• K Kalle

    Hur hittar man en BRA piercare?!

    Jag tog hål i öronen för några år sedan. Det ena hålet kom för långt ner och nu skulle jag vilja göra ett nytt hål lite längre upp. Denna gång vill jag inte gå till frisör som jag gjorde sist utan till en piercare. Gissar att det gör mer ont men en piercare borde kunna jobba med mer precision. Nu har jag noll koll på piercare. Jag vill ju inte att det ska bli värre än det är. Var hittar jag piercare och hur vet jag att hen är bra?

  • Svar på tråden Hur hittar man en BRA piercare?!
  • Ljbs

    Läs på prata med folk gå in o prata o känn av läget.

    Världens bästa finns i gbg

  • K Kalle
    Ljbs skrev 2019-08-15 12:50:38 följande:

    Läs på prata med folk gå in o prata o känn av läget.

    Världens bästa finns i gbg


    OK. Bor i Umeå och känner ingen som piercat sig och vet inte vilken känsla man ska ha heller när man går in till en. är liksom inte min typ av miljö så jag skulle nog tycka att det var lite obehagligt. Känner till noll piercisngställen.
  • Kiyah

    Nu bor inte jag i Umeå så kan tyvärr inte rekommendera någon piercare, men det kommer garanterat göra mindre ont än hos en *ryser* frisör.

    fick en jättebra liknelse för massa år sen just mellan att pierca sig med nål vs pistol. Med en pistol har du ett trubbigt föremål som du försöker pressa och skapa ett hål med där inget finns. Med en nål/kanyl har du en vass spets som gör ett litet snitt där hålet ska vara.
    vad tror du själv gör mest ont?

    du kan googla på piercare i Umeå och dels kolla recensioner online och sen kan du gå dit och först se om det ser rent ut, och sen kan du ställa frågor till piercaren om renlighet och hur deras rutiner ser ut 

  • K Kalle
    Kiyah skrev 2019-08-15 15:29:39 följande:

    Nu bor inte jag i Umeå så kan tyvärr inte rekommendera någon piercare, men det kommer garanterat göra mindre ont än hos en *ryser* frisör.

    fick en jättebra liknelse för massa år sen just mellan att pierca sig med nål vs pistol. Med en pistol har du ett trubbigt föremål som du försöker pressa och skapa ett hål med där inget finns. Med en nål/kanyl har du en vass spets som gör ett litet snitt där hålet ska vara.
    vad tror du själv gör mest ont?

    du kan googla på piercare i Umeå och dels kolla recensioner online och sen kan du gå dit och först se om det ser rent ut, och sen kan du ställa frågor till piercaren om renlighet och hur deras rutiner ser ut 


    Gjorde inte alls ont hos frisören. Det gick på en tiondels sekund typ.
  • Kiyah
    K Kalle skrev 2019-08-16 10:24:03 följande:
    Gjorde inte alls ont hos frisören. Det gick på en tiondels sekund typ.
    Då är du den enda jag hört om.
    Kan iaf säga av egen erfarenhet att det gör mindre ont hos en piercare. tog hål i örsnibbarna hos en frisör när jag va runt 10, det kändes kan jag lova. sen har jag piercat mig några gånger hos en piercare och bara en har gjort ont och det va pga vart placeringen var.

    är du ändå orolig kan du bedöva innan med Emla
  • K Kalle
    Kiyah skrev 2019-08-16 10:43:50 följande:
    Då är du den enda jag hört om.
    Kan iaf säga av egen erfarenhet att det gör mindre ont hos en piercare. tog hål i örsnibbarna hos en frisör när jag va runt 10, det kändes kan jag lova. sen har jag piercat mig några gånger hos en piercare och bara en har gjort ont och det va pga vart placeringen var.

    är du ändå orolig kan du bedöva innan med Emla
    Du kanske var för ung. Jag tog hål i öronen hos frisör som 38-åring.
  • Kiyah
    K Kalle skrev 2019-08-20 08:47:40 följande:
    Du kanske var för ung. Jag tog hål i öronen hos frisör som 38-åring.
    Har ingenting med ålder att göra. Det jag kan tänka mig är väl att pistolerna dom använder nu är annorlunda. I vilket fall borde inte frisörer hålla på med sånt då dom inte har utbildning och kan pajja väldigt mycket 
Svar på tråden Hur hittar man en BRA piercare?!