• Anonym (K)
    Wed 14 Aug 2019 22:18
    997 visningar
    12 svar
    12
    997

    Fixa jobbet (oro) medan man väntar på läkartid

    Imba skrev 2019-08-14 21:46:03 följande:

    Jag har bokat tiden redan. Jag jobbar halvtid och det föll sig att den hamnade på en ledig dag.

    Min fråga handlar mer om hur man tar sig igenom den långa väntan på två veckor?


    Du menar att du vill vara ledig från jobbet i två veckor för att du är orolig?? Det är bara att bita ihop och vänta..

    Och om det inföll på en ledig dag så behöver ju knappast någon få veta något...?
  • Anonym (K)
    Thu 15 Aug 2019 09:09
    #6
    Imba skrev 2019-08-15 02:12:48 följande:

    Nej, jag vill inte vara ledig. Det skulle verkligen få kollegorna att undra vad som står på. Och det är inte heller en möjlighet jag har.

    Jag tänkte mer om det finns andra som har erfarenhet av att "bita ihop" medan man väntar. Hur man hanterar oron, smärta, trötthet osv. Det måste väl finnas andra som fått vänta på ett läkarbesök och tvingats fungera "normalt" under tiden?


    Ja smärta och oro är tyvärr ett väldigt vanligt tillstånd som många lever i och får låtsas inför andra att allt är normalt. Sen får man ibland bryta ihop hemma! Finns inget värre än folk som tror att den som gnäller mest har det värst, tyvärr är det oftast tvärtom. Har inget mer tips än att bara försöka tänka på jobbet och försöka göra allt som vanligt och vila när du är hemma.
Svar på tråden Fixa jobbet (oro) medan man väntar på läkartid