• superstar1996

    Mens trots gravid?

    Jag hade sex den 13e juli utan att killen kom i mig.
    Jag fick sedan mens den 17e som varade till den 21e. 
    Min menscykel har varierat rätt kraftigt de senaste månaderna, det är mellan 21 och 26 dagars skillnad mellan startdatum och nästa mens startdatum. 
    Jag har en app som talar om för mig när jag ska få mens som brukar stämma på ett ungefär med ca 1-2 dagars fel startdatum. 
    Jag är nu 4 dagar sen med mensen och undrar om det finns någon chans att jag skulle kunna vara gravid trots att jag hade mens 4 dagar efter samlaget?

  • Svar på tråden Mens trots gravid?
  • Anonym (J)

    Nej tyvärr. Såvida du inte har haft oskyddat sex för cirka 2 veckor sedan?

  • Anonym (Äl)

    Det som anonym J menar med frågan är ifall du har haft sex 10-14 dagar innan mens, alltså ca 1 vecka innan du hade sex.

    Beroende på hur lång mens cykel (i ditt fall är ju 21 dagar rätt kort) så kan du ha ägglossning ca 10-14 dagar innan mens.

    Det är inte så troligt att du har haft ägglossning den 13e juli och mens den 17e juli.

    Har du däremot haft sex runt den 5e juli så skulle det kunna vara troligt.

    Varje kvinnas cykel är individuell. Min brukar infalla på dag 13-15. Jag har en 28 dagars cykel

  • superstar1996

    Okej då förstår jag!

    Nej, jag har endast haft sex då jag beskrev. Mensen har ännu inte dykt upp, har dock fått en liten brunaktig flytning idag, vad kan det tyda på?

    Kan mensen vara på ingång?

  • SofiaJak

    Fast konstiga saker kan ske. Trodde jag hade äl den 4 juli. Kissade negativt på grav test 19e och fick mens 20e. Innan nästa äl kissade jag positivt helt plötsligt. Enligt veckoindikator ska jag ha blivit gravid i samma veva som mensen någon gång. Hur är fortfarande ett mysterium.

  • superstar1996

    Det låter väldigt märkligt... 
    Men kan mensen helt plötsligt bli väldigt oregelbunden? För nu är jag uppe i dag 30 och väntar fortfarande på att få min mens då jag egentligen skulle fått den den 12e...
    Jag blir fundersam, för chansen måste vara minimal att jag skulle kunna vara gravid då killen inte kom i mig (jag vet att det är en del sperma i försatsen) samt att jag haft mens emellan....

  • Anonym (Äl)
    superstar1996 skrev 2019-08-16 12:58:30 följande:

    Det låter väldigt märkligt... 

    Men kan mensen helt plötsligt bli väldigt oregelbunden? För nu är jag uppe i dag 30 och väntar fortfarande på att få min mens då jag egentligen skulle fått den den 12e...

    Jag blir fundersam, för chansen måste vara minimal att jag skulle kunna vara gravid då killen inte kom i mig (jag vet att det är en del sperma i försatsen) samt att jag haft mens emellan....


    Köp ett test för att bekräfta/utesluta. Boka tid hos gyn ?
  • superstar1996

    Jag tog precis ett test som visade negativt, då får jag väl bara invänta mensen och utgå från att jag inte är gravid antar jag

Svar på tråden Mens trots gravid?