• Thu 15 Aug 2019 18:44
    572 visningar
    4 svar
    4
    572

    Andra barnet, svullen mage tidigt

    Är gravid med mitt andra barn, är i vecka 9+4 så det är ju tidigt än. Men allvarligt talat, varför är min mage så himla svullen? Jag får knappt igen mina byxor, måste ha jeansmidjan under magen. Stora draperade toppar är tajta och magen syns verkligen. Är väldigt svårt att dölja det här vilket jag gärna vill göra ett tag till.

    Ska på inskrivning till bm den 2/9, ska då samtidigt tydligen få ett tidigt ultraljud. Men jag känner mig osäker alltså, är det någon som känner igen det här? Med att magen blir stor så tidigt? Med mitt första barn var det definitivt inte så här i alla fall. Hade väl förstått om det varit lite senare ändå men vecka 9+4 känns supertidigt. Ska tillägga om det är relevant, att jag är så kallat smal i vanliga fall.

  • Svar på tråden Andra barnet, svullen mage tidigt
  • Thu 15 Aug 2019 19:08
    #1

    Helt normalt! För det första så svullnar man ofta tidigt pga hormonerna. För det andra så vet magen nu vart den är påväg, så att säga. Den brukar bli snabbare större med andra barnet.

  • Anonym (E)
    Thu 15 Aug 2019 19:12
    #2

    Det är ju vanligt att svullna upp tidigt. Jag såg ut att vara i typ 5:e månaden när jag var i v.7-8

  • Anonym (?)
    Thu 15 Aug 2019 20:22
    #3

    Hmm haha hur ska vi kunna svara på det utan att se? =P du har ingen bild som man kan jämföra med? Normalt vs. Nu?

  • Thu 15 Aug 2019 21:56
    #4

    Jag hade gravidbyxor från v.10 med andra barnet.

Svar på tråden Andra barnet, svullen mage tidigt