar?

    Det är väl när kvinnan väljer att svälta sig själv som brösten försvinner?


    Jag vet ju inte helt och hållet om brösten försvinner bara för att man tränar, jag kan bara gå efter bilder/videos jag sett på t.ex instagram. Där folk tränat och verkar ha fått mindre bröst än innan dem började träna. Sedan kanske det är just pga deras träningsform?
  • Tue 13 Aug 2019 19:15
    #12
    Liberté skrev 2019-08-13 18:41:40 följande:

    Jag personligen föredrar kvalité före kvantitet om man endast går på utseende så helt klart mindre kroppsfett och mer vältränad look samt mindre bröst än ditto.

    Dessutom brukar de som har mer vältränade med lägre fett procent ha betydligt snyggare rumpa samt mindre celluliter och liknande.


    Tack för ditt svar :)
  • Tue 13 Aug 2019 19:17
    #13
    Anonym (Jessi) skrev 2019-08-13 19:05:28 följande:

    Hellre vältränad med små bröst än fläskig och större bröst. Är man vältränad ser man ju hälsosam ut och det är fint. Tycker ofta det syns på annat än kroppsformen om man tränar regelbundet också, man får en välmående, pigg lyster som syns i ansiktet och ögonen och det tycker jag också ser hälsosamt och fint ut.


    Stort tack för ditt svar, ja du har nog rätt :) Tycker också det ser fint ut med välmående, men samtidigt så vill jag inte förlora mina bröst ifall det nu skulle hända :/ Känns som killar bara vill ha tjejer med stora bröst :/
  • Tue 13 Aug 2019 21:53
    #17
    Johanna1986 skrev 2019-08-13 20:59:37 följande:

    Jag hade som dig. Betydligt mer fylligare kropp än jag önskande. Gick på viktväktarna å gick ner alla gravkullar plus 10 kilo till. Nu e jag 164cm å väger 57-58 kg. Min bröst försvan. De blev väldigt hängiga å platta. Men jag trivs i en smal kropp så jag bestämde mig för att glra et lyft med litet inplantat. De e de bästa jag gjort kan jag säga. MEN jag gjorde de för MIG inte för någon man!


    Jag har också gått på Viktväktarna, och gick ner cirka 10kg, dock så tog ju dem där kilona och rasade från ställen där jag inte ville (rumpa, lår bland annat), men magen och kärlekshandtagen jag ville bli av med blev kvar :( Underbart för dig att du har den inställningen att du gör det för DIN skull, där är inte jag än. Superfin på bilderna! Önskar jag också kunde bli sådär smal!!
Svar på tråden Bröst eller mage?