• Wed 14 Aug 2019 12:07
    374 visningar
    10 svar
    10
    374

    Hur fattar ni beslut?

    Jag pratar med andra, men inte så mycket för att inhämta deras synpunkter utan mest för att det blir tydligare för mig själv när jag måste uttrycka tankarna i ord. Tankarna kan snurra på åt många håll i huvudet men när jag hör mina egna ord inser jag om jag är säker eller inte på beslutet. Sen är jag ganska snabb i mina beslut och litar mycket på min magkänsla. De gånger i mitt liv då jag fattat riktigt dåliga beslut är när jag bortsett från magkänslan och valt en annan väg.

  • Wed 14 Aug 2019 14:59
    #5
    Andiie87 skrev 2019-08-14 14:46:04 följande:

    Det där med magkänsla har aldrig varit min grej, för min del kan den skifta från en dag till en annan. Så kan tyvärr inte förlita mig på den. Mycket handlar nog om att magkänslan för mig snarare rör sig om ett virrvarr av känslor i totalt kaos. Men grattis till dig som har en sån delikat egenskap. Avund*

    När man pratar med andra kan tankar och känslor definitivt bli tydligare. Ibland kan de dock ta fel riktning baserat på den andres reaktioner, så jag tror jag ändå omedvetet påverkas litegrann, eller att andras reaktioner kan stärka tron på den felaktiga magkänslan jag redan hade från början.


    Hur gör du själv då när du ska besluta något? Blir det bara virrvarr? Många är ju hjälpta av att skriva plus och minuslistor till exempel, det kan ju bena ut åt vilket håll man vill gå.
Svar på tråden Hur fattar ni beslut?