• Anonym (Hoppas ni förstår)

    Ni som träffat folk över nätet

    Hur har konversationerna sett ut med dem ni sen lyckats bäst med, kärleksmässigt? Pratat mycket i skrift, varit gulliga mot varandra, skojat, osv?

  • Svar på tråden Ni som träffat folk över nätet
  • Anonym (Hoppas ni förstår)
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 18:24:46 följande:

    I mitt fall var det inte sex per se, utan mer flirtsnack ganska tidigt och en del av det, också lite skojtrams och annat så har svårt att tro att det var det som fick henne att backa ändå (om det nu är det hon gjort). Var nog snarare något annat jag sa eller gjorde i så fall.


    Hon hade dessutom en kronisk sjukdom som jag accepterade och trodde att hon därigenom inte hade så stora krav på killar, men med tanke på den ålder hon är i och att hon kanske varit singel ett tag så kanske hon byggt upp förväntningar/krav på sin blivande partner.
  • Anonym (Hoppas ni förstår)

    Sen har man märkt att en del tjejer kanske på något sätt förväntar sig att killen ska vara väldigt driven och den som får lågan att hållas vid liv, vet inte varför. Måste man bli *swept away* för att riktiga känslor ska uppstå?

  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 18:26:39 följande:

    Hon hade dessutom en kronisk sjukdom som jag accepterade och trodde att hon därigenom inte hade så stora krav på killar, men med tanke på den ålder hon är i och att hon kanske varit singel ett tag så kanske hon byggt upp förväntningar/krav på sin blivande partner.


    Låter inte som att du gjorde något direkt fel i konversationen men vad menar du med att du inte trodde att hon hade så stora krav? Antingen blir man intresserad eller inte liksom och har man börjat prata med någon har ju personen levt upp till ev grundkrav. Och är du inte en bra man? Hur levde du inte upp till ev krav...?
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 18:29:23 följande:

    Sen har man märkt att en del tjejer kanske på något sätt förväntar sig att killen ska vara väldigt driven och den som får lågan att hållas vid liv, vet inte varför. Måste man bli *swept away* för att riktiga känslor ska uppstå?


    Nejdå inte bara han. Jag gör min del för att han ska bli swept away också. Mer ju mer intresserad jag blir. Så kanske 60% han från början och efter första grejen som ökar intresset så 40% han. Sedan brukar det fortsätta så. Jag vill ju att han ska bli småkär samtidigt som mig :) Men ja, jag vill att vi båda ska bli swept away men det är inte så svårt att komma dit, krävs inget extremt liksom.
  • Anonym (Hoppas ni förstår)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-08-14 18:31:01 följande:

    Låter inte som att du gjorde något direkt fel i konversationen men vad menar du med att du inte trodde att hon hade så stora krav? Antingen blir man intresserad eller inte liksom och har man börjat prata med någon har ju personen levt upp till ev grundkrav. Och är du inte en bra man? Hur levde du inte upp till ev krav...?


    Verkade som jag gjorde det, men kan ha varit en grej (som jag nog inte tänker säga) som gjorde att hon backade. Dock var det så bra snacka dessförinnan, bl a om accepterade och att ingen är perfekt, vilket gör att det känns märkligt att en grej, så vips förlorat man (det romantiska) intresset.
  • Anonym (Hoppas ni förstår)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-08-14 18:39:06 följande:

    Nejdå inte bara han. Jag gör min del för att han ska bli swept away också. Mer ju mer intresserad jag blir. Så kanske 60% han från början och efter första grejen som ökar intresset så 40% han. Sedan brukar det fortsätta så. Jag vill ju att han ska bli småkär samtidigt som mig :) Men ja, jag vill att vi båda ska bli swept away men det är inte så svårt att komma dit, krävs inget extremt liksom.


    Det är nog så, men vissa engagerar sig måttligt / är allmänt skeptiska ungefär som att de inte tror riktigt på den stora kärleken eller har blivit brända förut så därför är skeptiska till killar (på kärleksplanet) i största allmänhet.
  • Anonym (svallvåg)
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 17:24:25 följande:
    För mig har det alltid varit tvärtom. Går in med stora förväntningar och blir glad av minsta lilla, höjdpunkten är ju när hon (för jag vågar inte själv) föreslår en träff, bangar aldrig ur men blir sällan någonting av det ändå, ibland dessutom utan träffar. Någonting man gör/säger får dem att backa, men inte till den grad att de slutar av sig utan det kärvänliga snacket bara upphör istället.
    Det har hänt mig också, att det är lätt att prata på nätet, men nån dejt blev det aldrig.
    Nåt som fick en tjej att backa, var när hon frågade om jag var oskuld, och jag svarade ja. Där blev det minsann ingen dejt.
    En annan tjej skulle jag träffa, hade planerat en mysig utflykt ute vid vattnet. Men nähä, hon hade träffat en kille på en fest.
  • Anonym (Hoppas ni förstår)
    Anonym (svallvåg) skrev 2019-08-14 19:04:00 följande:

    Det har hänt mig också, att det är lätt att prata på nätet, men nån dejt blev det aldrig.

    Nåt som fick en tjej att backa, var när hon frågade om jag var oskuld, och jag svarade ja. Där blev det minsann ingen dejt.

    En annan tjej skulle jag träffa, hade planerat en mysig utflykt ute vid vattnet. Men nähä, hon hade träffat en kille på en fest.


    Hur överlever man det? Jag hade blivit skitkränkt/ledsen om man får nobb på nobb...
  • Anonym (svallvåg)
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 19:28:46 följande:
    Hur överlever man det? Jag hade blivit skitkränkt/ledsen om man får nobb på nobb...
    Jag gick vidare helt enkelt. Ledsen ett tag, sen nya tag. Efter några dissar/nobben så träffade jag ju bl.a. hon som blev första jag låg med.
  • Anonym (Hoppas ni förstår)
    Anonym (svallvåg) skrev 2019-08-14 20:02:46 följande:

    Jag gick vidare helt enkelt. Ledsen ett tag, sen nya tag. Efter några dissar/nobben så träffade jag ju bl.a. hon som blev första jag låg med.


    Hur många hade hon legat med innan dig, vet du det?
Svar på tråden Ni som träffat folk över nätet