• Fri 16 Aug 2019 12:37
    1335 visningar
    10 svar
    10
    1335

    Pappa med diagnos

    Det ÄR en väldigt jobbig, stressig tid när man har två små-barn. Är du i behandling? Kanske kan du få en samtalskontakt, så att du får prata om det som är jobbigt, och kanske även kan få hjälp att strukturera lite bättre. Och även för att kanske sätta saker och ting i relation, så att du kanske inte får lika mycket panik där. Det är ju inte så konstigt att man är stressad i det läget och man bör liksom göra det bästa av det. Och där kan det också hjälpa att prata om det.

    Har du medicin för ADHD:n? Antidepressiva kan också hjälpa mot GAD förstås, men jag antar att du redan har pratat med en läkare om det?

  • Fri 16 Aug 2019 12:40
    #9
    Anonym (Ggjm) skrev 2019-08-16 12:35:23 följande:

    Det är normalt att oroa sig för de saker du nämner när man inser hur sårbara ens barn är och man vill skydda dem från allt. Det är din troliga depression som gör att allt känns så stort och svårt.


    Absolut! Jag vågade knappt gå över broar med mina barn när de var små.... nu ska jag inte ge fler exempel för att inte sätta ytterligare idéer i huvudet på folk. Men det är inte alls ovanligt att man får hemska tankar om vad som skulle kunna hända barnen. Det är en biologisk skyddsinstinkt som man har som förälder. Och det kan ta konstiga former. Men det blir bättre, barnen blir ju äldre.
Svar på tråden Pappa med diagnos