• Gottegrisen91

    Vi som plussat i Augusti/September 2019

    Hej allihop! Vet att vi är många som försöker med ett litet tillskott i våra familjer, här kan vi ha en tråd för oss som plussat och dela tankar och känslor med varandra.

    När plussade ni och är det första barnet?

    Jag plussade 14/8 BIM -3

    Jag väntar nummer fem och är i vecka 5 :)

  • Svar på tråden Vi som plussat i Augusti/September 2019
  • Gottegrisen91
    mallalala skrev 2019-08-19 21:02:50 följande:

    Intressant att du fick samma, jag hade aldrig hört talas om det innan. Men nu har jag ju googlat runt lite och inser att det är vanligt. Skumt ändå.

    Också rädd för missfall. Konstigt nog mer denna gång än gångerna innan. Kanske för jag tänker att statistiskt sett borde jag kanske drabbas av ett mf nu. Jag vet inte.


    Ja Jag tror tyvärr att det är så man tänker, för att det känns så vanligt, nästan som att alla får det. Jag har ett missfall med mig i bagaget o då var det två st där den ena kom ut men inte den andra så jag fick skrapa. Så blir nojig att risken ökar bara för jag varit med om det tidigare liksom
  • Agronomen

    Hej alla fina tjejer! Vad glad man blir av allas plus :)

    Jag känner så igen mig i oron om missfall, men tyckte det var riktigt bra skrivet att man skall försöka tänka att man väntar barn, inte missfall. På något vis känns det så dumt att ta ifrån sig själv glädjen över att vara gravid genom att tänka på allt som kan gå fel. Men det är lättare sagt än gjort och jag nojjar också... nu på morgonen nojjar jag till exempel över att jag inte känner mig gravid alls (hur det nu skall kännas egentligen redan i vecka 4....) Men jag har ju haft svag molvärk i ca en vecka och just den värken har varit som en trygghet, att något är på g där inne. Men idag, ingenting... och även fast jag vet att symptom inte är konstant ihållande så blir jag lite nere. Så dumt :(

    En sak som är lite lustig är att jag alltid brukar ha sprängont och supersvullna bröst innan mens, men nu när jag blivit gravid så är de bara svullna, men inget ont alls! Lite kul hur man kan märka av skillnader på sin pms kontra vid graviditet i alla fall :)

    Kram på er!

  • viljaa
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-19 23:46:13 följande:

    Välkommen hit och ett stort grattis till er!! Helt fantastiskt!! <3 det är svårt att smälta i början, innan allt känns verkligt med ultraljud o rörelser o allt vad det innebär :)

    Vilken stor grupp vi blev! Va roligt!! :D


    Tack och detsamma, ja känns superhäftigt detta <3 kan inte fatta att vi blir tre i vår om allt går som det ska!!
  • Fruffe
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-19 23:41:55 följande:

    Vi ska göra kub :) och könet ska vi faktiskt låta bli denna gång att tjuvkika på, jag har kollat med alla mina tidigare barn men denna gången vill vi spara den överraskningen :)

    Ska ni kolla kön? :)


    Vi tänkte göra KUB test.

    Angående kön så är vi så nyfikna (första barnet) så jo, jag tror absolut vi kommer kolla det.. hur många har ni sen tidigare? Vad är det för kön på dina tidigare barn?
  • Gottegrisen91
    Fruffe skrev 2019-08-20 08:09:28 följande:

    Vi tänkte göra KUB test.

    Angående kön så är vi så nyfikna (första barnet) så jo, jag tror absolut vi kommer kolla det.. hur många har ni sen tidigare? Vad är det för kön på dina tidigare barn?


    Åh va mysigt! :) vad säger magkänslan att det är? :D

    Jag har två pojkar o två flickor, en av varje i himlen och en av varje på jorden <3
  • MW90

    Hej, får man vara med här eller ni har någon fb grupp man kanske kan gå med i?

    Plussa nu för ca 1 vecka sedan o väntar den tredje nu :)

  • Agronomen
    MW90 skrev 2019-08-25 19:06:35 följande:

    Hej, får man vara med här eller ni har någon fb grupp man kanske kan gå med i?

    Plussa nu för ca 1 vecka sedan o väntar den tredje nu :)


    Här har det varit tyst i några dagar, men BF MAJ 2020 är en lite mer aktiv grupp. Plussade förra söndagen och min app räknade ut bf till 27 april, men man går ju säkert lite över tiden, så gick med i maj-gruppen :D
  • Gottegrisen91
    MW90 skrev 2019-08-25 19:06:35 följande:

    Hej, får man vara med här eller ni har någon fb grupp man kanske kan gå med i?

    Plussa nu för ca 1 vecka sedan o väntar den tredje nu :)


    Hej och välkommen hit!! :D självklart får du vara med här :D ja det skulle finnas någon grupp men jag hittar inte tjejen som jag skulle mejla till =/ annars får vi starta en egen grupp haha :)
  • Gottegrisen91
    Agronomen skrev 2019-08-20 06:02:48 följande:

    Hej alla fina tjejer! Vad glad man blir av allas plus :)

    Jag känner så igen mig i oron om missfall, men tyckte det var riktigt bra skrivet att man skall försöka tänka att man väntar barn, inte missfall. På något vis känns det så dumt att ta ifrån sig själv glädjen över att vara gravid genom att tänka på allt som kan gå fel. Men det är lättare sagt än gjort och jag nojjar också... nu på morgonen nojjar jag till exempel över att jag inte känner mig gravid alls (hur det nu skall kännas egentligen redan i vecka 4....) Men jag har ju haft svag molvärk i ca en vecka och just den värken har varit som en trygghet, att något är på g där inne. Men idag, ingenting... och även fast jag vet att symptom inte är konstant ihållande så blir jag lite nere. Så dumt :(

    En sak som är lite lustig är att jag alltid brukar ha sprängont och supersvullna bröst innan mens, men nu när jag blivit gravid så är de bara svullna, men inget ont alls! Lite kul hur man kan märka av skillnader på sin pms kontra vid graviditet i alla fall :)

    Kram på er!


    Välkommen hit du fina ! :D

    Åh jag känner igen mig så, jag har verkligen alla möjliga symtom (aldrig haft såhär under någon av mina tidigare graviditeter.

    Nu har jag molvärk, ont i brösten utan dess like, illamående som pendlar från dag till dag, hungrig konstant, halsbränna och sura uppstötningar, springer på toaletten konstant och humöret rusar upp och ner. Nu börjar mina symtom pendla, molvärk ena dagen för att sen gå över nästa så jag blir så oerhört nojig.

    Men jag träffade läkaren förra veckan så en plan är ordnad nu då jag är riskpatient.

    Så nästa vecka på onsdag 4/9 blir det vul för att sedan få mina blodförtunnande sprutor (han ville se ett levande foster först för vid ett eventuellt mf så kommer jag isåfall blöda onödigt mycket, så det här ska bli spännande, samtidigt som jag är så nervös!

    Vilken vecka är du i nu? :)

    Kramis
  • Agronomen
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-26 03:55:07 följande:

    Välkommen hit du fina ! :D

    Åh jag känner igen mig så, jag har verkligen alla möjliga symtom (aldrig haft såhär under någon av mina tidigare graviditeter.

    Nu har jag molvärk, ont i brösten utan dess like, illamående som pendlar från dag till dag, hungrig konstant, halsbränna och sura uppstötningar, springer på toaletten konstant och humöret rusar upp och ner. Nu börjar mina symtom pendla, molvärk ena dagen för att sen gå över nästa så jag blir så oerhört nojig.

    Men jag träffade läkaren förra veckan så en plan är ordnad nu då jag är riskpatient.

    Så nästa vecka på onsdag 4/9 blir det vul för att sedan få mina blodförtunnande sprutor (han ville se ett levande foster först för vid ett eventuellt mf så kommer jag isåfall blöda onödigt mycket, så det här ska bli spännande, samtidigt som jag är så nervös!

    Vilken vecka är du i nu? :)

    Kramis


    Åh, hoppas verkligen att allt går bra för dig på VUL! Får man fråga på vilket sätt du är en riskpatient?

    Jag går precis in i vecka 6 idag! :) Fortfarande väldigt tidigt alltså. Jag försöker att inte noja ur helt gällande det här med symptom hit och dit, för man vet ju aldrig hur kroppen beter sig! Men jag tycker fortfarande att de symptom jag har kommer och går, så ibland ?känner jag mig? gravid och ibland helt som vanligt. Man blir ju knäpp, haha...
  • MW90
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-26 03:50:15 följande:

    Hej och välkommen hit!! :D självklart får du vara med här :D ja det skulle finnas någon grupp men jag hittar inte tjejen som jag skulle mejla till =/ annars får vi starta en egen grupp haha :)


    Tack :) nähä okej! Kanske någon annan vet vad hon heter som man skulle maila till.
  • MW90
    Agronomen skrev 2019-08-25 19:46:10 följande:

    Här har det varit tyst i några dagar, men BF MAJ 2020 är en lite mer aktiv grupp. Plussade förra söndagen och min app räknade ut bf till 27 april, men man går ju säkert lite över tiden, så gick med i maj-gruppen :D


    Jaha så den är mer aktiv. Man kanske kan gå med där oxå då. Misstänker ju oxå att jag går över tiden, har nu 25 april o har gått över med mina andra två ;)
  • Gottegrisen91
    Agronomen skrev 2019-08-26 08:57:02 följande:

    Åh, hoppas verkligen att allt går bra för dig på VUL! Får man fråga på vilket sätt du är en riskpatient?

    Jag går precis in i vecka 6 idag! :) Fortfarande väldigt tidigt alltså. Jag försöker att inte noja ur helt gällande det här med symptom hit och dit, för man vet ju aldrig hur kroppen beter sig! Men jag tycker fortfarande att de symptom jag har kommer och går, så ibland ?känner jag mig? gravid och ibland helt som vanligt. Man blir ju knäpp, haha...


    Jag har förlorat två barn, en föddes i vecka 25 o dog efter 16 dagar (orsaken var gbs) och en dödfödd i vecka 37 p.g.a proppar i moderkakan, fyra dagar efter förlossningen fick jag själv en rejäl blodpropp vid äggstocken så jag behöver noggrann övervakning på alla plan typ.

    Men samma här!! Hade jätte mycket molvärk i början, nu känns den knappt, men brösten, herregud va ont dom gör! Helt sjukt! Haha
  • saijda

    Godmorgon, jag är i vecka 11 (10+1) och BF är 6e april 2020. Mina symtom är: ömma bröst, extremt illamående 24/7 typ (började i vecka 9), känsligt lukt-och smaksinne, svullen mage, galen trötthet, humörsvängningar, tidig foglossning (pga arbetet och överrörliga leder) och behöver använda stödstrumpor för svullna ben.

    Även fast det är lite jobbiga symtom så är jag väldigt tacksam att ha kommit såhär långt i graviditeten. Fick två missfall förra året i tidigare veckor. Så lite lättare psykiskt är det nu fastän det fortfarande finns risk. Men denna länk hjälper mig enormt:

    datayze.com/miscarriage-chart.php

    Hur mår ni alla? :)

  • anjipanji
    MW90 skrev 2019-08-25 19:06:35 följande:

    Hej, får man vara med här eller ni har någon fb grupp man kanske kan gå med i?

    Plussa nu för ca 1 vecka sedan o väntar den tredje nu :)


    Hej! Det finns också en hemlig grupp på FB för BF maj 2020 :) Bara maila mig om man vill vara med
  • Gottegrisen91
    saijda skrev 2019-09-10 06:47:50 följande:

    Godmorgon, jag är i vecka 11 (10+1) och BF är 6e april 2020. Mina symtom är: ömma bröst, extremt illamående 24/7 typ (började i vecka 9), känsligt lukt-och smaksinne, svullen mage, galen trötthet, humörsvängningar, tidig foglossning (pga arbetet och överrörliga leder) och behöver använda stödstrumpor för svullna ben.

    Även fast det är lite jobbiga symtom så är jag väldigt tacksam att ha kommit såhär långt i graviditeten. Fick två missfall förra året i tidigare veckor. Så lite lättare psykiskt är det nu fastän det fortfarande finns risk. Men denna länk hjälper mig enormt:

    datayze.com/miscarriage-chart.php

    Hur mår ni alla? :)


    God kväll! Underbart!

    Tyvärr så slutade mitt i missfall i vecka 5+, hade ägglossning i tisdags så vi försöker igen. Jag stannar kvar här med er ändå :)
Svar på tråden Vi som plussat i Augusti/September 2019