• Anonym (Rätt till sin kropp)
    Thu 15 Aug 2019 12:05
    370 visningar
    30 svar
    30
    370

    Fri abort till vecka 18 oavsett orsak

    Om en kvinna vill göra abort pågrund av fostrets kön så har de rätt till det.

    Det är hyckleri att folk upprörs av det men inte alls i samma utsträckning av andra orsaker.

    Då plötsligt pratar folk om flickor och som de skulle vara en person

    När de i andra sammanhang pratar om kvinnors rätt till sin kropp

    Plus att det inte är människor.

  • Svar på tråden Fri abort till vecka 18 oavsett orsak
  • Anonym (Em)
    Thu 15 Aug 2019 12:08
    #1
    +1

    Förstår ingenting av det du skriver. Kan du omformulera dig och beskriva sammanhängande vad det är som stör dig med abort?

  • Anonym (k)
    Thu 15 Aug 2019 12:11
    #2

    Jag tycker att det är äckligt att göra abort pga kön om det inte är pga problem som endast kan komma med ett av de biologiska könen. Så elitiskt och att stoppa sitt barn i en mall innan det ens är fött.

  • Anonym (Tycke­r att)
    Thu 15 Aug 2019 12:24
    #3
    -2 +1

    Ja, jag håller med om att det finns ett hyckleri i att i samma andetag uttrycka upprördhet över just könsselektiva aborter men inte över andra. Jag är visserligen lite trött på att debattera abortfrågan nu efter en annan extremt utmattande debatt på forumet, men för min del, som abortkritisk, så handlar budskapet till både män och kvinnor (män är faktiskt inte så sällan de som först tar initiativet till en abort ) inte alls om lagen, utan är i stället : "Gör inte abort, även om aborten är laglig. Välj bort abort även om även om svensk lag har fri abort t.o,m. vecka 18 (och andra länder t.o.m. vecka 10-13). Ett foster har också  liv och ett värde. Men bäst är förståss då i första hand om man kan undvika graviditet om man inte vill se en sådan.

  • Anonym (The Greate­st)
    Thu 15 Aug 2019 12:25
    #4

    Ser ibland familjer med tre eller fyra pojkar. Står utom alla tvivel att dessa hade önskat en flicka. Ser inga problem med att de vid unge nummer 3 hade fått veta könet tidigt för att kunna göra abort.

  • Anonym (Va!!!­)
    Thu 15 Aug 2019 13:16
    #5
    +1

    Eh VA?! Skriv så man fattar.

  • Anonym (Hmmm)
    Thu 15 Aug 2019 14:10
    #6
    Anonym (Rätt till sin kropp) skrev 2019-08-15 12:05:36 följande:

    Om en kvinna vill göra abort pågrund av fostrets kön så har de rätt till det.

    Det är hyckleri att folk upprörs av det men inte alls i samma utsträckning av andra orsaker.

    Då plötsligt pratar folk om flickor och som de skulle vara en person

    När de i andra sammanhang pratar om kvinnors rätt till sin kropp

    Plus att det inte är människor.


    Problemet med att abortera ett foster av ett visst kön är om väldigt många aborterar ett specifikt kön, exempelvis flickfoster. det leder till en könsobalans i landet, och i världen och det är inte bra.
  • Anonym (Hmmm)
    Thu 15 Aug 2019 14:11
    #7
    -2
    Anonym (The Greatest) skrev 2019-08-15 12:25:14 följande:

    Ser ibland familjer med tre eller fyra pojkar. Står utom alla tvivel att dessa hade önskat en flicka. Ser inga problem med att de vid unge nummer 3 hade fått veta könet tidigt för att kunna göra abort.


    Lite trist för flickan bara att vara enda flickan i syskonskaran. Man har oftast roligast med syskon av samma kön. Jag är väldigt glad att jag har en syster och inte en bror.
  • Anonym (M)
    Thu 15 Aug 2019 14:16
    #8
    +2
    Anonym (The Greatest) skrev 2019-08-15 12:25:14 följande:

    Ser ibland familjer med tre eller fyra pojkar. Står utom alla tvivel att dessa hade önskat en flicka. Ser inga problem med att de vid unge nummer 3 hade fått veta könet tidigt för att kunna göra abort.


    Jag har tre söner och önskade mig tre barn, vilket jag fick. Vad de har mellan benen är inget som påverkat hur många barn jag vill ha. Rätt puckat att skaffa fler barn bara för att man vill ha ett visst kön när risken alltid är 50% att man inte får det. Om det nu är just barnets kön som avgör om man vill ha fler barn eller ej.
  • Anonym (A)
    Thu 15 Aug 2019 18:15
    #9
    Anonym (Em) skrev 2019-08-15 12:08:48 följande:
    Förstår ingenting av det du skriver. Kan du omformulera dig och beskriva sammanhängande vad det är som stör dig med abort?
    Samma här
  • Thu 15 Aug 2019 18:31
    #10
    Anonym (The Greatest) skrev 2019-08-15 12:25:14 följande:

    Ser ibland familjer med tre eller fyra pojkar. Står utom alla tvivel att dessa hade önskat en flicka. Ser inga problem med att de vid unge nummer 3 hade fått veta könet tidigt för att kunna göra abort.


    Jag vill ha 3 barn. Oavsett kön på 1 och 2.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Fri abort till vecka 18 oavsett orsak