• Anonym (Kåt)
    Thu 15 Aug 2019 13:25
    28 visningar
    4 svar
    4
    28

    Sex- graviditet- ägglossning?

    För snart två veckor sedan kom jag i henne ett par gånger under den helgen. Likaså den helgen som var nu. Jag vet att hon brukar ha sin mens runt när barnbidraget kommer (alltså 20e). När ungefär borde hon ha ÄL då? Vi har pratat om att försöka skaffa barn och har försökt men inte lyckats.

    Sen måste jag fråga av nyfikenhet..

    I helgen som var va hon väldigt kåt av sig. Pratade med en nära tjejkompis och då berättade jag det lite i förbifarten och då sa hon att hon brukar bli väldigt upphetsad när hon har ägglossning. Stämmer det att kvinnor blir det?

  • Svar på tråden Sex- graviditet- ägglossning?
  • Anonym (A)
    Tue 20 Aug 2019 15:14
    #1

    Är olika för alla men ja jag skulle säga att det stämmer :p i mitt fall är det mest vid ägglossning och under mens av någon konstig anledning haha!

  • Anonym (...)
    Tue 20 Aug 2019 15:44
    #2
    Anonym (Kåt) skrev 2019-08-15 13:25:49 följande:

    För snart två veckor sedan kom jag i henne ett par gånger under den helgen. Likaså den helgen som var nu. Jag vet att hon brukar ha sin mens runt när barnbidraget kommer (alltså 20e). När ungefär borde hon ha ÄL då? Vi har pratat om att försöka skaffa barn och har försökt men inte lyckats.

    Sen måste jag fråga av nyfikenhet..

    I helgen som var va hon väldigt kåt av sig. Pratade med en nära tjejkompis och då berättade jag det lite i förbifarten och då sa hon att hon brukar bli väldigt upphetsad när hon har ägglossning. Stämmer det att kvinnor blir det?


    Om hon ska ha mens nu så hade hon troligen ägglossning för ca två veckor sedan. Man är fertil typ tre dagar före och en dag efter ägglossning så ca 4 dagar däromkring.

    Vissa kvinnors kåthet styrs helt av de olika hormonerna i menscykeln men det är nog individuellt. Men just vid ägglossning har man ett speciellt ägglossningssekret-ser ut som äggvita typ. ;)
  • Anonym (Kåt) Trådstartaren
    Tue 20 Aug 2019 16:34
    #3

    Kan tillägga också att den andra helgen vi hade haft sex hade hon haft blod också. Hon sa det kanske berodde på att vi haft lite hårt sex men jag tycker inte vi hade särskilt hårt sex.

  • Anonym (Bp)
    Tue 20 Aug 2019 16:48
    #4

    Be henne att själv hålla koll på sin cykel om ni nu försöker skaffa barn. Allra lättast om tjejen som känner sig kropp gör det. Om hon inget vet om det så finns det massor info på nätet och appar att ladda ner för att hålla koll i kalendern.

Svar på tråden Sex- graviditet- ägglossning?