• Wed 14 Aug 2019 09:20
    2340 visningar
    19 svar
    19
    2340

    Hjälp för barnkalas

    Alltså nu blir jag lite tvärtemot och tycker skippa massa uppstyrda lekar. De kan man ha om det blir för rörigt. Barn i den åldern älskar ju att utforska nya kompisars leksaker. Så plocka fram alla roliga leksaker ni har och låt dem leka.

    Att börja med fikat är jättebra, då hinner de landa lite och bli trygga.

  • Wed 14 Aug 2019 09:21
    #4

    Paketöppning med snurra flaskan tar för lång tid med 12 paket, barnen orkar inte sitta och intressera sig för det.

  • Wed 14 Aug 2019 10:41
    #7
    Kia761 2 skrev 2019-08-14 09:57:06 följande:
    Det var det enda jag var säker på egentligen. Har varit på ett otal kalas med äldsta barnet då man tagit tiden för att varje barn ska lämna paket och uppmärksammas för det man köpt. Har varit på 4-årskalas där 20 barn fått lämna sina paket ett i taget. Barnen lär sig även tacka och inte bara slänga iväg paketet utan reflektera vem det kom ifrån . Och jo, sen var det tjo och tjim i leklandsmiljö som gällde så inga uttråkade barn.
    Fri lek funkar om barnet känner många , men nu är barnet relativt ny i gruppen och har ingen som bondar särskilt med . Fokus måste ligga på mitt barns födelsedag så därför får vi hjälpa från till med att ha kalas för alla, därav den styrda leken. Fri lek har en tendens att gruppera och exkludera och det vill ingen ha på ett kalas. Det är min tanke . Hade det varit äldsta barnet- hade jag lämnat det vind för våg men det barnet är mer säker på sin plats i gruppen.
    Ok, men mina barn är 8 och 10 år och vi har haft kompiskalas sedan de var 4 år, så jag upplever ändå att jag har en del erfarenheter...
Svar på tråden Hjälp för barnkalas