• Anonym (Anonym)

    Smink är fult

    Varför använder så många kvinnor smink? Det är så fult och onaturligt. Förstår dom inte att dom är finare utan smink?!

  • Svar på tråden Smink är fult
  • Anonym (Hmmmmmmm.....)
    Anonym (ptsh) skrev 2019-08-16 00:34:21 följande:
    Varför inte bara säga att du tycker det är finare utan smink men nej du ska bete dig som en incel och tror dessutom att kvinnor bara sminkar sig för män
    Han tycker inte att det är finare utan smink. Han TROR att han tycker att det är finare utan smink eftersom han inbillar sig att smink bara är läppstift, kajal och ögonskugga!
  • Anonym (Vacker utan spackel)

    Jag är uppvuxen med en mamma som inte sminkade sig annat än extremt sällan, och då var det mascara, en krämrouge på stift (som jag idag kan chockas över hur länge hon hade...minns den som 4/5 åring och slängde den när jag städade ur hennes hus när hon dog när jag var 35), och en blå ögonskugga. Haha då visste man att min mamma skulle på fest! 


    Mina föräldrar var väldigt konservativa ang smink så när alla andra omkring mig började sminka sig till vardags (högstadiet) så fick inte jag göra det, jag fick lov att ha läppglans, ibland mascara om jag valde en brun som inte syntes så mycket. Mer smink var bara för fester..... Och även då var det förbjudet att överdriva,kunde tvingas tvätta av mig och göra om från början innan jag fick gå hemifrån. Det gjorde att jag aldrig började sminka mig och fortfarande bara gör det ibland

    Min mamma hade näst intill felfri hud och knappt några rynkor trotts att hon aldrig höll på med krämer, jag har också hud som är mycket yngre än mina kompisars får ofta höra att jag är duktig på att sminka mig, när jag inte har ett spår av make-up!

    Försöker ibland sminka upp mig när det är fest, men min sambo brukar oftast bara titta förvirrat på mig och säga att jag ser konstig ut Han är INTE ett fan av smink. 



  • Anonym (Road!)
    Anonym (Urk) skrev 2019-08-15 10:12:28 följande:
    De flesta tjejer sminkar sig för sin egen skull. Alltså ingenting som du behöver bry dig om eller ha åsikter kring.

    Surmulet svar det! 


    Känner du dig kränkt för att någon ifrågasätter smink?

  • Anonym (Urk)
    Anonym (Road!) skrev 2019-08-16 10:12:42 följande:

    Surmulet svar det! 

    Känner du dig kränkt för att någon ifrågasätter smink?


    Inte det minska kränkt. Men fruktansvärt trött på män som ska ha åsikter om allt, även saker som de överhuvudtaget inte behöver bry sig om. Om jag använder smink eller inte är helt och hållet upp till mig.
  • Anonym (Road!)
    Anonym (Urk) skrev 2019-08-16 11:31:39 följande:
    Inte det minska kränkt. Men fruktansvärt trött på män som ska ha åsikter om allt, även saker som de överhuvudtaget inte behöver bry sig om. Om jag använder smink eller inte är helt och hållet upp till mig.

    Men nu är det inte någon som frågar dig personligen utan någon som frågar generellt i ett forum!


    Ingen har sagt att du inte får sminka dig här! :P

  • Anonym (Urk)
    Anonym (Road!) skrev 2019-08-16 11:36:13 följande:

    Men nu är det inte någon som frågar dig personligen utan någon som frågar generellt i ett forum!

    Ingen har sagt att du inte får sminka dig här! :P


    Ja för det var exakt det jag menade.
  • Anonym (S)

    Hahaha men gubben, du skulle bli CHOCKAD om du fick veta hur många av de kvinnor som du sett som "är så vackra utan smink" som har massa smink på sig! Väldigt lätt att sminka sig så att det inte syns. Minimera mörka ringar, dämpa rödhet, framhäva ögonfransarna m.m.

  • Anonym (Anonym)

    Hahahaha lite roligt att se att många tar för givet att jag är kille, jag är faktiskt KVINNA så jag är fullt medveten om vad lite och mycket smink är, eller vad inget smink är.

    Och ja, jag har själv sminkat mig dagligen en gång i tiden fram tills jag insåg att jag faktiskt var betydligt finare utan smink.

  • Anonym (Road!)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-03 12:23:32 följande:

    Hahahaha lite roligt att se att många tar för givet att jag är kille, jag är faktiskt KVINNA så jag är fullt medveten om vad lite och mycket smink är, eller vad inget smink är.

    Och ja, jag har själv sminkat mig dagligen en gång i tiden fram tills jag insåg att jag faktiskt var betydligt finare utan smink.


    Ja och det finns ju män som sett kvinnor osminkade... Det är ju inte så att vi män springer runt med ögonbindel varje dag för att inte se kvinnan vi sover med efter att hon tvättat bort sminket på kvällen.
  • Anonym (Hej)


    Med risk att vara självutlämnande nu, iom bilderna.

    De flesta killar tror att tjejer är osminkade när det sminket de lagt inte är iögonfallande. Som på bilderna ovan. Första är helt utan och andra är med vardagssminkning (ögonbrynsmascara, mascara på ögonfransar, lätt concealer runt ögon och näsa), på liknande sätt som många många kvinnor gör. Bild två är att vara sminkad per definition och jag tycker det är en uppgradering av bild 1 och känner mig inte spacklad på den för det är jag inte.

    En del har ju ingen koll riktigt på hur de gör rent tekniskt och har dåligt öga för vad de passar i och vad som är trendigt och/eller passande för tillfället och då ser de ju ofta just "sminkade" ut medans en neutral och ok gjord sminkning oftast ska se just "osminkad" ut. Skulle tro det mesta sminket och kosmetikprodukterna som säljs är "osynliga" grejer som inte ger ett 'sminkat intryck' när de används.

    Det är oförskämt att skamma de som lägger tid och pengar på smink och de som ser sminkade ut (på vilket sätt det än må vara). Det är inte för DIN skull de sminkat sig (oftast) och många har det som hobby och använder smink för att uttrycka stil och personlighet och de ger blanka f-n i vad du tycker om det. Menat snälla kommentarer som "du ser bättre ut utan" blir bara ett förminskande och tas sällan positivt.

    Mina tankar om tråden :)
  • Anonym (Road!)
    Anonym (Hej) skrev 2019-09-04 09:44:19 följande:
    Med risk att vara självutlämnande nu, iom bilderna.

    m säljs är "osynliga" grejer som inte ger ett 'sminkat intryck' när de används.

    Det är oförskämt att skamma de som lägger tid och pengar på smink och de som ser sminkade ut (på vilket sätt det än må vara). Det är inte för DIN skull de sminkat sig (oftast) och många har det som hobby och använder smink för att uttrycka stil och personlighet och de ger blanka f-n i vad du tycker om det. Menat snälla kommentarer som "du ser bättre ut utan" blir bara ett förminskande och tas sällan positivt.

    Mina tankar om tråden :)

    Jag skulle aldrig säga så där till någon. Lite taktkänsla kan man ju ha... Det är ju lika dumt som att säga att någon var finare utan tröjan denne nyss köpt. 


    Däremot kan jag säga, om jag ser en kvinna som tvättat bort sminket  -"Oj, du är ju minst lika vacker osminkad." (om det verkligen är det jag tycker).


    Sen finns vi, både män och kvinnor som inte gillar skönhetsoperationer, smink och alla ideal som följe med detta. Vi måste väl få yttra våra åsikter vi med. Vi förstår att det är ett intresse och en hobby för många och att ni inte gör det för vår skull(oftast).

  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Hej) skrev 2019-09-04 09:44:19 följande:

    Med risk att vara självutlämnande nu, iom bilderna.

    De flesta killar tror att tjejer är osminkade när det sminket de lagt inte är iögonfallande. Som på bilderna ovan. Första är helt utan och andra är med vardagssminkning (ögonbrynsmascara, mascara på ögonfransar, lätt concealer runt ögon och näsa), på liknande sätt som många många kvinnor gör. Bild två är att vara sminkad per definition och jag tycker det är en uppgradering av bild 1 och känner mig inte spacklad på den för det är jag inte.

    En del har ju ingen koll riktigt på hur de gör rent tekniskt och har dåligt öga för vad de passar i och vad som är trendigt och/eller passande för tillfället och då ser de ju ofta just "sminkade" ut medans en neutral och ok gjord sminkning oftast ska se just "osminkad" ut. Skulle tro det mesta sminket och kosmetikprodukterna som säljs är "osynliga" grejer som inte ger ett 'sminkat intryck' när de används.

    Det är oförskämt att skamma de som lägger tid och pengar på smink och de som ser sminkade ut (på vilket sätt det än må vara). Det är inte för DIN skull de sminkat sig (oftast) och många har det som hobby och använder smink för att uttrycka stil och personlighet och de ger blanka f-n i vad du tycker om det. Menat snälla kommentarer som "du ser bättre ut utan" blir bara ett förminskande och tas sällan positivt.

    Mina tankar om tråden :)


    Jag tycker att jag känner igen dig från någonstans, får jag fråga var du bor? :)
  • Anonym (Jessica)

    Om man ser sämre ut med smink beror det på att man sminkar sig dåligt. Fel färger, för mycket, fel helt enkelt. Då är det illa och bör låtas bli. Eller lära sig hur man förbättrar inte försämrar ansiktet.

  • Anonym (A)
    Anonym (Jessica) skrev 2019-09-14 23:14:51 följande:
    Om man ser sämre ut med smink beror det på att man sminkar sig dåligt. Fel färger, för mycket, fel helt enkelt. Då är det illa och bör låtas bli. Eller lära sig hur man förbättrar inte försämrar ansiktet.
    +1
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Håller med) skrev 2019-09-13 23:27:29 följande:

    Jag tycker att jag känner igen dig från någonstans, får jag fråga var du bor? :)


    Du har säkert rätt men nej :)
  • Anonym (H)

    Smink är roligt! Det är kul att måla och ändra saker med sitt ansikte. Det är kul att få känna sig fin. Sen skiter jag väl blanka fan i om DU tycker att jag är fin, men jag känner mig fin med smink. Och det är estetiskt roligt att hålla på med och avslappnande med lite egentid framför spegeln.

Svar på tråden Smink är fult